nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Dit geloof je zelf toch niet? Ik ken genoeg ouders die 1 inkomen hebben van rond de 1800 euro netto maar 1000 euro huur kwijt zijn en dikke energie kosten hebben. Die kunnen geen eten kopen. Ik ben zelf ooit in die situatie geweest.Abatoetnie schreef: ↑17 juni 2023, 16:58Ik denk dat er in België heel weinig kinderen zijn die echt honger lijden ... het zonder eten naar school gaan ligt vooral bij de ouders.
Kan je verzekeren, dat vreet aan je. Ik kon ze dan nog net eten geven, maar ze konden niet op sport, niet op vakantie, geen M$ Office kopen, geen kleuren printer voor werkstukken etc. Ik zei dat toen tegen de school en als we niet voldeden dan werden ze gebuisd!!!! Dat is de realiteit meneer. Net als die zogenaamde 'gratis laptops' van Weyts, niks gratis. Heel veel kosten worden je opgedrongen door de scholen en de politiek. Niks schuld van de ouders. Hoe durf je dat te beweren, want er zijn heel veel Belgen die in armoede en ellende leven.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
-
- Full Member
- Contacteer:
De stabiele factor is dat het steeds dezelfde blijft en niet om de haverklap een andere pipo.
De functie van bv. een president (aangezien je tegen een koning bent veronderstel ik dat je liever dat zou hebben) wordt om de zoveel jaar open gesteld, door bv. verkiezingen, en krijg je voorbeelden zoals in de VS : tekenen van bepaalde verdragen waarna de volgende president die dan weer schrapt, waarna de volgende er dan weer in stapt ... daar zit de "stabiele" factor.
Alle voorbeelden van (wan)gedrag die je aanhaalt zullen bij een president/ander type leider evengoed gebeuren, machtsposities worden altijd misbruikt !
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik ga akkoord dat er veel mensen niet in de best mogelijke omstandigheden leven en zich geen luxe kunnen permitteren en hun rekeningen niet betalen maar lege brooddozen zijn altijd te voorkomen, er bestaan toch bv. voedselbanken ? Of eten die mensen dan totaal niet misschien, niks ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het feit dat we niet om de 4 of 5 jaar een nieuwe koning hebben bv.
*Hun parlementen met politiekers" ?!?
Dat zijn "onze" parlementen en politiekers n.m.i.
Hou je nu een pleidooi dat de koning het parlement zou moeten ontbinden volgens jou ?
Ik ben toch voorstander om dergelijke macht niet bij 1 persoon te leggen.
Eén van de rollen van de koning is bv. een aanspreekpunt voor de bevolking om wantoestanden aan te kaarten.
Je kan je bezorgheden richten tot de koning: https://www.monarchie.be/nl/monarchie/m ... ng/contact
Peins dat je toch eens de grondwet moet gaan lezen.
De koning ontbind en installeert het nieuwe parlement.
Hij heeft de macht de regering en indien nodig het hele parlement naar huis te sturen.
Ook kunnen ze geen enkele wet invoeren zonder zijn handtekening.
Het probleem is dat die NIETS doet, gewoon niets. Ja deze macht heeft hij wel.
Geen enkele wet is geldig zonder zijn handtekening, geen enkele regering kan geïnstalleerd worden zonder de goedkeuring van de koning. Ook kan geen enkel ontslag gekregen worden zonder goedkeuring van opnieuw de koning.
Hij heeft die macht wel.
Verder is de regering NIET door ons verkozen maar aangeduid door de partijen en daarna ingezworen door de koning.
Verlinden, Frank Vandenbroucke, Alexia Bertrand, etc....allemaal ingezworen maar NIET DOOR ONS verkozen.
Hoezo ons Parlement? Want de regering is een Particratie waar de burger NIETS te zeggen heeft en de Koning alles klakkeloos goedkeurt.
De koning ontbind en installeert het nieuwe parlement.
Hij heeft de macht de regering en indien nodig het hele parlement naar huis te sturen.
Ook kunnen ze geen enkele wet invoeren zonder zijn handtekening.
Het probleem is dat die NIETS doet, gewoon niets. Ja deze macht heeft hij wel.
Geen enkele wet is geldig zonder zijn handtekening, geen enkele regering kan geïnstalleerd worden zonder de goedkeuring van de koning. Ook kan geen enkel ontslag gekregen worden zonder goedkeuring van opnieuw de koning.
