nieuwe federale regering
-
- Verbannen Gebruiker
Re: nieuwe federale regering
Groen zit niet eens in de Vlaamse regering, maar ze zijn er toch in geslaagd een groener Vlaams beleid af te dwingen dan de Scandinavische landen:vortex schreef: ↑28 augustus 2022, 09:16Van die oude wijn; een partij die voor een beter leefmilieu staat, blijft niks meer over sinds Tinne resoluut voor back to fossil gekozen heeft. Op geen enkel ander milieu thema heeft Groen nog iets te betekenen, zelfs nu ze in de regering zitten is het bij Groen oorverdovend stil rond milieu. Voorgaande verkiezingen hebben ze kiezers met migratie achtergrond trachten te scoren en nu gaat het dus opportunistisch om de groeiende groep holibi's.
Groen kan naar de volgende verkiezingen gaan met opgeheven hoofd: zie eens wat wij allemaal gerealiseerd hebben.VLblokpate schreef: ↑3 juli 2022, 19:28 Zuhal voert alleen maar het beleid uit dat de Vlaamse regering heeft uitgestippeld. Het desastreuze Groene Vlaamse beleid van de Vlaamse regering. En groen zit zelfs niet eens in de Vlaamse regering. Enkele verwezenlijkingen van die regering:
- boeren doen stoppen met boeren want eten produceren is niet groen
- alleen elektrische auto's sneller dan Europa dat wil, ook al zal er geen elektriciteit zijn, en trouwens geen elektrische auto's
- verplichte waterput
- verplichte warmtepomp
- verplichte isolatie
- mensen laten betalen voor elektriciteit die ze niet gebruiken, door te factureren op basis van piekgebruik
- tekort aan leraars: dus minder leraars die zich moeten verplaatsen naar school
- onderwijs dat achteruit gaat: achteruitgang verbruikt minder energie dan vooruitgang
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja maar dat is het dus, de andere partijen zijn soms nog groener dan Groen zelf. Waarom zou je dan nog uberhaupt voor Groen stemmen.
En eigenlijk is het ook logisch in elk land gaan we meer en meer naar een milieubewustere organisatie(uitzonderingen daar gelaten)
En eigenlijk is het ook logisch in elk land gaan we meer en meer naar een milieubewustere organisatie(uitzonderingen daar gelaten)
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Dat sujet mag denken en zeggen wat het wil.
Alcohol en tabak zijn ook (gelegaliseerde) drugs ... en zelfs van die maak ik geen gebruik.
Misschien zou ik al die stimulerende middelen eens moeten proberen, ik zou het leven, de maatschappij en het "mensdom" misschien iets minder kritisch bekijken, het leven moet zalig zijn als je je van niks of niemand iets aantrekt en als er niks in je hoofd zit.
-
- Verbannen Gebruiker
Begrijpend lezend is niet jouw sterkste kant, maar pak dit niet persoonlijk. In alle ranglijsten gaat het Vlaams onderwijs al jaren naar beneden. Jij bent daar alleen maar een slachtoffer van.Popkwiskampioen schreef: ↑27 augustus 2022, 19:43 Ik wens je veel sterkte en beterschap. Laat je niet intimideren door mijnheer op-een-ander-is-alles-beter. Ik zal hem niet meer quoten.
Ik heb nooit gezegd dat het elders beter is. Ik heb alleen maar herhaaldelijk gezegd (maar zelfs dan nog heb je het niet begrepen) dat het dankzij de migranten is dat de fabrieken hier draaien, dat er onderhoud gedaan wordt, dat er hier schoongemaakt wordt, dat er met de vuilniswagens gereden wordt, dat wegen aangelegd en onderhouden worden, dat er hier huizen, fabrieken, depots, windmolenparken, ... gebouwd wordt, dat er putten gegraven worden voor Proximus en Telenet.
Dankzij migranten gaat het hier beter dan elders
Laatst gewijzigd door VLblokpate op 28 augustus 2022, 14:56, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersnaam2 schreef: ↑28 augustus 2022, 14:09 Alcohol en tabak zijn ook (gelegaliseerde) drugs ... en zelfs van die maak ik geen gebruik.
Koffie, cola, Red Bull: pept ook op.
-
- Verbannen Gebruiker
Dries Van Langenhove ziet er nochtans nooit vrolijk uitGebruikersnaam2 schreef: ↑28 augustus 2022, 14:09het leven moet zalig zijn als je je van niks of niemand iets aantrekt en als er niks in je hoofd zit.
Geef hier nu eens een betrouwbare statistische bron van?VLblokpate schreef: ↑28 augustus 2022, 14:46
Ik heb nooit gezegd dat het elders beter is. Ik heb alleen maar herhaaldelijk gezegd (maar zelfs dan nog heb je het niet begrepen) dat het dankzij de migranten is dat de fabrieken hier draaien, dat er onderhoud gedaan wordt, dat er hier schoongemaakt wordt, dat er met de vuilniswagens gereden wordt, dat wegen aangelegd en onderhouden worden, dat er hier huizen, fabrieken, depots, windmolenparken, ... gebouwd wordt, dat er putten gegraven worden voor Proximus en Telenet.
