nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Wat zou het nut zijn van een bericht als het geen nieuw element bevat?huisjetuintjefiets schreef: ↑21 augustus 2023, 13:07 In elk bericht kom je af met iets totaal nieuws (maar steeds totaal irrelevant in de discussie die wij voeren). Moeilijk discussiëren op die manier.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
In het andere huis kan iemand anders wonen.
Hoe cliché het ook mag klinken, het is gewoon de realiteit. Als ik elke zomer naar festivals had gegaan en elk jaar een nieuwe smartphone had gekocht in plaats van geld opzij te zetten voor mijn toekomst had ik bijlange niet zo ver gestaan als nu.Abatoetnie schreef: ↑21 augustus 2023, 12:05 Vanuit een geprivilegeerde context is het makkelijk praten, je zal maar uit een eenoudergezin komen, geen "connecties" hebben, geen startkapitaal, enzovoorts ... maar het probleem wordt makkelijk opgelost, het ligt aan die iPhone en die tickets voor Tomorrowland ... hoe meer cliché kan je zijn.
Huisje, tuintje, boompje, kindje met een mooie reserve achter de hand en dat voor mijn 30.
Zonder "connecties", geld toegestopt te krijgen van de ouders of 12uur per dag te werken.
Gewoon normaal doen en je handen uit de mouwen durven steken, maar dat is voor velen al een probleem.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb alleszinds niet het verhaal van jou Bae1.
Ik heb niet genoeg voor op gewonnen markt. Dus ik zou al moeten lenen via de Vlaamse Woonlening
En dan 20 jaar besparend leven. Ik weet niet of dat het ooit waard is om voor te gaan.
En nee ik ga niet naar dure festivals of ik koop niet elk jaar een smartphone van 1000 euro.
Dat is enorm cliché.
Ik heb niet genoeg voor op gewonnen markt. Dus ik zou al moeten lenen via de Vlaamse Woonlening
En dan 20 jaar besparend leven. Ik weet niet of dat het ooit waard is om voor te gaan.
En nee ik ga niet naar dure festivals of ik koop niet elk jaar een smartphone van 1000 euro.
Dat is enorm cliché.
Jouw situatie is natuurlijk wel heel specifiek en ik wil zeker niet neerbuigend doen. Gewoon tegenspreken dat 'onmogelijk' zou zijn voor de jeugd om nog een eigen woonst te bezitten, want dat is voor de overgrote meerderheid onzin.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad.
En het sluit ook het omgekeerde niet uit.
Sommigen zullen alles geven en er het beste van maken in eender welke gegeven situatie.
Anderen zullen liever de bloementjes buiten zetten en lui zijn in eender welke gegeven situatie.
De zelfde gegeven situatie kan er voor de ene persoon "zeer goed" uitzien en voor een andere persoon "zeer slecht".
Dat is allemaal relatief.
Dat is zeker zo. Kijk naar die mensen die met gammele bootjes de oversteek naar Europa pogen te maken.EarthNvstr1 schreef: ↑21 augustus 2023, 17:25 Sommigen zullen alles geven en er het beste van maken in eender welke gegeven situatie.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tja, dat zou ik echter niet direct als "goed voorbeeld" van "alles geven en er het beste van maken" stellen ...Gudrun schreef: ↑21 augustus 2023, 17:28Dat is zeker zo. Kijk naar die mensen die met gammele bootjes de oversteek naar Europa pogen te maken.EarthNvstr1 schreef: ↑21 augustus 2023, 17:25 Sommigen zullen alles geven en er het beste van maken in eender welke gegeven situatie.
Pas op, zelfs voor mensen met een handicap zijn er mogelijkheden.
Op het werk hebben we iemand in een rolstoel, door aandoening, maar goed.
En die mens spreekt 12 talen ofzo
Als je niet kan sporten, en veel dingen niet kan, kan je nog altijd veel zinnige dingen doen met je leven.
En ik moet je niet vertellen dat werkgevers zeer geïnteresseerd zijn in zo'n profiel, en dat dat zeker niet aan het minimumloon zal zijn.
Dus die verstopt zich niet achter zijn handicap, want mocht hij 1 taal spreken, dan zou hij inderdaad misschien geen goed betaald werk doen. Voor zo'n mensen heb ik wel bewondering
Als je niet kan sporten, en veel dingen niet kan, kan je nog altijd veel zinnige dingen doen met je leven.
En ik moet je niet vertellen dat werkgevers zeer geïnteresseerd zijn in zo'n profiel, en dat dat zeker niet aan het minimumloon zal zijn.
Dus die verstopt zich niet achter zijn handicap, want mocht hij 1 taal spreken, dan zou hij inderdaad misschien geen goed betaald werk doen. Voor zo'n mensen heb ik wel bewondering
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tuurlijk.Aerolla schreef: ↑21 augustus 2023, 19:43 Pas op, zelfs voor mensen met een handicap zijn er mogelijkheden.