Hij heeft die macht wel.
Verder is de regering NIET door ons verkozen maar aangeduid door de partijen en daarna ingezworen door de koning.
Verlinden, Frank Vandenbroucke, Alexia Bertrand, etc....allemaal ingezworen maar NIET DOOR ONS verkozen.
Hoezo ons Parlement? Want de regering is een Particratie waar de burger NIETS te zeggen heeft en de Koning alles klakkeloos goedkeurt.
Groeten Bas.
Er zijn inderdaad meer dan genoeg gezinnen die het moeilijk hebben. Maar mocht ik in die situatie zitten zou mijn kinderen eten geven voorrang hebben op de energie rekening, de sigaretten, GSM's, de BMW, enz... Het excuus dat je kind zonder eten naar school moet omdat er te weinig geld is, is dikke bulshit, ouders die aan de basis noden van hun kinderen geen prioriteit geven deugen niet.Bassie schreef: ↑17 juni 2023, 17:13
Dit geloof je zelf toch niet? Ik ken genoeg ouders die 1 inkomen hebben van rond de 1800 euro netto maar 1000 euro huur kwijt zijn en dikke energie kosten hebben. Die kunnen geen eten kopen. Ik ben zelf ooit in die situatie geweest.
Kan je verzekeren, dat vreet aan je. Ik kon ze dan nog net eten geven, maar ze konden niet op sport, niet op vakantie, geen M$ Office kopen, geen kleuren printer voor werkstukken etc. Ik zei dat toen tegen de school en als we niet voldeden dan werden ze gebuisd!!!! Dat is de realiteit meneer. Net als die zogenaamde 'gratis laptops' van Weyts, niks gratis. Heel veel kosten worden je opgedrongen door de scholen en de politiek. Niks schuld van de ouders. Hoe durf je dat te beweren, want er zijn heel veel Belgen die in armoede en ellende leven.
What? Ik had geen BMW maar een 15 jaar oude auto om boodschappen te kunnen doen. Er bestond niet eens een GSM. Roken was veel goedkoper dan nu, maar daar even mee stoppen is niet zo simpel.vortex schreef: ↑17 juni 2023, 17:59 Er zijn inderdaad meer dan genoeg gezinnen die het moeilijk hebben. Maar mocht ik in die situatie zitten zou mijn kinderen eten geven voorrang hebben op de energie rekening, de sigaretten, GSM's, de BMW, enz... Het excuus dat je kind zonder eten naar school moet omdat er te weinig geld is, is dikke bulshit, ouders die aan de basis noden van hun kinderen geen prioriteit geven deugen niet.
Opnieuw, schandalig dat er mensen zo denken en de rekening van een ander maken zonder enige kennis.
België is het land van de werkende ARMEN, je kan beter niet werken, dan krijg je alles. Ook het land van de rijke huisjesmelkers die verhuren aan schandalige bedragen.
Huishuur die overigen voor de huizenmelker ONBELAST is!!!
Je kan geen BMW, Internet, GSM etc hebben van 1800 euro netto, je kan je huur betalen, water en gas vreten de rest op. Er blijft niks over. Ga je hulp zoeken dan 'verdien' je te veel. Waar een dopper minder krijgt maar wel overal kortingen en premies.
De kinderbijslag was in mijn tijd 250 euro per kind, ik had toen 4 kinderen ten laste, dus kwamen we met hard ploeteren aan 2200 euro per maand. Wat vandaag de dag een 2500 geweest zou zijn. Daar kom je echt niet van rond.
Gewoon schandalig dat mensen denken dat dit wel kan, het is niet zo. Wij waren te trots om de dop in te gaan, hadden we het maar gedaan, dan kwamen we wel toe.
In dit land wordt je gewoon als werkende kapot belast....enkel stinkend rijk of aan de dop kan je rond komen.
Met eerlijk werken ga je gewoon kapot. Als kleine zelfstandige ook. Dit land geeft geen reet om de bevolking enkel om stemmen te krijgen en de zakken van de elite en politiek vullen.
De gewone burger wordt kapot gemaakt en dat is de realiteit. Werkende arme loonslaven.
Groeten Bas.
