nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Gegeven de onzin die jij hier allemaal schrijft valt het nog wel mee met de vrijheid van meningsuiting in ons land.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Zeer tevreden over de informatie programma’s van Vrt. Terzake en op De Afspraak probeer ik nooit te missen . Ik kijk al uit naar vanavond met mr De Vadder Ivan.
Mooi. Begint het je eveneens te dagen waarom ik zeg dat totalitaire regimes die andere landen binnenvallen niet zomaar moeten aanvaard worden?Abatoetnie schreef: ↑19 april 2024, 15:36 Ik hoef niet naar Auschwitz om te weten wat er daar gebeurd is,
Precies. Maar er is nog een reden, n.l. Netanyahu. Die wil die oorlog niet stoppen zodat hij kan blijven zitten en onschendbaar blijft. Zodra hij zijn onschendbaarheid verliest loopt ij n.l. de kans veroordeelt te worden wegens fraude, omkoping en misbruik van vertrouwen. Het ministerie van justitie zit al sinds november 2019 te wachten met die aankloacht tegen hem.Gudrun schreef: ↑19 april 2024, 16:23Ik zeg niet dat ik de antwoorden heb. Wat ik wel weet is dat een hersenloze pacifistische houding zoals de meeste vormen van simplistisch denken volstrekte onzin is en de ondergang van onze beschaving betekent.Abatoetnie schreef: ↑19 april 2024, 15:36
"Ons" moeten verzetten : als ik jou moet geloven is "ons" verzetten gelijk aan een leger professionele dikbetaalde huursoldaten naar het front sturen ... om te vechten tegen een ander leger van dikbetaalde huursoldaten.Ik weet ook niet waarom je er plots het midden oosten bij sleurt. Misschien om de aandacht weg te trekken van de uitspraken die je gedaan hebt over Oekraine?Abatoetnie schreef: ↑19 april 2024, 15:36 En wat met wat er aan het gebeuren is in Palestina/Israël ? Je hebt daar waarschijnlijk ook een uitgesproken mening over kunnen vormen door de "vlog"-filmpjes op youtube ?
Israel is een zoveelste uiterst complexe situatie die niet -verrassing!- eenvoudig op te lossen is op een internetforum. In ieder geval is een deel van het probleem dat joden in hun heilige boeken ergens gelezen hebben dat ze aanspraak hebben op het specifieke gebied en daar een rechtvaardiging inzien om de huidige bevolking weg te jagen en hun territorium verder uit te breiden middels hetgeen eufemistisch verwoord als "nederzettingen". Mede gesterkt door de genocide uit de 2de wereldoorlog en de daar uit voortgekomen steun van o.a. de VS. Wat natuurlijk onzin is. Maar van religie-geinspireerden kun je nu eenmaal geen redelijkheid verwachten.
