nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Jongens, het is Etienne !!!
En nee, ik verklap geen geheim. Maar mss bederf ik de pret nu wel.
En nee, ik verklap geen geheim. Maar mss bederf ik de pret nu wel.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
't Was een taalgrapje.
We zijn hier zowat allemaal anoniem. Elk kiest zijn naam naar eigen goeddunken. E10ne wijst duidelijk naar Etienne, Steven in 't Nederlands, Esteban in 't Spaans, Stephen in 't Engels. Een deftige gereputeerde oude naam. Naam van een heilige, die ondertussen ook nogal wat plaatsnamen getriggerd heeft. In Vlaanderen Sint-Stevens-Woluwe.
Maar enkel E10ne zelf weet hier natuurlijk wat zijn echte voornaam is, misschien heeft hij die ook willekeurig gekozen.
Dat ik dit moet uitleggen aan Karel-Carlos-Karl-Carlo, om nog maar van de West-Vlaamse variant te zwijgen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik word een beetje seniel waarschijnlijk. Al vind ik toch nog de helft van de letterzetteropgaven achteraan de Knack, het scherpste is eraf.
Bedankt voor de opheldering.
Bedankt voor de opheldering.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://www.hln.be/binnenland/federale- ... ~a56a348c/Federale regering zal over twee weken fiscale hervorming proberen afkloppen
Ben benieuwd wat ze nu weer allemaal om zeep gaan helpen.De federale regering buigt zich tijdens het weekend van 17 en 18 juni tijdens een conclaaf over de fiscale hervorming. Dat hebben de federale topministers vrijdag afgesproken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik verwacht weer storm van de PVDA, Vlaams Belang, VOKA en VBO
-
- Hero Member
- Contacteer:
De PVDA-voorzitter stelt voor om het geld voor de pensioenen bij “de superrijken” te gaan zoeken. “Eén procent van de bevolking bezit nu meer dan 600 miljard euro aan activa”, benadrukte Hedebouw. De politicus vindt dat de in totaal 37 Belgische miljardairs de pensioenen voor hun rekening moeten nemen. “Van hen moeten we het geld krijgen, niet van de gepensioneerden”, besloot hij.
Met als resultaat dat die 37 miljardairs gewoon verhuizen
Wat is dat toch met PVDA en onrealistische voorstellen.
Met als resultaat dat die 37 miljardairs gewoon verhuizen
Timoootjex schreef: ↑4 juni 2023, 08:50 Ik verwacht weer storm van de PVDA, Vlaams Belang, VOKA en VBO
en van " Acid" vroeger was het Anua de Wever ( familie van ? )
Is het niet "Anuna"? Welke link wil je plaatsen met deze non-link?paul schreef: ↑4 juni 2023, 19:08Timoootjex schreef: ↑4 juni 2023, 08:50 Ik verwacht weer storm van de PVDA, Vlaams Belang, VOKA en VBO
en van " Acid" vroeger was het Anua de Wever ( familie van ? )
-
- Full Member
- Contacteer:
Waarom wordt er altijd gedacht dat miljardairs gaan verhuizen als ze een beetje belastingen zullen moeten betalen ? Ik neem aan dat die ook mensen zijn met een familie en een zeker thuisgevoel. Ga jij verhuizen als je bv. in Nederland 5% minder belastingen zou moeten betalen ? En als ze dan toch zouden verhuizen, who cares ? Als ze niet (willen) bijdragen dan zal hun vertrek toch ook niet zoveel uitmaken, toch ?Timoootjex schreef: ↑4 juni 2023, 19:05 Met als resultaat dat die 37 miljardairs gewoon verhuizen
Waarom is 1% vermogensbelasting op de superrijken een onrealistisch voorstel en (ik zeg maar wat) een verhoging van de onroerende voorheffing die alles en iedereen treft dan weer niet ? Waarom wordt iets dat enkel een kleine elite treft als onrealistisch beschouwd ?
Een “beetje” EXTRA belasting, bedoel je? Want we betalen al zoveel belasting in België.Abatoetnie schreef: ↑4 juni 2023, 23:42Waarom wordt er altijd gedacht dat miljardairs gaan verhuizen als ze een beetje belastingen zullen moeten betalen ? Ik neem aan dat die ook mensen zijn met een familie en een zeker thuisgevoel. Ga jij verhuizen als je bv. in Nederland 5% minder belastingen zou moeten betalen ? En als ze dan toch zouden verhuizen, who cares ? Als ze niet (willen) bijdragen dan zal hun vertrek toch ook niet zoveel uitmaken, toch ?Timoootjex schreef: ↑4 juni 2023, 19:05 Met als resultaat dat die 37 miljardairs gewoon verhuizen
Waarom is 1% vermogensbelasting op de superrijken een onrealistisch voorstel en (ik zeg maar wat) een verhoging van de onroerende voorheffing die alles en iedereen treft dan weer niet ? Waarom wordt iets dat enkel een kleine elite treft als onrealistisch beschouwd ?
1% op 600 miljard is 6 miljard euro, daarvoor kan je al wel eens gaan verhuizen.
Alsof die superrijken dat zomaar zullen laten gebeuren …
En hoe bepaal je hun vermogen? Wat met hun vennootschappen? Wat met hun vermogen in het buitenland?
De oplossing ligt niet in MEER belastingen maar in MINDER uitgaven ….
De superrijken hebben nu al villa's in het buitenland, in prettiger oorden dan België. Verhuizen is maar een kleine stap. Ik denk dat Abatoetnie het thuisgevoel en het sociaal plichtsgevoel (om bij te dragen) van de rijken een beetje overschat.
Met sloganeske en populistische ideeën zoals die van de communisten van de PVDA komen we er niet ….
“Laat de rijken de crisis betalen”
“Laar de banken de crisis betalen”
“Laat de multinationals de crisis betalen”
Gevolg: geen rijken/banken/multinationals meer in België
Maar dat strookt natuurlijk perfect met hun communistische ideologie …
Rijken hebben niet alleen huizen in het buitenland, ze brengen hun vermogen ook onder in vennootschapsstructuren. Superrijken hoeven nog niet eens fysiek te verhuizen om hun gelden aan de Belgische fiscus te onttrekken.
We vergeten ook wel eens dat het merendeel van de belastingen reeds afkomstig zijn van "rijken". En verder is het een illusie te denken dat je zelf buiten schot blijft bij een belastingsverhoging voor rijken. Dit sijpelt op den duur gewoon door naar iedereen. Zijn we de "rijkentaks" al vergeten? Die betalen we ondertussen allemaal.
"It is no good thinking that someone else will pay—that “someone else” is you."
We vergeten ook wel eens dat het merendeel van de belastingen reeds afkomstig zijn van "rijken". En verder is het een illusie te denken dat je zelf buiten schot blijft bij een belastingsverhoging voor rijken. Dit sijpelt op den duur gewoon door naar iedereen. Zijn we de "rijkentaks" al vergeten? Die betalen we ondertussen allemaal.
"It is no good thinking that someone else will pay—that “someone else” is you."
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Full Member
- Contacteer:
Ga jij verhuizen voor 1% meer belasting ? Dan was je toch ook al weg geweest ?
Laat ons vooral eens kijken naar waar al die "uitgaven" gaan, ik denk niet dat het aan de werklozen, zieken en vluchtelingen en de Walen ligt, maar die zijn natuurlijk gemakkelijke(re) slachtoffers.