nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Kun je daar dan mee communiceren?
Waarom zouden die geen Engels kunnen leren op school?
Politiek juist makkelijker te verkopen. Het wordt de EU taal en dat is voor ieder EU land belangrijk. Geen voortrekken van een land.KV schreef: ↑13 maart 2024, 15:26Je hebt een punt , zeker wat 2de (of 3de) taal betreft.
Deze optie wordt hier soms op het werk ook geopperd.
De enige bedenking die ik me soms maak :
Engels is in geen enkel land in de EU de officiële hoofdtaal (OK het wordt door velen als makkelijk aangenomen om zich 'verstaanbaar' te maken in het buitenland)
Ergens eigenaardig dat een NON - EU taal naar voor geschoven wordt.
Stel dat je 1 EU taal zou moeten kiezen, dan zou dat Duits zijn. Omwille van:
- het economische belang van Duitsland in de EU dat veruit het grootste is.
- het aantal Duitstaligen (Duitsland, oostenrijk, Italie, Zwitserland, Belgie,...). Het is de meest gesproken moedertaal in de EU.
- het aantal EU burgers met Duits als 2de taal (vooral in Oost-Duitsland).
Ik weet niet of iedereen daar klaar voor is -kuch- Frankrijk -kuch-.
Duits is juist de moeilijkste taal om te leren qua grammatica en bevat een aantal klanken/woorden die niet uit te spreken zijn voor anderstaligen.sintorama schreef: ↑13 maart 2024, 16:06Stel dat je 1 EU taal zou moeten kiezen, dan zou dat Duits zijn. Omwille van:
- het economische belang van Duitsland in de EU dat veruit het grootste is.
- het aantal Duitstaligen (Duitsland, oostenrijk, Italie, Zwitserland, Belgie,...). Het is de meest gesproken moedertaal in de EU.
- het aantal EU burgers met Duits als 2de taal (vooral in Oost-Duitsland).
Ik weet niet of iedereen daar klaar voor is -kuch- Frankrijk -kuch-.
Verder krijg je Frankrijk inderdaad nooit zo ver, maar ook Spanje b.v. die dan over hun wereldtaal begint. Niet doen n.m.m.
We mogen zeker niet Engels nemen: de taal van een geopolitieke concurrent (de VS) en van een land dat niet bij de EU wenst te horen (Groot-Brittannië). Als we Engels kiezen is dat een buiging voor de Angelsaksische wereld.
Ik denk dat het door de politieke en culturele gevoeligheden nooit mogelijk zal zijn om één taal in de EU te gebruiken.
Ik denk dat het door de politieke en culturele gevoeligheden nooit mogelijk zal zijn om één taal in de EU te gebruiken.
Lap, ze vragen zijn ontslag al: "N-VA en Vlaams Belang vragen ontslag minister Van Tigchelt na geweld in Antwerpse gevangenis".CarpeNoctem schreef: ↑22 oktober 2023, 18:19 Zijn opvolger is al bekend. En naar goede Vivaldigewoonte weer een onverkozene: Paul Van Tigchelt.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Paul - ze hebben gezegd dat ik met opgestroopte mouwen in beeld moet komen om daadkracht uit te stralen -Van Tigchelt?
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 13 maart 2024, 19:04, 4 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Dat is dan triest. Ze gedragen zich dan als kleine arrogante kinderen.Yaris schreef: ↑13 maart 2024, 16:34 We mogen zeker niet Engels nemen: de taal van een geopolitieke concurrent (de VS) en van een land dat niet bij de EU wenst te horen (Groot-Brittannië). Als we Engels kiezen is dat een buiging voor de Angelsaksische wereld.
En wat gaat de Federale regering hier nu eens aan doen?
"Meer mannen (75,9 procent) dan vrouwen (68,3 procent) in de leeftijdsgroep tussen 20 en 64 jaar waren vorig jaar aan het werk, maar beide categorieën tekenden wel een stijging op, blijkt uit de gegevens van Statbel.
Daarnaast zijn er ook nog altijd grote regionale verschillen: in Vlaanderen werkt 76,8 procent van de 20-64-jarigen, tegen 66,5 procent in Brussel en 65,5 procent in Wallonië. Voor het eerst sinds de jaren 1990 ligt de jaarlijkse werkgelegenheidsgraad van Brussel hoger dan die van Wallonië, merkt Statbel op. West-en Oost-Vlaanderen zitten dan weer bijna aan de doelstelling van 80 procent.
De werkloosheidsgraad (het percentage werklozen ten opzichte van de totale beroepsbevolking) bleef in 2023 stabiel op 5,6 procent. De regionale verschillen zijn groot, met een werkloosheidsgraad van 3,3 procent in Vlaanderen, 8,2 procent in Wallonië en 10,7 procent in Brussel." Bron: Statbel.
Hoe zou dat toch komen????
"Meer mannen (75,9 procent) dan vrouwen (68,3 procent) in de leeftijdsgroep tussen 20 en 64 jaar waren vorig jaar aan het werk, maar beide categorieën tekenden wel een stijging op, blijkt uit de gegevens van Statbel.
Daarnaast zijn er ook nog altijd grote regionale verschillen: in Vlaanderen werkt 76,8 procent van de 20-64-jarigen, tegen 66,5 procent in Brussel en 65,5 procent in Wallonië. Voor het eerst sinds de jaren 1990 ligt de jaarlijkse werkgelegenheidsgraad van Brussel hoger dan die van Wallonië, merkt Statbel op. West-en Oost-Vlaanderen zitten dan weer bijna aan de doelstelling van 80 procent.
De werkloosheidsgraad (het percentage werklozen ten opzichte van de totale beroepsbevolking) bleef in 2023 stabiel op 5,6 procent. De regionale verschillen zijn groot, met een werkloosheidsgraad van 3,3 procent in Vlaanderen, 8,2 procent in Wallonië en 10,7 procent in Brussel." Bron: Statbel.
Niet werken is niets om je over te schamen als. 60 plusser.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En mijn woorden zijn nog niet koud of 't is al van dat:CarpeNoctem schreef: ↑13 maart 2024, 16:57Paul - ze hebben gezegd dat ik met opgestroopte mouwen in beeld moet komen om daadkracht uit te stralen -Van Tigchelt?
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 13 maart 2024, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ik kijk nooit naar commerciele bagger tv en zal zijn optreden dus spijtig genoeg missen. Hopelijk vrijdag te gast bij Ivan.
Een objectieve verklaring (zoals verschil in bevolkingssamenstelling of zo) kan ik daar niet echt voor vindenJOKER247 schreef: ↑13 maart 2024, 17:14 En wat gaat de Federale regering hier nu eens aan doen?