Zie maar hoeveel geld wij uit jullie zakken kunnen toverenVLblokpate schreef: ↑28 augustus 2022, 12:41 Groen kan naar de volgende verkiezingen gaan met opgeheven hoofd: zie eens wat wij allemaal gerealiseerd hebben.
-
- Verbannen Gebruiker
Het is de Vlaamse regering, voorgezeten door NVA, die dit allemaal beslist heeft. Groen zit niet in de Vlaamse regering.E10ne schreef: ↑28 augustus 2022, 15:49Zie maar hoeveel geld wij uit jullie zakken kunnen toverenVLblokpate schreef: ↑28 augustus 2022, 12:41 Groen kan naar de volgende verkiezingen gaan met opgeheven hoofd: zie eens wat wij allemaal gerealiseerd hebben.
-
- Verbannen Gebruiker
Op elke werf worden alle talen der wereld gesproken, behalve Vlaams. Doe jij nooit een gesprek met de werkenden? Ben jij iemand die achter zijn computer zit, die nooit goeiedag zegt tegen de mensen die jouw bureau schoonmaken? Die putten graven in jouw straat? Die gebouwen neerzetten? Die met de vuilkar rijden? Die Telenet komen installeren bij jou thuis?whynotme schreef: ↑28 augustus 2022, 15:30Geef hier nu eens een betrouwbare statistische bron van?VLblokpate schreef: ↑28 augustus 2022, 14:46
Ik raad het je aan. Jouw beeld van migranten zal rap veranderen.
Het zou me verbazen dat al de jobs die jij beschrijft alleen maar door migranten zouden gebeuren. Er zijn nog steeds Vlamingen die ook die jobs doen. Niet de meerderheid, dat is zo, maar ze zijn er wel nog.VLblokpate schreef: ↑28 augustus 2022, 16:51Op elke werf worden alle talen der wereld gesproken, behalve Vlaams. Doe jij nooit een gesprek met de werkenden? Ben jij iemand die achter zijn computer zit, die nooit goeiedag zegt tegen de mensen die jouw bureau schoonmaken? Die putten graven in jouw straat? Die gebouwen neerzetten? Die met de vuilkar rijden? Die Telenet komen installeren bij jou thuis?
Ik raad het je aan. Jouw beeld van migranten zal rap veranderen.
Graag dus een statistiek die aantoont dat die jobs volgens jou alleen nog door migranten gedaan worden.
PS met de vuilkar rijdt hier ook een blonde, jonge vrouw mee, jawel. Bij de renovatie van mijn badkamer waren er ook allochtonen die meewerkten. De poets van mijn bureau wordt gedaan door een Afrikaans-Belgische vrouw, 3de generatie, voor wie Nederlands haar moedertaal is. De beerput bij mijn ouders wordt geleegd door Belgen. Enz.
Maar je hebt helemaal geen statistiek, hé....
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Niets heeft hij.
Ik wist ook niet dat migratie zich enkel voordoet bij ons. Ik kan mis zijn maar denk dat er in onze buurlanden ook migranten wonen.
Ik wist ook niet dat migratie zich enkel voordoet bij ons. Ik kan mis zijn maar denk dat er in onze buurlanden ook migranten wonen.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Niet reageren op die internettrol (of toch zeker niet door hem te quoten want zo omzeilt hij de negeerlijsten van SG-gebruikers). Hij zoekt alleen maar de controverse op …Popkwiskampioen schreef: ↑28 augustus 2022, 19:20 Niets heeft hij.
Eerst deed hij zich voor als pro-Vlaams, zelf pro-VB. Maar al snel viel hij door de mand en bleek hij een rabiate Vlamingenhater te zijn met een sterke racistische ondertoon tegenover de “Westerse blanke man” die al zijn rijkdom “gestolen” heeft van de rest van de wereld.
Vandaar ook zijn ietwat vreemde migrantendiscours: alsof we alles te danken hebben aan migranten en zelf helemaal niks doen. De waarheid ligt ergens in het midden (dankzij migranten hebben we meer handen om bepaalde vacatures ingevuld te krijgen), maar een dergelijke nuance maakt hij niet. Genuanceerd debatteren is niet aan hem besteed. Vandaar dat hij op vele negeerlijsten staat.
Ok. Komt in orde.VincentVega schreef: ↑28 augustus 2022, 20:12
Niet reageren op die internettrol (of toch zeker niet door hem te quoten want zo omzeilt hij de negeerlijsten van SG-gebruikers). Hij zoekt alleen maar de controverse op …
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Serieuze vraag: krijg je daar een melding van als een nieuw topic afgekeurd wordt?EarthNvstr1 schreef: ↑26 augustus 2022, 19:24Nieuw topic "Belgische wandaden" werd afgekeurd.EarthNvstr1 schreef: ↑25 augustus 2022, 20:55 Anyway ... nieuw topic in de kroeg aangevraagd... even wachten op goedkeuring ... dus "hold your horses" (niettegenstaande WKF).
Iets minder serieus: ik zie dat de huidige meest gebruikte nick van NTO/Calco/Weverke/amturingas/etc weer (tijdelijk) geband is? Ofwel komt één van zijn volgende nicks in stelling ofwel wordt het hier heel stil in de kroeg
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell