nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
De afschafregering ? Dat was eerder de vorige waarin de huidige burgemeester van Vlaanderen enkele kazernes van de civiele bescherming meende te moeten afschaffen. Die van Brasschaat mocht , uiteraard puur toeval , blijven. Niet echt een goede zet nu ze zich bij watersnood urenlang moeten verplaatsen om op de plek des onheils te komen.
De afschaffing van de haltes van de lijn ? Wat heeft Vivaldi daar mee te maken ? Dit is eveneens een Vlaamse bevoegdheid van Jambon en Peeters.
De afschaffing van de haltes van de lijn ? Wat heeft Vivaldi daar mee te maken ? Dit is eveneens een Vlaamse bevoegdheid van Jambon en Peeters.
Re: nieuwe federale regering
Voor sommigen is het onderscheid federaal/regionaal blijkbaar nogal moeilijk. Ik help een handje:
Post: federaal
Trein: federaal
Bus: Vlaams
Beide regeringen zijn dus in hetzelfde bedje ziek.
Post: federaal
Trein: federaal
Bus: Vlaams
Beide regeringen zijn dus in hetzelfde bedje ziek.
Re: nieuwe federale regering
De lijn gaat met de chinezen in zee voor zijn bussen van de toekomst
https://www.demorgen.be/meningen/dat-he ... ~b7e73304/
Terecht wat De Croo en Jonathan Holslag stellen dat Van Hool en VDL ook vrije toegang zouden moeten krijgen in China
Europa met zijn ideologie van de vrije markt maakt zichzelf gehandicapt en als je spelers laat meespelen (Via Hongaarse constructie weliswaar) die zelf hun markt niet vrij open zetten....
Idem voor binnenland omtrent saga tijdschriftencontract.
Vorige maand had je de Franse speler Proximy die opdook voor concessie tijdschriften.
https://trends.knack.be/nieuws/macro-ec ... oor-bpost/
En deze week las ik dat in diezelfde periode er blijkbaar ook een aanbesteding voor technische support van de sorteerinstallaties bij bpost gebeurd was waarbij opnieuw een Franse speler er mee aan de haal gaat ten nadele van een huidige Belgische speler.
https://www.aclvb.be/nl/metaal/artikels ... mpact-voor
Vraag me eigenlijk af hoe vlot Belgische/Vlaamse/Waalse bedrijven (hoe je ze ook wilt catalogeren) dergelijke contracten binnenhalen in buitenland ten nadele van eigen bedrijven in dat land.
https://www.demorgen.be/meningen/dat-he ... ~b7e73304/
Terecht wat De Croo en Jonathan Holslag stellen dat Van Hool en VDL ook vrije toegang zouden moeten krijgen in China
Europa met zijn ideologie van de vrije markt maakt zichzelf gehandicapt en als je spelers laat meespelen (Via Hongaarse constructie weliswaar) die zelf hun markt niet vrij open zetten....
Idem voor binnenland omtrent saga tijdschriftencontract.
Vorige maand had je de Franse speler Proximy die opdook voor concessie tijdschriften.
https://trends.knack.be/nieuws/macro-ec ... oor-bpost/
En deze week las ik dat in diezelfde periode er blijkbaar ook een aanbesteding voor technische support van de sorteerinstallaties bij bpost gebeurd was waarbij opnieuw een Franse speler er mee aan de haal gaat ten nadele van een huidige Belgische speler.
https://www.aclvb.be/nl/metaal/artikels ... mpact-voor
Vraag me eigenlijk af hoe vlot Belgische/Vlaamse/Waalse bedrijven (hoe je ze ook wilt catalogeren) dergelijke contracten binnenhalen in buitenland ten nadele van eigen bedrijven in dat land.
Re: nieuwe federale regering
Het Westen heeft geen vijanden nodig. We maken onszelf kapot.
Re: nieuwe federale regering
Flut argument. Er zijn honderden joint ventures van Europese bedrijven in China actief, BMW bv heeft daar drie fabrieken en verkoopt er lokaal auto's. Zelfs Tesla, een Amerikaans bedrijf produceert en verkoopt daar een flink pak auto's. Zowel de Europese (vraag maar eens aan een Britse exporteur) als de Chinese markt zijn afgeschermd met allerlei juridische en andere formaliteiten die het voor kleine spelers moeilijk maken om er binnen te geraken, onmogelijk is het echter niet. En ja, als die Van Hool bussen niet concurrentieel zijn met de in Europa geproduceerde BYD bussen, gaan ze op de Chinese markt al helemaal geen kopers vinden hé. Probleem is niet dat de Chinese markt is afgeschermd, wel dat wij onze troep veel duurder willen verkopen dan dat zij het zelf kunnen maken. Door de toegang tot onze markt af te schermen gaan wij echt niet meer kunnen exporteren, in tegendeel, we gaan daarmee in eigen voet schieten, we zijn immers voor zowat alle grondstoffen en energie afhankelijk van import. We zitten nu eenmaal niet in een positie waar we met een handelsoorlog iets kunnen winnen.KV schreef: ↑6 januari 2024, 07:55
Terecht wat De Croo en Jonathan Holslag stellen dat Van Hool en VDL ook vrije toegang zouden moeten krijgen in China
Europa met zijn ideologie van de vrije markt maakt zichzelf gehandicapt en als je spelers laat meespelen (Via Hongaarse constructie weliswaar) die zelf hun markt niet vrij open zetten....
