nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Komaan zeg, mannekes! Zo slecht is het hier toch niet!?
Een stakingske meer of minder zal de zaak niet maken, het is hier goed toeven... zeker als je veel geld hebt.

When asked how Fascism starts, Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Allez, ik behoor bij de rijkste. Maar behoor ik ook tot de meeste tevreden/ gelukkigste?
Die stijgingen zijn trouwens maar pover en dat tijdens de vette jaren. Nee, ik wordt niet warm van jouw grafiekjes.
Die stijgingen zijn trouwens maar pover en dat tijdens de vette jaren. Nee, ik wordt niet warm van jouw grafiekjes.

Heel eenvoudig: ofwel aanvaard je het niet en ga je gewoon op een ander (werk genoeg!) ofwel enige reflectie dat je nieuwe loon misschien nog zo slecht niet is en ga je door bij dezelfde werkgever. Niets is voor eeuwig en altijd verworven in het (arbeids)leven.KV schreef: ↑24 maart 2023, 11:06 Als jou WG morgen zegt :
"Vincent, ik ga u en uw afdeling niet meer zelf beheren, er zal vermoedelijk wel een overnemer gevonden worden voor uw afdeling en wie weet neemt hij jou er wel bij"
je firmawagen, je maaltijdcheques, groepsverzekering ben je kwijt en je loon gaat ook een stukje naar beneden.
Dat is voor jou de normaalste zaak van de wereld ?
Overigens het eerste jaar zou er nog niets veranderen aan de loonvoorwaarden, dus tijd genoeg om uit te kijken en eventueel van job te wisselen.
Ik heb een eerder klein pensioen, ik moet het met minder dan 22.000 euro per jaar doen en daar moeten we met twee van leven. Ik heb gelukkig wat spaarcenten, daar heb ik hard voor moeten sparen en nog harder voor moeten werken. Ik zou kunnen bijwerken, dat is niet echt nodig omdat ik zuinig ben en ik klaag niet. Ik heb de indruk dat hoe meer mensen hebben hoe harder ze klagen en zagen... Pluk de dag, het leven is te kort voor onzin!
When asked how Fascism starts, Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Dus voilà,Ardennois schreef: ↑24 maart 2023, 12:05Heel eenvoudig: ofwel aanvaard je het niet en ga je gewoon op een ander (werk genoeg!) ofwel enige reflectie dat je nieuwe loon misschien nog zo slecht niet is en ga je door bij dezelfde werkgever. Niets is voor eeuwig en altijd verworven in het (arbeids)leven.KV schreef: ↑24 maart 2023, 11:06 Als jou WG morgen zegt :
"Vincent, ik ga u en uw afdeling niet meer zelf beheren, er zal vermoedelijk wel een overnemer gevonden worden voor uw afdeling en wie weet neemt hij jou er wel bij"
je firmawagen, je maaltijdcheques, groepsverzekering ben je kwijt en je loon gaat ook een stukje naar beneden.
Overigens het eerste jaar zou er nog niets veranderen aan de loonvoorwaarden, dus tijd genoeg om uit te kijken en eventueel van job te wisselen.
Terecht dat medewerkers verbolgen zijn en opkomen en protesteren met hetgeen ze nu hebben en opgebouwd te hebben te zien verliezen om een reden waarvan je je de vraag kan stellen of het terecht is of niet. Maar goed , met zo een vraag te stellen kom je eigenlijk automatisch in een ideologische discussie terecht met een bijgevolg eindeloze discussie...
En je stelt het ook wel gemakkelijk :
"Verander en kies maar voor een andere job" , het gros van die delhaize werknemers zijn vaak 50plussers, net een groep die nog zeer veel kansen krijgt op de arbeidsmarkt.
-
- Hero Member
- Contacteer:
De Andere optie is dat al die winkels failliet gaan. Sta daar maar eens bij stil.
Ik heb nergens gelezen dat die winkels in de rode cijfers zitten waardoor ze failliet zouden gaan ?Timoootjex schreef: ↑24 maart 2023, 12:17 De Andere optie is dat al die winkels failliet gaan. Sta daar maar eens bij stil.
Lees mijn eerste bericht nog eens goed : indien dat bedrijf in de rode cijfers zit, alle begrip dan dat men een aantal structurele maatregelen doorvoert.
