nieuwe federale regering
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Dat postje dat aan dat 'Marrakesh-akkoord' van Michel vast hing heeft ons al veel problemen gekost.
Binnenkort krijgen we d'er nog eens 1000-den besmette vluchtelingen bij die dan verdeeld worden over alle gemeenten.
Iemand trouwens een idee waaraan onze voorraad mondmaskers is opgegaan? Ik vrees aan dezelfde 'zaak' waaraan al onze militaire voorraden (zeep, tandpasta, slaapzakken, ...) zijn opgegaan.
Binnenkort krijgen we d'er nog eens 1000-den besmette vluchtelingen bij die dan verdeeld worden over alle gemeenten.
Iemand trouwens een idee waaraan onze voorraad mondmaskers is opgegaan? Ik vrees aan dezelfde 'zaak' waaraan al onze militaire voorraden (zeep, tandpasta, slaapzakken, ...) zijn opgegaan.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
De waalse partijen lachen met de vlamingen, zowel PS als MR wensen niet verder te gaan in de onderhandelingen, stellen eigenlijk hun veto. Moeten we dit als vlamingen blijven aanvaarden?
Ondanks alles lijkt de enige oplossing om uit die patsstelling te komen mogelijk nieuwe verkiezingen?
Gezond boerenverstand is ver, ver weg.
Ondanks alles lijkt de enige oplossing om uit die patsstelling te komen mogelijk nieuwe verkiezingen?
Gezond boerenverstand is ver, ver weg.
Cordon sanitair (zonder de naam natuurlijk) rondom de NVA + rond het Vlaams Belang en men schakelt hiermee tussen de 40 en 50% van de Vlaamse kiezers uit. Ben geen voorstander van Bartje maar het doet toch ergens pijn dat de Walen de Vlamingen nog altijd betuttelen als 2de rangburgers in dit land.
Het gat in de begroting kan grotendeels gedicht worden door elke inwoner te verplichten eenmalig 1 maand loon/pensioen/werkloosheidsuitkering/kindergeld/leefloon af te staan. Ik ben akkoord. 15 miljard = +/- 1500 euro per inwoner .
Ik ben ook akkoord, maar het probleem is juist dat het niet eenmalig is. Volgend jaar hebben ze wéér miljarden tekort.
Ik ben akkoord, op voorwaarde dat ze nu eens eindelijk structurele maatregelen nemen om vanaf het jaar erna niet meer zo een tekorten te hebben. Maar dat zal wel ijdele hoop zijn.
Ik ben akkoord, op voorwaarde dat ze nu eens eindelijk structurele maatregelen nemen om vanaf het jaar erna niet meer zo een tekorten te hebben. Maar dat zal wel ijdele hoop zijn.
-
- Hero Member
- Contacteer:
De Volmachten voor Wilmes vind ik niet echt ok zeh.
Als ze goede beslissingen neemt, ook economische, die eerlijk zijn; dan zou ze toch altijd een meerderheid kunnen krijgen in het parlement, niet? Volmachten zijn in een parlementaire democratie NIET nodig.
Ik vrees immers dat via haar Volmachten de Vlamingen ook de Corona-crisis zullen kunnen betalen. Bedankt NVA en CD&V. In 2024 niet verschieten als Van Grieken alles naar zijn hand gaat kunnen zetten hé. Ni komen bleiten zeh!
Als ze goede beslissingen neemt, ook economische, die eerlijk zijn; dan zou ze toch altijd een meerderheid kunnen krijgen in het parlement, niet? Volmachten zijn in een parlementaire democratie NIET nodig.
Ik vrees immers dat via haar Volmachten de Vlamingen ook de Corona-crisis zullen kunnen betalen. Bedankt NVA en CD&V. In 2024 niet verschieten als Van Grieken alles naar zijn hand gaat kunnen zetten hé. Ni komen bleiten zeh!
Zo werkt de politiek, mooi feestje in de backoffice tijdens de persconferentie.
https://twitter.com/vadderiVRT/status/1 ... 08/photo/1
Moesten die niet een meter afstand houden?
De regeringsformatie doet een heleboel nieuwe woorden ontstaan: de vivaldicoalitie is dood, nu hebben we een coronakabinet.
We zullen door die crisis ook harder getroffen worden dan Wallonie.spaarfreakje schreef: ↑16 maart 2020, 00:02
Ik vrees immers dat via haar Volmachten de Vlamingen ook de Corona-crisis zullen kunnen betalen.
Denk je thuis ook bij ieder yoghurtje dat je vrouw opeet : damn... daar betaal ik de helft van ! (Of meer).
Kunnen we deze thread hernoemen?
"De oude federale regering" of "dezelfde federale regering".
"De oude federale regering" of "dezelfde federale regering".
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Gijzeling van Vlaanderen door PS en MR, door sommige vlaamse partijen zeer gewild?AMA schreef: ↑16 maart 2020, 07:39 Zo werkt de politiek, mooi feestje in de backoffice tijdens de persconferentie.
Ik vond het een schande dat Blaaskaak Bart gauw een Noodregering wou met zichzelf als premier... En als dat megalomaan idee even niet aanslaat zegt hij in omstandigheden als deze : dan doe ik niet mee en werk ik tegen (?).
Op de brandstapel ermee : laat dat zwijntje maar bakken !
Zijn idee voor een samenscholingsverbod mag er voor mijn part gisteren al komen. Als burgemeester is hij goed genoeg.
Zijn idee voor een samenscholingsverbod mag er voor mijn part gisteren al komen. Als burgemeester is hij goed genoeg.
Van een politicoloog verwacht ik toch enige neutraliteit:haelewyn schreef: ↑17 maart 2020, 09:41 Ik vond het een schande dat Blaaskaak Bart gauw een Noodregering wou met zichzelf als premier... En als dat megalomaan idee even niet aanslaat zegt hij in omstandigheden als deze : dan doe ik niet mee en werk ik tegen (?).
Dus bij deze, bekijk even onderstaand filmpje en begin eens uw oogkleppen weg te halen in plaats van altijd op dezelfde hun kap te zitten. We worden hier de afgrond ingereden voor stemmen en postjes, zelfs in deze tijden
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/17 ... r-vivaldi/