nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Waar het naartoe gaat is gekend. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/kijk/2023/ ... -57884317/Abatoetnie schreef: ↑5 juni 2023, 10:04 Laat ons vooral eens kijken naar waar al die "uitgaven" gaan, ik denk niet dat het aan de werklozen, zieken en vluchtelingen en de Walen ligt, maar die zijn natuurlijk gemakkelijke(re) slachtoffers.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Ik niet ... maar ik ben dan ook geen miljonairAbatoetnie schreef: ↑5 juni 2023, 10:04Ga jij verhuizen voor 1% meer belasting ? Dan was je toch ook al weg geweest ?
Laat ons vooral eens kijken naar waar al die "uitgaven" gaan, ik denk niet dat het aan de werklozen, zieken en vluchtelingen en de Walen ligt, maar die zijn natuurlijk gemakkelijke(re) slachtoffers.
1% op mijn loon of 1% bij iemand die pakweg 1 miljard euro bezit (Paul Gheysens heeft in 2022 die kaap overschreden ) is in absolute bedragen een vrij groot verschil. In het tweede geval - bij de miljardair - staat 1% gelijk aan 10 miljoen euro. Daarvoor kan je jouw domicilie al eens wijzigen (zeker als je zowel in België als in het buitenland onroerend goed hebt).
En die 1% rijkentaks, is dat eenmalig of wil je dat jaarlijks heffen?
Oei, pensioenen, gezondheid en onderwijs zijn de grote slokoppen. Niet de uitkomst die Abatoetnie wou, vrees ik ...Gudrun schreef: ↑5 juni 2023, 10:30Waar het naartoe gaat is gekend. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/kijk/2023/ ... -57884317/Abatoetnie schreef: ↑5 juni 2023, 10:04 Laat ons vooral eens kijken naar waar al die "uitgaven" gaan, ik denk niet dat het aan de werklozen, zieken en vluchtelingen en de Walen ligt, maar die zijn natuurlijk gemakkelijke(re) slachtoffers.
Timmeke is wel de overige sectoren van de Sociale Zekerheid vergeten: naast pensioenen gaat er ook veel geld naar ziekte en arbeidsongeschiktheid (16,5 miljard), kinder- en gezinstoeslagen (10,4 miljard) en werkloosheid (6,3 miljard). Alles samen gaat een dikke 90 miljard euro naar SZ.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Waar het geld zit zit bij de uitgaven niet bij de inkomsten. Als dat nog niet duidelijk is weet ik het ook niet meer.
Dat rijken een bijdrage kunnen geven ja maar dan zou ik het niet zien als een taks maar meer een andere vorm van bijdrage. Dat is dan puur om te investeren en dat is niet om hun weg te jagen. We hebben ze sowieso nodig.
Dat rijken een bijdrage kunnen geven ja maar dan zou ik het niet zien als een taks maar meer een andere vorm van bijdrage. Dat is dan puur om te investeren en dat is niet om hun weg te jagen. We hebben ze sowieso nodig.
Indien ik 1 miljard zou bezitten dan stond ik met veel plezier 998 miljoen af aan de schatkist. Met de overschot , 2 miljoen , kom je echt niets tekort. Waarom altijd die hebberigheid ?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Dus jij vindt het normaal dat in het land met een van de hoogste belastingen ter wereld we nog eens wat extra belastingen gaan heffen om de pensioenen te betalen. Zoals eerder gezegd, het probleem zijn niet de inkomsten maar vooral de uitgaven. Er eten veel te veel mensen van een koek waar ze ofwel geen recht op hebben ofwel maar recht hebben op de helft en toch en hele koek nemen. Ik moet eens goed lachen met de PVDA. Of kan jij een land opnoemen waar het wel goed gaat met de communisten aan de macht? De grootste massamoordenaars en onderdrukkers zijn en waren communisten.Abatoetnie schreef: ↑5 juni 2023, 10:04Ga jij verhuizen voor 1% meer belasting ? Dan was je toch ook al weg geweest ?
Laat ons vooral eens kijken naar waar al die "uitgaven" gaan, ik denk niet dat het aan de werklozen, zieken en vluchtelingen en de Walen ligt, maar die zijn natuurlijk gemakkelijke(re) slachtoffers.
De rijken gaan eens goed lachen, gieren en brullen met dat voorstel. Er zijn mogelijkheden genoeg om dergelijke rijkentaksen te ontlopen. Iedereen zal ze betalen, uitgezonderd de rijken.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Je kan n.m.i. toch best af en toe eens iets verder kijken dan je neus lang is.