-
- Full Member
- Contacteer:
Zeg ik ergens dat je het zomaar moet aanvaarden ? Ik heb de oplossing niet maar een groot gewapend conflict is het al zeker niet, het ene zal het andere aansteken en voor je het weet staan ze het alweer hier uit te vechten. Waar jij mee afkomt is even simplistisch, er moet gevochten worden maar dan liefst door twee beroepslegers want zelf zit je liever achter je klavier ... misschien zou het eenvoudiger zijn als ze gewoon kop of munt doen, het zal alvast een hoop levens besparen ?Gudrun schreef: ↑19 april 2024, 16:29Mooi. Begint het je eveneens te dagen waarom ik zeg dat totalitaire regimes die andere landen binnenvallen niet zomaar moeten aanvaard worden?Abatoetnie schreef: ↑19 april 2024, 15:36 Ik hoef niet naar Auschwitz om te weten wat er daar gebeurd is,
Mijn initiële punt was dat ik niet bereid ben mijn leven op te offeren voor welke vlag of grenspaal dan ook, jij blijkbaar ook niet maar je bent wel bereid anderen er dik voor te betalen om het in jouw plaats te doen, laat ons samenvatten dat we even grote "chickens" zijn
We wijken af van het onderwerp: de nieuwe federale regering. Ik neem aan dat de Belgische bedoeld wordt.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ocharme
Maar het heimlichmanoeuvre kan verlichting brengen:
Je lijdt aan een veel voorkomende ziekte in Vlaanderen:
Taaladviezen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
1. Duidelijk niet.Gudrun schreef: ↑19 april 2024, 13:22Ja.Nee.De vraagstelling verraadt een total gebrek aan enig inzicht. Ten eerste: moet je echt een persoonlijk belang heben bij het ter hulp schieten van een ander land? Tot jij degene bent die hulp nodig heeft.Snap je dat nu ECHT niet??? Ongewapende burgers KUNNEN geen land verdedigen.Omdat Oekraine slechts een tussenstap is. Oekraine verdedigen dat is Europa verdedigen. Dat heeft meer met geografie te maken dan met artificiele constructies zoals de nato of de EU.Ik zou op een andere manier willen bijdragen dan concreet naar Oekraine te reizen en dan met stenen en harde klonters aarde naar de vijand te gooien.
De set van totaal irrelevante vragen waren dan niet aan mij gericht, ik heb wel geprobeerd ze te beantwoorden zonder te schelden. De vragen getuigen van een hoge graad van onwetendheid.
3. Wij hebben helemaal niemand te hulp te schieten; buiten onze NATO-verantwoordelijkheden. Wie is "wij"? De USA, om "orde" op zaken te stellen in ONZE achtertuin?
4. Zij kunnen opgeroepen worden om hun land te dienen; is hier ook in België is dit niet anders. In geval van conflict zullen "burgers" opgeroepen worden om hun land te verdedigen. Wist u dit niet?
5. De Oekraïne is tot nader order NIET EU. Bepaalt u wie tot de EU mag toetreden? Of tot de NATO? Europa verdedigen is ook Rusland verdedigen; Rusland ligt grotendeels in Europa. Wist u dit niet.
6. EXACT wat ik had gedacht. "Ik wil bijdragen... zonder mijn eigen gat te verbranden..." Ja juist, "zetel-activist". Uw bijdrage is: NADA, NIETS, RIEN, NOTHING. Uw bijdrage is "hete" lucht.
Conclusie: U straalt een hoge mate van naïviteit uit. Het ergste zijn mensen met een mening, zonder kennis van de materie.
Goede avond.
-
- Full Member
- Contacteer:
Alléé, Noctem Carpe, je hebt toch wel door dat hij eerst de familienaam gebruikt omwille van de verwijzing naar de De Vadder I.-fanclub in Man bijt Hond in de rubriek "Vaneigens" indertijd.CarpeNoctem schreef: ↑19 april 2024, 17:08Je lijdt aan een veel voorkomende ziekte in Vlaanderen:
Taaladviezen
https://www.youtube.com/watch?v=Ts2q8pTRmV0
https://www.hln.be/tv/daar-is-de-fanclu ... ~aa8ff6d5/
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh, neen. Behalve een film die ik gemist heb in de bioscoop gaap ik omzeggens nooit TV. En na het bekijken van je links heb ik niet de indruk dat ik veel gemist hebAbatoetnie schreef: ↑19 april 2024, 18:08Alléé, Noctem Carpe, je hebt toch wel door dat hij eerst de familienaam gebruikt omwille van de verwijzing naar de De Vadder I.-fanclub in Man bijt Hond in de rubriek "Vaneigens" indertijd.CarpeNoctem schreef: ↑19 april 2024, 17:08Je lijdt aan een veel voorkomende ziekte in Vlaanderen:
Taaladviezen
Maar de Vlaamse onhebbelijkheid om de achternaam vooraan en de voornaam achteraan te zetten is nu éénmaal één van mijn ergernissen.
