nieuwe federale regering
-
- Hero Member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Heeft weinig niets met "free speech" te maken n.m.i.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 23 januari 2024, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 23 januari 2024, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja hahaha. Wie schrijft er nu nog brieven
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dickpics?EarthNvstr1 schreef: ↑24 januari 2024, 18:21Wat voor "persoonlijk drukwerk" moeten we ons daar dan bij voorstellen ?
Neen, het gaat gewoon om promotiemateriaal voor zijn persoonlijke kiescampagne (nieuwjaarskaarten enz …)
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Lees ende huiver tot wat onze absurde Belgische reglementitis zoal leidt:
“Ik wil en kán werken, maar ik mag niet”
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Die gepensioneerden konden nog altijd een flexijob gaan doen, als ze dat zouden gewild hebben.
Ze mogen gaan werken ... maar dan verliezen ze hun uitkering.CarpeNoctem schreef: ↑26 januari 2024, 09:44 Lees ende huiver tot wat onze absurde Belgische reglementitis zoal leidt:
En het zal ook wel niet gemakkelijk zijn om werk in de privé-sector te vinden als je bij de overheid op non-actief bent gezet.
Dat is inderdaad een element dat een job vinden moeilijk maakt : als je eender waar of zelfs op meerdere plaatsen medisch bent afgekeurd. Als je dan ook 50+ of 55+ bent en afgekeurd werd voor een administratieve job bij de overheid.. kan je denken ?
Ik herinner me dat dat hier een onderdeel van de discussie was vroeger dat sommigen heel graag wilden negeren.
Ik herinner me dat dat hier een onderdeel van de discussie was vroeger dat sommigen heel graag wilden negeren.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Om terug meer on topic te gaan: de sossen hun verkiezingsprogramma is gelekt ... en het is geen 1 april-grap
Het verkiezingsprogramma van Vooruit is gelekt: dit is hun forse antiracismeplan
Wil Vooruit met deze voorstellen de uitschuiver van hun oud-voorzitter Conner Rousseau doorspoelen? Die vraag stelt zich nu onze redactie hun “ambitieuze actieplan tegen racisme en discriminatie” kon inkijken. Meerdere maatregelen springen in het oog, met ook een aparte vermelding voor één bepaalde gemeenschap.
Blikvanger in het plan zijn de anonieme praktijktesten — mét sancties — die de partij breed wil invoeren. Die testen bestaan vandaag al in sommige gemeenten: ze zijn er specifiek op gericht om discriminatie en racisme op te sporen in de huur- en woonmarkt. Vastgoedeigenaars moeten bij wijze van spreken Bart en Mohammed evenveel kans geven om bij hen een woning te huren of te kopen. Maar als het dus van Vooruit afhangt, dan worden die testen over heel Vlaanderen toegepast. En ook uitgebreid naar andere sectoren: concreet noemt Vooruit het onderwijs, de zorg, de handelszaken én... de horeca.
Verder staat in het plan ook een algemene meldingsplicht aan de lokale politie voor elk incident van discriminatie of racisme. De arm der wet zal in dat geval dus nog beter de oren moeten spitsen voor scheve situaties in het verenigings- en uitgaansleven. Bovendien pleit Vooruit voor een centrale registratie van alle racisme- en discriminatiemeldingen — iets wat vandaag nog ontbreekt.
En om de ergste uitspattingen van racisme en onverdraagzaamheid uit het verleden te herdenken, wil Vooruit 8 mei laten erkennen als een officiële verlofdag.
Tot slot krijgt de Romagemeenschap een vermelding als apart programmapunt. Ook in 2019 werden zij al kort vernoemd, maar nu gaat de partij een stap verder door te stellen dat “de integratie van de Romagemeenschap in onze samenleving prioritair is”. Andere minderheden of bevolkingsgroepen worden niet vermeld.