-
- Hero Member
- Contacteer:
bron: https://www.monarchie.be/nl/voor-kinderen/de-koningDe Koning ondertekent de wetten, maar hij heeft altijd de goedkeuring van een Minister nodig.
Je bent aan het liegen makker.
bron:Volgens dat beginsel moeten alle daden van de koning gedekt worden door een minister, die hiervoor de verantwoordelijkheid op zich neemt. De koning zelf wordt ontheven van elke verantwoordelijkheid. Voor de uitoefening van zowel de wetgevende (het indienen en goedkeuren van wetten) als de uitvoerende macht, moeten de koning en zijn ministers gezamenlijk optreden.
https://www.belgium.be/nl/over_belgie/o ... _monarchie
Roken was dus belangrijker dan het welzijn van uw kinderen, proficiat.
Voor de rest een hoop naïeve onzin en jaloezie. Wie heeft er beslist om meerdere kinderen op de wereld te zetten zonder dat je er zorg voor kon dragen? Daar treft de overheid geen schuld, enkel jij.
-
- Full Member
- Contacteer:
Klopt volledig.vortex schreef: ↑17 juni 2023, 17:59 Er zijn inderdaad meer dan genoeg gezinnen die het moeilijk hebben. Maar mocht ik in die situatie zitten zou mijn kinderen eten geven voorrang hebben op de energie rekening, de sigaretten, GSM's, de BMW, enz... Het excuus dat je kind zonder eten naar school moet omdat er te weinig geld is, is dikke bulshit, ouders die aan de basis noden van hun kinderen geen prioriteit geven deugen niet.
Ik ben ervaringsdeskundige en kan je zeggen dat die paar kinderen (in de commissie Onderwijs laat men uitschijnen alsof dit over grote aantallen gaat maar de werkelijke getallen zijn "marginaal") die met een lege doos naar school trekken meestal het ongeluk hebben van in een "marginaal" (pun intended) gezin te zijn geboren. Mensen die echt in armoede leven zullen het eten uit hun eigen mond sparen om hun kinderen eten te geven of zullen naar de voedselbanken gaan om hun kinderen aan eten te helpen. En meestal gaan ze zelfs nog alle moeite doen om de schoolrekening van hun kinderen te betalen.
Lamzakken die enkel aan zichzelf denken (sigaretten, gsm, alcohol, netflix, smartphone) liggen 's morgens nog te stinken in hun bed als de schoolbel al lang heeft geklonken, die sturen hun kinderen met een lege doos naar school. Harde woorden maar realistische woorden.
Met dergelijke opmerkingen maak je het wel iets makkelijker
Je zou bv. het roken kunnen laten en een brood kopen voor je kleine, maar ja stoppen met roken is niet simpel
Bassie, een aantal zaken die je aanhaalt kloppen volledig, als gewone loonslaaf zal je nooit rijk worden maar als je op een verstandige manier met je geld omgaat kan je toch iets bereiken in je leven hoor.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ach ja. Dit heeft geen zin.Hoezo ons Parlement? Want de regering is een Particratie waar de burger NIETS te zeggen heeft en de Koning alles klakkeloos goedkeurt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Daar kan ik je in volgen.
Het verschil tussen werken (of activiteit) en niet-werken (of inactiviteit) zou (substantiëel) groter moeten zijn.
Minder "ondersteunen" van inactiviteit en meer ondersteunen van activiteit dus.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/06/16 ... nettoloon/
Nog even geduld dus Bassie ...Regering dit weekend samen over fiscale hervorming, maar kans op akkoord is klein.
Ik ben vooral benieuwd naar de reden om 4 kinderen op de wereld te zetten, hier steen en been te komen klagen en als bottom-line een greep aandelen opsomt.
Eerlijk? Ik hoef zelfs geen antwoord. Bespaar me nog meer van dat geklaag.
Eerlijk? Ik hoef zelfs geen antwoord. Bespaar me nog meer van dat geklaag.
4 kinderen op de wereld zetten wanneer je amper geld hebt om voor jezelf te zorgen, faut le fair. 1000 pakken condooms, een spiraaltje, een knip of de pil zouden veel goedkoper geweest zijn. En dan nog waarschijnlijk die kinderen, die er niet om gevraagd hebben op deze wereld gezet te worden, hun gezondheid verpesten door te paffen. Proficiat. En dan hier wat komen klagen en jaloezie spuien bah