Stel dat jouw miljard bestaat uit:
- 998 miljoen huidige waarde van de aandelen van je zelf uit de grond gestampte bedrijf
- 1 miljoen andere financiële assets
- 0,8 miljoen eigen woning
- 0,2 miljoen liquide middelen
Hoeveel ben je dan nog bereid om "met veel plezier af te geven aan de schatkist" ?
Niet iedereen wil volgens jouw filosofie leven, en al zeker miljonairs niet …
Hieronder enkele van jouw quotes:
Brembos schreef: ↑4 september 2022, 20:33
Zelfs bij - 5 wordt het bij mij niet frisser dan 16 graden en staat de verwarming op een minimum. Meer is echt niet nodig voor mij.
Brembos schreef: ↑19 september 2022, 08:31
Wie heeft er trouwens de verwarming al aangezet bij deze frissere temperaturen ? … De koude douches schelen ook een pak in het gasverbruik.
Brembos schreef: ↑7 september 2022, 19:27
Bij het douchen of een bad nemen kan je ook makkelijk gas besparen. Zo gaan de tienerkinderen van mijn buren samen onder de douche of in bad. Dat bespaart enorm.
Brembos schreef: ↑19 september 2022, 09:05
Afwas gaat inderdaad net zo goed met koud regenwater als je hem direct na het eten doet en niet alles laat indrogen.
Brembos schreef: ↑19 september 2022, 08:51
De sporadische warme douche , waarvoor ik het water opvang voor de afwas , voelt eerder onaangenaam aan wanneer je gewend bent aan het genot van de koude douche.
Brembos schreef: ↑20 september 2022, 06:43
Ik bezoek dagelijks de goed verwarmde bibliotheek recht tegenover mijn deur om kranten en tijdschriften te lezen in een goed verwarmde omgeving. Dit bespaart me een duur kranten en tijdschriften abonnement en ik kan dit combineren met een bezoek aan het toilet.
Brembos schreef: ↑21 september 2022, 06:08
Voor de koudere wintermaanden denk ik er aan om met een bevriende vrachtwagenchauffeur mee te rijden naar Spane om daar een tijdje te overwinteren. Fiets kan dan ook mee.
Brembos schreef: ↑21 september 2022, 09:14
Ik draag meestal niets binnenshuis , bespaart me veel was.
Ik voel me perfect gelukkig. Een mens heeft echt niet meer nodig.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Full Member
- Contacteer:
Waarmee je impliceert dat geld gelukkig maakt.EarthNvstr1 schreef: ↑5 juni 2023, 21:18Voila, dat is het belangrijkste.
Laat anderen op hun manier gelukkig zijn.
Geld maakt het leven gemakkelijk(er) maar zeker niet gelukkig(er).
Dat is juist Brembos. Geld maakt niet gelukkig maar zorgt wel voor een zekere vrijheid. Ik heb ook een tijdje loonslaaf gespeeld tot ik voldoende had om comfortabel te leven zodat ik nu heel regelmatig loopbaanonderbreking kan nemen en er binnen 5 jaar volledig de brui aan kan geven zonder dat ik moet profiteren van de belastingen die een ander betaalt.
Een systeem waarvoor je belastingen betaalt voor je eigen pensioen en gezondheidszorg zou veel beter zijn. Plots zouden er waarschijnlijk velen ineens toch zin of energie hebben om wat te werken. Ik wil gerust zelfs een beetje extra betalen om het leven van de echte behoeftigen aangenamer te maken, maar niet om de klaplopers te onderhouden.
Miljardairs hebben meestal hun fortuin verdiend met keihard te werken en zorgen er ook voor dat duizenden mensen werk hebben en belastingen kunnen betalen maar dat vergeet de PVDA erbij te vertellen.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Je zou die 998 miljoen ook kunnen geven aan een goed doel, ipv aan een incompetentie club die het ontransparant opsoepeert en volgend jaar de volgende 998 miljoen komt eisen.
998 miljoen is een druppel op een hete plaat, de overheid kan niet meer of niet minder dan vandaag met dat geld. Aan de staat van de wegen zou je bijvoorbeeld geen enkel verschil merken. Of je zou bvb voor elke Belg een belastingsverlaging kunnen doorvoeren: dan kun je EENMALIG elke Belg amper 90 eur minder belastingen laten betalen, ervan uitgaande dat de administraieve verwerking van heel het initiatief gratis is (wat het uiteraard totaal niet is). Terwijl wanneer je dat geld aan een goede organisatie zou schenken het een wereld van verschil zou kunnen maken voor heel veel mensen.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."