nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Die reconversie is al enkele tientallen jaren bezig …KomaanBeurs schreef: ↑8 januari 2023, 19:51Omdat de economische situatie daar anders ligt, reconversie vraagt tijd.
Of zoals in Trends ooit treffend stond:
"Wallonië draagt ondanks Europese steunmaatregelen en marshallplannen nog altijd de erfenis van de weggekwijnde zware industrie sinds de jaren zestig mee. Vlaanderen kon de voorbije decennia als open economie met belangrijke havens meesurfen op de golven van de mondialisering.”
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ze hebben geen haven he.m-peeters schreef: ↑8 januari 2023, 19:57Die reconversie is al enkele tientallen jaren bezig …KomaanBeurs schreef: ↑8 januari 2023, 19:51
Omdat de economische situatie daar anders ligt, reconversie vraagt tijd.
"Wallonië draagt ondanks Europese steunmaatregelen en marshallplannen nog altijd de erfenis van de weggekwijnde zware industrie sinds de jaren zestig mee. Vlaanderen kon de voorbije decennia als open economie met belangrijke havens meesurfen op de golven van de mondialisering.”
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Vermoedelijk niet simpel.
We vallen in herhaling … Beieren heeft ook geen haven, Oostenrijk en Zwitserland ook niet …KomaanBeurs schreef: ↑8 januari 2023, 21:04Ze hebben geen haven he.m-peeters schreef: ↑8 januari 2023, 19:57
Die reconversie is al enkele tientallen jaren bezig …
Anderzijds zijn er in pakweg Griekenland heel veel havens ..
Het zit hem dus ergens anders …

Misschien geeft Trends wel de oorzaak aan:
"Dat er op het gebied van tewerkstelling en welvaart een kloof gaapt tussen Vlaanderen en Wallonië is bekend. Maar er zijn nog verschillen, die minder aandacht krijgen: een verschil in omvang van de publieke en de private sector, een ondermaats Waals onderwijssysteem en structurele langdurige werkloosheid en armoede.
Wallonië draagt ondanks Europese steunmaatregelen en marshallplannen nog altijd de erfenis van de weggekwijnde zware industrie sinds de jaren zestig mee. Vlaanderen kon de voorbije decennia als open economie met belangrijke havens meesurfen op de golven van de mondialisering.
-
- Hero Member
- Contacteer:
In Wallonië heerst ook een andere mentaliteit. Ik zat er tot een paar jaar gelegen bijna elk weekend om te mountainbiken. Als je er om 11u 's morgens bij mensen aanbelt om een voetpomp te vragen, liggen er veel nog in bed. Als ze al open doen is het in hun piyama. Je kan er een café binnenstappen en een kwartier wachten tot de uitbater vanuit zijn living op zijn gemakske komt aangesloft.
Ik houd wel van die mentaliteit. Het is altijd mijn droom geweest om er mijn oude dag uit te zitten. A l'aise... geen stress... In Vlaanderen is het altijd jagen en stressen.
Ik houd wel van die mentaliteit. Het is altijd mijn droom geweest om er mijn oude dag uit te zitten. A l'aise... geen stress... In Vlaanderen is het altijd jagen en stressen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het antwoord ligt waarschijnlijk ergens tussenin.Orakel van Brakel schreef: ↑8 januari 2023, 22:54 In Wallonië heerst ook een andere mentaliteit. Ik zat er tot een paar jaar gelegen bijna elk weekend om te mountainbiken. Als je er om 11u 's morgens bij mensen aanbelt om een voetpomp te vragen, liggen er veel nog in bed. Als ze al open doen is het in hun piyama. Je kan er een café binnenstappen en een kwartier wachten tot de uitbater vanuit zijn living op zijn gemakske komt aangesloft.
Grappige is dat de politici hier zo'n leventje hebben en de rest opjutten.
Heeft het voordeel dat zij niet in het vizier lopen.
Och ja, de jeugd kiest hun eigen lot.
Die 1 op 10 in vlaanderen in armoede hebben schijnbaar geen eigen verantwoordelijkheid?
Enkel de politiek dient dit op te lossen?
Betere beslissingen rond school, al dan niet krijgen van kinderen, alcoholgebruik, leren van een taal kunnen er al een hoop uit armoede helpen .
Waar is eigen verantwoordelijkheid over leven dat we leiden toch gebleven?
Betere beslissingen rond school, al dan niet krijgen van kinderen, alcoholgebruik, leren van een taal kunnen er al een hoop uit armoede helpen .
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Man die ervan door gaat met een jonger exemplaar, serieuze ziekte, auto-ongeval, kan er nog wel wat bedenken.kingsfan schreef: ↑9 januari 2023, 07:54 Die 1 op 10 in vlaanderen in armoede hebben schijnbaar geen eigen verantwoordelijkheid?
Altijd opletten dat u niet in uw eigen voet schiet.
Dat verklaart 5%, Kingsfan had het over de overige 95%KomaanBeurs schreef: ↑9 januari 2023, 12:02
Man die ervan door gaat met een jonger exemplaar, serieuze ziekte, auto-ongeval, kan er nog wel wat bedenken.
Sorry, maar veel mensen zitten in armoede door hun eigen schuld of levensstijl...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Zou mij verbazen dat er maar 5 procent daardoor in miserie raakten.Aerolla schreef: ↑9 januari 2023, 13:02Dat verklaart 5%, Kingsfan had het over de overige 95%KomaanBeurs schreef: ↑9 januari 2023, 12:02
Man die ervan door gaat met een jonger exemplaar, serieuze ziekte, auto-ongeval, kan er nog wel wat bedenken.
Sorry, maar veel mensen zitten in armoede door hun eigen schuld of levensstijl...

Zal eens wat anders zijn. Terug naar onze jeugdjaren.
Herken ik daar Jacky Lafon in haar jonge dagen ?

Meestal wel
Van Quickenborne doet in de zevende dag alweer een belofte die hij waarschijnlijk niet zal waarmaken.
Doen alle politici dat niet?