nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Ja, met een 'beetje' solidariteit kan iedereen leven;maar ondertussen is dat 'beetje' gegroeid tot 'heel veel'
ziekelijke jaloezie?
|
|
\|/
ziekelijke jaloezie?
|
|
\|/
Nu nog abstractie gemaakt van welke partijen in de regering komen of niet, maar als paars-groen daadwerkelijk aan de macht komt, dan betekent dit de facto dat de 3 grootste partijen van Vlaanderen NIET in de regering komen en de drie kleinste wel. Met permissie maar heel democratisch voelt dit toch niet aan. De facto hebben we dan 29 op 88 van de Vlaamse zetels in de regering met eventjes 47 zetels voor de Walen (de minderheid der Belgen). En nu hoor ik Haelewyn al opwerpen dat dit in de vorige regering toch ook zo was met de MR aan Waalse zijde ... maar de MR was tenminste nog met grote voorsprong de 2e partij van Wallonië (m.u.v. van PS stelde de rest toen qua zetels niet veel voor).
Een mens zou zich toch afvragen waarom er eigenlijk nog gestemd wordt? Misschien ook de reden waarom er al ruim 1 miljoen Belgen niet meer gaan stemmen.
Overigens mogen we ons dan met 4 van de 6 partijen die pro meer belastingen/taksen zijn (groen+rood) aan nog wat meer belastingdruk verwachten. Geen vrolijke vooruitzichten.
Verder heb ik geen glazen bol maar de kans mij immens groot dat in 2024 aan Vlaamse kant al wat paars-groen is nog meer liliputterpartij zal worden en lijkt het mij eveneens onvermijdelijk dat NVA+Vlaams Belang over de 50% gaat ...
Een mens zou zich toch afvragen waarom er eigenlijk nog gestemd wordt? Misschien ook de reden waarom er al ruim 1 miljoen Belgen niet meer gaan stemmen.
Overigens mogen we ons dan met 4 van de 6 partijen die pro meer belastingen/taksen zijn (groen+rood) aan nog wat meer belastingdruk verwachten. Geen vrolijke vooruitzichten.
Verder heb ik geen glazen bol maar de kans mij immens groot dat in 2024 aan Vlaamse kant al wat paars-groen is nog meer liliputterpartij zal worden en lijkt het mij eveneens onvermijdelijk dat NVA+Vlaams Belang over de 50% gaat ...
Ben echt benieuwd hoe de 'stemming' in Vlaanderen vandaag is. De partijen moeten het weten want ze voeren zelf geregeld peilingen uit.
"Belastingsdruk zal verder stijgen". Het heet onvermijdbaar te zijn...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/12/04 ... e-premier/
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/12/04 ... e-premier/
Onze Grote Leider zal het volgende week wel oplossen. Naast zijn voltijdse functies als partijvoorzitter , federaal parlementslid en burgemeester van een provinciestadje ambieert hij nu ook een functie als informateur. Bovenop dit alles neemt hij bovendien nog tijdelijk de taken van de schepen van sport , markten en foren over. Volgens zatte Ludo een job waarvoor hij regelmatig dagen van 16 uren klopt en mede oorzaak van zijn alcoholprobleemke. We mogen ons gelukkig prijzen met deze Grootse politicus die zich voor een hongerloontje weg cijfert in het belang van het Vlaamsche land en bovendien nog genoeg vrije tijd over heeft om te trainen voor een marathon. Supermensen bestaan blijkbaar wel degelijk ! Je kan het hem dan ook niet kwalijk nemen dat hij geen tijd heeft om zich te ontfermen over zijn stadsgenoten die de laatste weken bestookt worden met granaten en zwaar geschut.
Laatst gewijzigd door Brembos op 4 december 2019, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Schelden is nooit een argument. Het toont alleen het gebrek daaraan aan.
Begint het bij de tsjeven te dagen ?
Commissie Defensie neemt wetsvoorstel Vlaams Belang aan met steun N-VA en CD&V, zware kritiek van andere partijen
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/co ... ~a7d05f31/
Kwam (eer)gisteren ook al aan bod in De Tijd bij Bart Maddens.
Terugkeer naar de normaal ? Het wordt alleszins tijd.
Als er iets is dat bij mij weerzin opwekt, dan is het het samenspannen van bekrompen, afgunstige mensen tegen iemand die sukses heeft. Het grauw !
Commissie Defensie neemt wetsvoorstel Vlaams Belang aan met steun N-VA en CD&V, zware kritiek van andere partijen
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/co ... ~a7d05f31/
Kwam (eer)gisteren ook al aan bod in De Tijd bij Bart Maddens.