Maar vooruit, we geven Brembos het voordeel van de twijfel.
Ik heb hier nog gezegd dat ik vaak ga quizzen. Gelukkig kennen mijn ploeggenoten wel iets van BV's of we zouden maar een schamel figuur slaan met mijn kennis daarover
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Respect Gudrun dat jij de moeite hebt genomen om zo'n doordachte antwoorden te geven op de belachelijke vragen van deze trol, RESPECT !Gudrun schreef: ↑19 april 2024, 13:22Ja.Nee.De vraagstelling verraadt een total gebrek aan enig inzicht. Ten eerste: moet je echt een persoonlijk belang heben bij het ter hulp schieten van een ander land? Tot jij degene bent die hulp nodig heeft.Snap je dat nu ECHT niet??? Ongewapende burgers KUNNEN geen land verdedigen.Omdat Oekraine slechts een tussenstap is. Oekraine verdedigen dat is Europa verdedigen. Dat heeft meer met geografie te maken dan met artificiele constructies zoals de nato of de EU.Ik zou op een andere manier willen bijdragen dan concreet naar Oekraine te reizen en dan met stenen en harde klonters aarde naar de vijand te gooien.
De set van totaal irrelevante vragen waren dan niet aan mij gericht, ik heb wel geprobeerd ze te beantwoorden zonder te schelden. De vragen getuigen van een hoge graad van onwetendheid.
Make Spaargids " Great Again ! "
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Op zich is er inderdaad niets mis met het "cordon sanitaire" als men dit vanuit elke politieke partij afzonderlijk beslist om niet samen te willen werken omwille van de standpunten die een partij op dat moment inneemt.croesus schreef: ↑19 april 2024, 15:31 Je kan veel inbrengen tegen het cordon sanitaire, maar niet dat het ondemocratisch is. Als democratisch verkozen partijen onderling overeenkomen om met VB niet samen te werken is dat wel degelijk hun democratisch recht.
Ook linkse manifectaties worden soms verboden. Ook in Brussel, door PS mandatarissen: https://www.bruzz.be/justitie/radicaal- ... od-2021-04
Niet te snel schreeuwen dat ons land ondemocratisch is dus...
Nu heeft men X-aantal jaren geleden een soort van kartel gevormd rond het toenmalige Vlaams Blok met de boodschap "Nooit of ten nimmer" zullen we jullie behandelen als een "normale" partij of met jullie samenwerken en ervoor zorgen dat jullie geweerd worden uit de media als we kunnen.
Dit gedeelte, dat men deze partij, hun functionarissen als ook hun kiezers ziet als tweederangsburgers is wel op zijn minst on-democratisch te noemen. Je ziet dit bv. goed als bij een debat bepaalde politici ( zoals die van Groen ) openlijk weigeren om gewoon een hand te geven tegen de aanwezige spreker van het Vlaams Belang.
Dat men als partij duidelijk communiceert dat men met een andere partij niet wil samenwerken, is natuurlijk alles behalve ondemocratisch.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Mooi verwoord en spijtig genoeg klopt het ...JOKER247 schreef: ↑19 april 2024, 15:41 Nu we het toch over democratie en een vrije pers hebben:
Hoe ze in Brussel de maatschappij van de vrije meningsuiting opvatten, mochten we deze week vanop de eerste rij meemaken: een geplande samenkomst van Europese rechtsconservatieven leidde tot een ware Odyssee doorheen de hoofdstad om een zaal te vinden, nadat uitbaters geïntimideerd waren door een stel omhoog gevallen dorpspolitici. Met ene Emir Kir in de glansrol, burgemeester van Sint-Joost-ten-Node, sympathisant van de Turkse Grijze Wolven en, zo lees ik ook, Grootofficier in de Orde van Leopold II. Noblesse oblige.