Eigenlijk gaat het er gewoon om je eigen talenten zo goed mogelijk te gebruiken ipv. jaloers te zijn op de (meestal andere, mogelijks "betere") talenten van anderen.
-
- Verbannen Gebruiker
De Standaard schrijft:
De Vlaamse meederheidspartijen N-VA, Open VLD en CD&V zien arbeidsmigratie als het allerlaatste redmiddel. Eerst moet verder in de Belgische vijver gevist worden. ‘De VDAB bezorgde Wallonië 117.000 vacatures, slechts 51 werkzoekenden solliciteerden.’
De Standaard schrijft ook dat er in West-Vlaanderen 140.000 inactieven zijn, en dat ze daarom, voor West-Vlaanderen alleen, 50.000 migranten zoeken in Zuid-Amerika en Azië.
De Walen denken: waarom zouden wij in Vlaanderen moeten gaan werken? Er is daar genoeg werkvolk.
Je vraagt je af hoe het komt dat de Belgen de rijkste ter wereld zijn
De Vlaamse meederheidspartijen N-VA, Open VLD en CD&V zien arbeidsmigratie als het allerlaatste redmiddel. Eerst moet verder in de Belgische vijver gevist worden. ‘De VDAB bezorgde Wallonië 117.000 vacatures, slechts 51 werkzoekenden solliciteerden.’
De Standaard schrijft ook dat er in West-Vlaanderen 140.000 inactieven zijn, en dat ze daarom, voor West-Vlaanderen alleen, 50.000 migranten zoeken in Zuid-Amerika en Azië.
De Walen denken: waarom zouden wij in Vlaanderen moeten gaan werken? Er is daar genoeg werkvolk.
Ik ben Belg en niet rijk. En nu?huisjetuintjefiets schreef: ↑22 augustus 2023, 17:30 De Standaard schrijft:
-
- Verbannen Gebruiker
Je woont in het land met de rijkste inwoners ter wereld. Dat dus de meeste kansen biedt.
Wat jou betreft, het antwoord kan alleen maar pijnlijk zijn. Ofwel heb je lichamelijke of geestelijke belemmeringen waardoor je niet normaal kunt functioneren. Ofwel ben je niet erg werkzaam ofwel niet erg slim. En met dat laatste bedoel ik niet IQ. Mijn tuinman heeft geen IQ van 150 maar factureert wel 55€ per uur voor hemzelf, 3 van zijn medewerkers en 40€ voor zijn jobstudent (elk van hen kost geen 20€). En factureert voor gebruik van zijn auto, gereedschap,... (na 2 weken is alles afbetaald, behalve zijn auto).
Nu, niet iedereen moet rijk zijn. Het belangrijkste is: comfortabel zijn, tevreden zijn met wat je hebt.
Maar jij lijkt me iemand die zichzelf wel heel slim vindt, veel slimmer dan alle anderen hier, en dan is het dus inderdaad raar dat je niet rijk bent.
Het probleem is dat de overheid de gewone burger uitperst en de superrijken, royals, politiekers en ander crapuul loopt te beschermen.huisjetuintjefiets schreef: ↑22 augustus 2023, 18:27Je woont in het land met de rijkste inwoners ter wereld. Dat dus de meeste kansen biedt.
Wat jou betreft, het antwoord kan alleen maar pijnlijk zijn. Ofwel heb je lichamelijke of geestelijke belemmeringen waardoor je niet normaal kunt functioneren. Ofwel ben je niet erg werkzaam ofwel niet erg slim. En met dat laatste bedoel ik niet IQ. Mijn tuinman heeft geen IQ van 150 maar factureert wel 55€ per uur voor hemzelf, 3 van zijn medewerkers en 40€ voor zijn jobstudent (elk van hen kost geen 20€). En factureert voor gebruik van zijn auto, gereedschap,... (na 2 weken is alles afbetaald, behalve zijn auto).
Belgie kent een enorme ongelijkheid en die promoten ze ook nog eens met de Index, dank aan vakbonden die ook vol zitten met lieden die nooit gewerkt hebben.
De loon-index is de grootste vuiligheid na de barema's waar de werknemer niet kan onderhandelen over zijn loon.
Zo indexeren ze ook Koning Albert die ineens 900000 pensioen ziet stijgen naar 1000000 euro per jaar.....waarom krijgt die dat? Bij de werknemer is het bruto een paar euro en netto een paar cent.
Al het geld gaat naar de elite die zichzelf verrijken en geen bal inzit met de bevolking.....De Croo, Jambon, De Wever, Filip, Albert, de Kerk....etc, die lieden zuigen de bevolking leeg.
Zolang we geen partij hebben die opkomt voor het volk zal er niets veranderen. Neen geen VB en ook geen PVDA.....er is geen partij. Allemaal wijzen ze vijanden aan en de rest doet gewoon voort met hun zakken te vullen met NVa, CD&V en OpenVLD op kop.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.