Re: nieuwe federale regering
I.d.d.,premiebetalingen federaal stond altijd relatief snel op m'n rekening...Brembos schreef: ↑6 januari 2024, 03:05 De afschafregering ? Dat was eerder de vorige waarin de huidige burgemeester van Vlaanderen enkele kazernes van de civiele bescherming meende te moeten afschaffen. Die van Brasschaat mocht , uiteraard puur toeval , blijven. Niet echt een goede zet nu ze zich bij watersnood urenlang moeten verplaatsen om op de plek des onheils te komen.
De afschaffing van de haltes van de lijn ? Wat heeft Vivaldi daar mee te maken ? Dit is eveneens een Vlaamse bevoegdheid van Jambon en Peeters.
Maar op m'n premieaanvraag langs Vlaamse kant, ramen -deuren,weet ik zelfs na 5 maanden niet of ze zelfs maar zijn goedgekeurd....
Re: nieuwe federale regering
Wat Vlaanderen zelf doet doet het beter . Premies voor electrische wagens kunnen nu nog niet aangevraagd worden maar pas over enkele maanden enz… Ik stem voor een partij die voor de herfederalisatie gaat.
Re: nieuwe federale regering
Omdat je denkt dat je me beter kent dan echt het geval is?
Dat zal aan jou liggen. Ik kan je het bewijs tonen maar dat ga ik niet doen.
Ik vind het feit dat ik nogal gauw een nieuwe auto koop een van mijn tekortkomingen en minder goede kanten. Het is geen prestatie of eender wat.
De laatste jaren heb ik van een grotere auto na enkele jaren altijd het maximum gemaakt in overname. En ik ben dan altijd naar een kleiner model overgegaan.
Mede doordat ik niet veel km meer moet rijden met de auto. Ook door het financiële plaatje.
Nu heb ik een A segmenter maar wel met alles erop en eraan zoals bv verwarmde zetels.
Een auto met veel snufjes doet me (jammer genoeg) plezier en voorlopig wil ik mijn auto niet missen.
Nog een reden : mogelijk komt er een tijd dat ik geen auto meer zal mogen rijden. Ik ga er dan nu ook zeker niet te veel op besparen.
Re: nieuwe federale regering
Verwarmde zetels ? Dan kan ik u de Dacia Duster Journey aanbevelen .
https://nl.dacia.be/dacia-gamma/duster/ ... 1SERIESPE4
https://nl.dacia.be/dacia-gamma/duster/ ... 1SERIESPE4
Re: nieuwe federale regering
Hmm, dat vertrouw ik niet. Ik zou niet graag mijn gat verbrandenBrembos schreef: ↑6 januari 2024, 11:47 Verwarmde zetels ? Dan kan ik u de Dacia Duster Journey aanbevelen .
https://nl.dacia.be/dacia-gamma/duster/ ... 1SERIESPE4
Ik blijf toch maar liever bij mijn huidige wagen, ook al kost die iets meer.
Re: nieuwe federale regering
Het weze gezegd en geweten dat niet alleen de auto zelf voor standing moet zorgen maar ook het verbale signaal : "de mijne is groter en dikker (en duurder)".
Die verwarmde zetel is op zich niet gevaarlijk hoor.
Die wordt niet te warm en als hij dat wel doet heb je alleen een vinger nodig die nog over de volle functionaliteit beschikt om het knopje uit te duwen.
Die verwarmde zetel is op zich niet gevaarlijk hoor.
Die wordt niet te warm en als hij dat wel doet heb je alleen een vinger nodig die nog over de volle functionaliteit beschikt om het knopje uit te duwen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 05 jan 2014
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
De hoogste belastingen ter wereld daarentegen werden niet afgeschaft:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Hero Member
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 26 feb 2020
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Wat is dit voor kleuterklas?
De MR ligt immers dwars over de beperking van de ereloonsupplementen voor artsen voor ambulante patiënten met een verhoogde tegemoetkoming, een voorstel waarmee Frank Vandenbroucke (Vooruit) graag naar de kiezer wil. Daarom blokkeert Vandenbroucke alle andere dossiers, tot hij zijn zin krijgt. Dat leidde ooit tot een aanvaring met Vincent Van Quickenborne. Dus blokkeert Vandenbroucke ook de herbenoeming van Wunsch. Er is ook nog discussie over andere zitjes in de laatste benoemingstrein die Vivaldi nog op de sporen wil zetten.
De PS en CD&V discussiëren over de opvolging van Hans D’Hondt als baas van de grote en belangrijke administratie financiën. Ze hebben allebei een kandidaat en voorlopig wil geen van beide wijken. Daarom is ook daar nog geen opvolger aangeduid en is er een tijdelijke voorzitter aangesteld ter vervanging van D’Hondt.
Re: nieuwe federale regering
In de praktijk is het toch echt wel een stuk meer dan 53%, want er is ook nog b.t.w., taxen op alcohol, frisdrank,benzine, electra, gas, verzekeringen etc. Plus ingebruikstellingsbelasting, rijtax, beursbelasting, onroerend goed belasting, R.V., erfbelasting etc.CarpeNoctem schreef: ↑6 januari 2024, 14:56De hoogste belastingen ter wereld daarentegen werden niet afgeschaft:
Kijk eens aan welk percentage je dan komt in België!