nieuwe federale regering
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Als je Bart De Wever bedoelt...
Volgens mij helemaal niet, die wil dat helemaal niet en die is daar ook niet echt toe in staat (en dat weet die zelf ook wel volgens mij).
Heb ik het verhaal achter je (nieuwe) avatar ergens gemist, m-peeters?
Een provinciestad besturen is nog iets anders dan een land besturen. Gezien de kwaliteitsvolle Waalse politici lijkt een splitsing mij een zeer slecht idee.0
De heer professor Paul Magnette heeft ruimschoots ervaring opgedaan in de wereldstad Charleroi om ons land te kunnen leiden. Hij is de geknipte persoon om dit land dichter bij de verdoemenis te brengen en zo een splitsing te weeg te brengen.
-
- Verbannen Gebruiker
Charleroi: 200.000 inwoners
Brasschaat: 40.000 inwoners (Jambon)
Dat verklaart misschien waarom de Vlaamse regering de hooggespannen verwachtingen niet 100% heeft kunnen inlossen.
Jan Jambon gaan we niet meer terugzien op dat niveau. Jammer dat Zuhal Demir niet tegelijk hoofd van de Vlaamse en de Belgische regering kan zijn
Je vergelijkt (mogelijk) premierschap met positie van minister-president.huisjetuintjefiets schreef: ↑9 april 2024, 11:51Charleroi: 200.000 inwoners
Dat verklaart misschien waarom de Vlaamse regering de hooggespannen verwachtingen niet 100% heeft kunnen inlossen.
Jan Jambon gaan we niet meer terugzien op dat niveau. Jammer dat Zuhal Demir niet tegelijk hoofd van de Vlaamse en de Belgische regering kan zijn
Je kennis van de staatsstructuur is nog steeds zeer beperkt.
Ter info, de minister-president van de Franstalige Gemeenschap is Pierre-Yves Jeholet: hij is ex-burgemeester van Herve (17.000 inwoners).
En als dan toch het inwonersaantal zo belangrijk is voor jou (hoewel ik eigenlijk niet zou weten waarom dit zo belangrijk is, noch voor premierschap, noch voor de functie van minister-president):
- wereldstad Charleroi - Paul Magnette : 200.000 inwoners
- provinciestadje Antwerpen - Bart De Wever: 500.000 inwoners
-
- Verbannen Gebruiker
... en dat was als antwoord op het bericht waarin Antwerpen als provinciestad werd genoemd.huisjetuintjefiets schreef: ↑9 april 2024, 12:54Jij bent begonnen met "wereldstad Charleroi"
Als je al niet meer weet wat je zelf schrijft
Het bericht van Brembos staat vlak voor mijn bericht
Als je al niet meer kan lezen wat in voorgaande berichten staat
Is Bart De Wever nog altijd minst actieve lid van Vl. parlement?m-peeters schreef: ↑9 april 2024, 12:40Je vergelijkt (mogelijk) premierschap met positie van minister-president.huisjetuintjefiets schreef: ↑9 april 2024, 11:51
Charleroi: 200.000 inwoners
Je kennis van de staatsstructuur is nog steeds zeer beperkt.
Ter info, de minister-president van de Franstalige Gemeenschap is Pierre-Yves Jeholet: hij is ex-burgemeester van Herve (17.000 inwoners).
En als dan toch het inwonersaantal zo belangrijk is voor jou (hoewel ik eigenlijk niet zou weten waarom dit zo belangrijk is, noch voor premierschap, noch voor de functie van minister-president):
- wereldstad Charleroi - Paul Magnette : 200.000 inwoners
- provinciestadje Antwerpen - Bart De Wever: 500.000 inwoners
De heer burgemeester van Antwerpen en partijvoorzitter van de grootste Vlaamse partij heeft een enorme impact achter de schermen.
-
- Verbannen Gebruiker
Dat kunnen we niet ontkennen.
Bij de jongeren: minder dan 16% zou stemmen voor NVA
https://m.gva.be/cnt/dmf20240126_97110850
Tijd voor een nieuwe generatie NVA'ers
Van mij mag dhr. Di Rupo nog eens 4 jaar premier worden. Niks op tegen. Liever Elio dan Bart.
Stuur schaduwsociale Bart maar ver achter de schermen, waar hij zijn grootste invloed heeft als schaduwpremier.
Tijd om de nva achter hun bondgenoten VLD en cd&v te sturen in de peilingen.
Was Magnette niet de schaduwpremier in de huidige regering? En zal die dat ook niet zijn bij een eventueel premierschap van Di Rupo?
Los daarvan, Di Rupo heeft gekozen voor een postje in het Europese Parlement.
Los daarvan, Di Rupo heeft gekozen voor een postje in het Europese Parlement.