Ik betreur toch de zeer uit de context argumentatie hier door sommigen....
Laatst gewijzigd door KV op 24 maart 2023, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Er is een reden waarom ze naar Franchise moeten. Er zijn vele van die winkels verlieslatend.
bron: https://trends.knack.be/ondernemen/delh ... standigen/Efficiëntie is de sleutel van het nieuwe businessmodel. De supermarktketen ziet zijn eigen winkels namelijk al jaren marktaandeel verliezen. Ook de winstgevendheid van de zelf uitgebate warenhuizen slonk. “Zelfs met de grote inspanningen en de inzet van de medewerkers werden de beoogde resultaten niet bereikt voor de supermarkten in eigen beheer”, luidt het.
De zelfstandige winkels zagen hun marktaandeel de voorbije jaren daarentegen stijgen. De warenhuizen gelden als wendbaarder “dankzij hun sterke lokale verankering en de flexibiliteit in hun operaties”.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Of je staakt, legt alles voor lange tijd plat waardoor kandidaat-overnemers afhaken en de vestiging sluit definitief. Gevolg: je verliest je job en komt in de werkloosheid terecht …Ardennois schreef: ↑24 maart 2023, 12:05Heel eenvoudig: ofwel aanvaard je het niet en ga je gewoon op een ander (werk genoeg!) ofwel enige reflectie dat je nieuwe loon misschien nog zo slecht niet is en ga je door bij dezelfde werkgever. Niets is voor eeuwig en altijd verworven in het (arbeids)leven.KV schreef: ↑24 maart 2023, 11:06 Als jou WG morgen zegt :
By the way, er waren niet zo lang geleden ruim 200 kandidaat- overnemers. Of die er nu nog zijn , dat betwijfel ik.
Ik zou als kandidaat-overnemer ook 2x moeten nadenken of ik zo’n filiaal met hoge stakingsgraad nog zou willen
Bijna 200 kandidaat-overnemers hebben zich spontaan gemeld volgens Delhaize
Er hebben zich al bijna 200 kandidaat-overnemers gemeld voor een van de 128 winkels die Delhaize wil verzelfstandigen.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
VincentVega schreef: ↑24 maart 2023, 12:27Of je staakt, legt alles voor lange tijd plat waardoor kandidaat-overnemers afhaken en de vestiging sluit definitief. Gevolg: je verliest je job en komt in de werkloosheid terecht …Ardennois schreef: ↑24 maart 2023, 12:05
Heel eenvoudig: ofwel aanvaard je het niet en ga je gewoon op een ander (werk genoeg!) ofwel enige reflectie dat je nieuwe loon misschien nog zo slecht niet is en ga je door bij dezelfde werkgever. Niets is voor eeuwig en altijd verworven in het (arbeids)leven.
By the way, er waren niet zo lang geleden ruim 200 kandidaat- overnemers. Of die er nu nog zijn , dat betwijfel ik.
Ik zou als kandidaat-overnemer ook 2x moeten nadenken of ik zo’n filiaal met hoge stakingsgraad nog zou willen
Er hebben zich al bijna 200 kandidaat-overnemers gemeld voor een van de 128 winkels die Delhaize wil verzelfstandigen.
Toen ik 10jaar terug gestart ben bij mijn werkgever was daar 120man in dienst.
Men diende er een vakbondsafvaardiging te installeren maar men geraakte nooit aan kandidaten daarvoor.
Geen enkele van de collega's vond dat eigenlijk nodig (niet dat ze er tegen waren ofzo, gewoon overbodig) , maar de WG ging goed met zijn personeel om, beloonde af en toe eens. Er was algemene sociale rust.
Het was natuurlijk het type WG die ons goed betaalde, letterlijk en figuurlijk zijn hand op de schouder legde en je insprak : "ik betaal je goed, maar daar tegenover verwacht ik een présence en veel inzet"
Het gevolg ? Als die man met zijn vingers knipte stond er bij wijze van spreken direct 5man voor hem te springen ....