Terugkeer naar de normaal ? Het wordt alleszins tijd.
Als er iets is dat bij mij weerzin opwekt, dan is het het samenspannen van bekrompen, afgunstige mensen tegen iemand die sukses heeft. Het grauw !
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Bedoel je de post van Brembos?MoreOrLess schreef: ↑4 december 2019, 18:38 Schelden is nooit een argument. Het toont alleen het gebrek daaraan aan.
Waar wordt daarin gescholden?
De aanhangers van de keizer hebben precies wel héél lange tenen... Daar kunnen de Noord-Koreaanse en Turkse blaaskaakjes nog wat van leren.
Klopt... Brembos heeft nog braaf gezegd wat hij dacht.
Ik vond dat er redelijk veel argumenten in zijn post stonden.
Ik vond dat er redelijk veel argumenten in zijn post stonden.
Denk dat OpenVLD een MR'ke gaat doen. Premier en nog 1 of 2 ministers leveren die tijdens de regeerperiode volop hun EU job regelen, après nous la déluge et pour les flamands la même chose.Ardennois schreef: ↑4 december 2019, 17:13 Nu nog abstractie gemaakt van welke partijen in de regering komen of niet, maar als paars-groen daadwerkelijk aan de macht komt, dan betekent dit de facto dat de 3 grootste partijen van Vlaanderen NIET in de regering komen en de drie kleinste wel. Met permissie maar heel democratisch voelt dit toch niet aan. De facto hebben we dan 29 op 88 van de Vlaamse zetels in de regering met eventjes 47 zetels voor de Walen (de minderheid der Belgen). En nu hoor ik Haelewyn al opwerpen dat dit in de vorige regering toch ook zo was met de MR aan Waalse zijde ... maar de MR was tenminste nog met grote voorsprong de 2e partij van Wallonië (m.u.v. van PS stelde de rest toen qua zetels niet veel voor).
-
- VIP member
- Contacteer:
Hij noemt Antwerpen een provinciestadje. Dat ligt daar heel gevoelig zeker?PinkPanther1970 schreef: ↑4 december 2019, 19:42Bedoel je de post van Brembos?MoreOrLess schreef: ↑4 december 2019, 18:38 Schelden is nooit een argument. Het toont alleen het gebrek daaraan aan.
De aanhangers van de keizer hebben precies wel héél lange tenen... Daar kunnen de Noord-Koreaanse en Turkse blaaskaakjes nog wat van leren.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Antwerpen, de drugshaven van wereldformaat en de granatenstadSebastiaan1985 schreef: ↑4 december 2019, 21:43Hij noemt Antwerpen een provinciestadje. Dat ligt daar heel gevoelig zeker?PinkPanther1970 schreef: ↑4 december 2019, 19:42
Bedoel je de post van Brembos?
en waar de in het zak gezette drugshandelaars nog niet met hun gps kunnen werken. Ze hadden zich vergist van district en beschoten eerst het huis van een oud madameke
De peilingen moeten voor de blauwselventen wel heel slecht uitvallen.
Dat praatje over de tewerkstelling is natuurlijk maar een 'drog'reden. Angst voor verdwijnen van de partij in 2024 ! Wat is het toch goed dat we met zijn allen (nu ja ...) voor het VB gekozen hebben ! Met NVA alleen zou alles business as usual geworden zijn. Nu is alles mogelijk.
Dat praatje over de tewerkstelling is natuurlijk maar een 'drog'reden. Angst voor verdwijnen van de partij in 2024 ! Wat is het toch goed dat we met zijn allen (nu ja ...) voor het VB gekozen hebben ! Met NVA alleen zou alles business as usual geworden zijn. Nu is alles mogelijk.
Laatst gewijzigd door SparSpaar op 5 december 2019, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Uw inkomen is deze maand hoger punt uit.PinkPanther1970 schreef: ↑4 december 2019, 15:00Troost je, voor werkenden is het nog erger.
Zopas de berekening van de eindejaars"premie" gekregen... 54,5% naar stelend vadertje staat.
Blijft netto dus minder dan de helft over.
Als ge uw brutto loon + eindejaar bij een telt en ge kijkt naar hoeveel belasting op dat bedrag dient betaald te worden , raar maar uw loon voorheffing + eindejaar voorheffing het totaal gaat juist hetzelfde zijn.
Iemand die elke maand zo een bedrag brutto per maand verdiend mag dat bedrag elke maand ophoesten.
dus ge wordt eens per jaar bedrogen.
een ander elke maand.
dus kijk naar uw netto maand inkomen punt uit.
Werken wordt beloond is het motto van onze lievelingspartij.
Blijkbaar is het toch niet zo.
Estate Guru believer.