Minstens even interessant is het feit dat de VRT in het journaal van 16/4, de dag dus dat de troepen van Emir Kir postvatten aan zaal Claridge om de sprekers de toegang te beletten, oorverdovend de andere kant uitkeek. Niks, nada, noppes, geen woord. Terwijl de halve Europese pers zich richting Sint-Joost-ten-Node had gespoed, waaronder The Guardian, BBC, Die Zeit, en Politico, én de commerciële zender VTM die wél uitvoerig verslag bracht.
Ook het aansluitende duidingsprogramma Terzake: complete stilte over hét evenement van de dag; idem in het praatprogramma De Afspraak. Daarin mocht hét lichtgewicht van het Vlaamse columnistenheir, Noël Slangen, reclame maken voor zijn boek, en kwam ook de nieuwe Kiekeboestrip uitvoerig aan bod. Allemaal zeer belangrijke items waar Phara de Aguirre in haar parallel universum met een brede smile rond pivoteerde.
Constructieve journalistiek
De wereldvreemdheid van onze publieke omroep viel zodanig op, dat zelfs BV’s als acteur Stany Crets en muzikant Jean Blaute, toch niet direct verdacht van extreemrechtse sympathieën, zich zorgen begonnen te maken over de mentale toestand van de VRT-nieuwsredactie, maar dat is onterecht. Ze weten daar perfect wat ze doen, en dat is nog het meest verontrustende: de VRT doet bewust aan desinformatie, en besloot om een item waarin Viktor Orbàn, Nigel Farage en Éric Zemmour in één adem
Journalisten worden niet meer verondersteld te informeren, ze moeten de zogenaamde verzuring een halt toeroepen, door minutieus af te wegen wat de lezer/kijker mag weten, en wat niet.
Dat moet dan vermoedelijk als constructieve journalistiek beschouwd worden: journalisten worden niet meer verondersteld te informeren, ze moeten de zogenaamde verzuring een halt toeroepen, door minutieus af te wegen wat de lezer/kijker mag weten, en wat niet.
In hun verbeelding zou de opgang van extreemrechts namelijk het product zijn van ‘negatief nieuws’, en moeten ook gebeurtenissen die deze politieke familie in beeld brengen, zo min mogelijk belicht worden. Meer in het algemeen zou positief nieuws ook een positieve kijk op de samenleving, de democratie en de politiek bevorderen, en dat is volgens deze brave borsten wat we nodig hebben. Finaal wordt de journalist een kruising tussen reporter, zedenpreker, opvoeder en filantroop. Bjorn Soenens en Rudi Vranckx zijn de twee smaakmakers van deze opwaartse trend.
Al stel ik mij soms de vraag of de regimepers eigenlijk wel doorheeft of ze door hun subjectieve verslaggeving eigenlijk zelf één van de grootste sponsors van de zogenaamde "extreme" partijen zijn, want de bevolking is, in tegenstelling tot de regimepers, nog altijd niet volledig blind of dom aan de werkelijkheid.
Als je niets anders te vertellen hebt, kijk dan naar de fabeltjeskrant. Nitwit.voorheenCP1234 schreef: ↑19 april 2024, 19:06Respect Gudrun dat jij de moeite hebt genomen om zo'n doordachte antwoorden te geven op de belachelijke vragen van deze trol, RESPECT !Gudrun schreef: ↑19 april 2024, 13:22 Ja.
Nee.
De vraagstelling verraadt een total gebrek aan enig inzicht. Ten eerste: moet je echt een persoonlijk belang heben bij het ter hulp schieten van een ander land? Tot jij degene bent die hulp nodig heeft.
Snap je dat nu ECHT niet??? Ongewapende burgers KUNNEN geen land verdedigen.
Omdat Oekraine slechts een tussenstap is. Oekraine verdedigen dat is Europa verdedigen. Dat heeft meer met geografie te maken dan met artificiele constructies zoals de nato of de EU.
Ik zou op een andere manier willen bijdragen dan concreet naar Oekraine te reizen en dan met stenen en harde klonters aarde naar de vijand te gooien.