Waarmee ik doel : je hebt het als WG ergens zelf in de hand of een vakbond binnen jou bedrijf effectief nodig is of gewoon irrelevant is.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Zou het niet kunnen dat er onder die 200 kandidaat-zelfstandige winkeluitbaters ook zo’n werkgevers zitten?KV schreef: ↑24 maart 2023, 12:35VincentVega schreef: ↑24 maart 2023, 12:27
Of je staakt, legt alles voor lange tijd plat waardoor kandidaat-overnemers afhaken en de vestiging sluit definitief. Gevolg: je verliest je job en komt in de werkloosheid terecht …
Men diende er een vakbondsafvaardiging te installeren maar men geraakte nooit aan kandidaten daarvoor.
Geen enkele van de collega's vond dat eigenlijk nodig (niet dat ze er tegen waren ofzo, gewoon overbodig) , maar de WG ging goed met zijn personeel om, beloonde af en toe eens. Er was algemene sociale rust.
Het was natuurlijk het type WG die ons goed betaalde, letterlijk en figuurlijk zijn hand op de schouder legde en je insprak : "ik betaal je goed, maar daar tegenover verwacht ik een présence en veel inzet"
Het gevolg ? Als die man met zijn vingers knipte stond er bij wijze van spreken direct 5man voor hem te springen ....
Waarmee ik doel : je hebt het als WG ergens zelf in de hand of een vakbond binnen jou bedrijf effectief nodig is of gewoon irrelevant is.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Geen Lego-land op de vroegere Caterpillar-site. Ze zijn ook snel met hun commentaar:
Aan ‘L’Echo’ verduidelijkt Merlin dat de koerswijziging niet aan de Waalse politici ligt. “We waren onder de indruk van het professionalisme en de samenwerking met de verschillende Belgische overheden. We willen hen bedanken voor het harde werk”, aldus een verklaring van het bedrijf.
Aan ‘L’Echo’ verduidelijkt Merlin dat de koerswijziging niet aan de Waalse politici ligt. “We waren onder de indruk van het professionalisme en de samenwerking met de verschillende Belgische overheden. We willen hen bedanken voor het harde werk”, aldus een verklaring van het bedrijf.
Tuurlijk kan dat , dat zal zelfs zeker zo zijn .... ben ik zeker van.VincentVega schreef: ↑24 maart 2023, 12:40Zou het niet kunnen dat er onder die 200 kandidaat-zelfstandige winkeluitbaters ook zo’n aantal werkgevers zitten?KV schreef: ↑24 maart 2023, 12:35
Waarmee ik doel : je hebt het als WG ergens zelf in de hand of een vakbond binnen jou bedrijf effectief nodig is of gewoon irrelevant is.![]()
Ik heb hier ook op nog geen enkel moment de franchise-nemers afgevallen of gesteld dat Werknemers daar onheus behandeld worden.
Het enige wat ik hier aan de kaak stel of hekel is het incorrect handelen van de directie naar zijn personeel toe.
Goed management betekent dat je uw personeel (of de afvaardiging althans) mee betrekt in het verhaal om samen naar een oplossing te zoeken, je geraakt er heus wel uit hoor dan : het sociale overleg is dat dan ...
In deze heeft Delhaize een mededeling overgemaakt aan zijn personeel (geimpacteerden zijn zo maar eventjes 9000man)
De CEO van Delhaize ? Die heeft hem zelfs niet laten zien op de eerstvolgende vergadering.... knap....
Dat lijkt mij zowat de verstandigste reactie die ik hier al gelezen heb ...Ardennois schreef: ↑24 maart 2023, 12:05Heel eenvoudig: ofwel aanvaard je het niet en ga je gewoon op een ander (werk genoeg!) ofwel enige reflectie dat je nieuwe loon misschien nog zo slecht niet is en ga je door bij dezelfde werkgever. Niets is voor eeuwig en altijd verworven in het (arbeids)leven.KV schreef: ↑24 maart 2023, 11:06 Als jou WG morgen zegt :

Hadden de PS en FGTB maar nooit Caterpillar weggepest met de zoveelste staking.pukkie007 schreef: ↑24 maart 2023, 12:42 Geen Lego-land op de vroegere Caterpillar-site. Ze zijn ook snel met hun commentaar:

Als je als werkgever jaarlijks met zowat 10 tot 20 stakingsdagen wordt geconfronteerd, dan is - zeker als multinational - de keuze om te herlocaliseren snel gemaakt. Tweeduizend jobs gingen verloren in Gosselies.
Het Europese distributiecentrum van Caterpillar is nu in Nederland gevestigd ...
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 24 maart 2023, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.