nieuwe federale regering
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Een speed pedelec is nauwelijks trager en dus een goed alternatief.
En milieuvriendelijker , tenzij men een Dacia Spring electro wagen heeft.
Ook vooruit wil de salariswagens afschaffen.couchsurfer schreef: ↑10 augustus 2024, 15:23Dat zijn idd de Groenen.
https://youtu.be/qMuIa72M7ro?si=eyxE0OtWw3MSB28l
Uit hun verkiezingsprogramma 2024:
"Loon moet in geld worden uitbetaald en niet in salariswagens, aandelenopties en allerhande andere voordelen"
Het is tijd dat Vlaams Belang de teugels in handen neemt. De Vlamingen nemen hun eigen lot in handen.J Lawieck schreef: ↑10 augustus 2024, 18:37Ook vooruit wil de salariswagens afschaffen.couchsurfer schreef: ↑10 augustus 2024, 15:23 Dat zijn idd de Groenen.
"Loon moet in geld worden uitbetaald en niet in salariswagens, aandelenopties en allerhande andere voordelen"
Brussel en Wallonië: dat ze hun eigen shit oplossen.
Vlamingen in Brussel: leave the shithouse.
Het Vlaams Blok de teugels in handen nemen ? Met het kookwekkerke van de bomma er bij zeker ? Gelukkig gaan de andere partijen niet mee in hun onzin.
Reken gewoon het aantal kiezers dat dat niet leuk gaan vinden.
Ik reken al sinds de jaren 70 in Belgische frank.
Politieke partijen rekenen al sinds 1830 in kiezers.
Of dacht je dat ze echt de wereld willen verbeteren ?
Ik reken al sinds de jaren 70 in Belgische frank.
Politieke partijen rekenen al sinds 1830 in kiezers.
Of dacht je dat ze echt de wereld willen verbeteren ?
Dan wordt wonen in Brussel vast goedkoper. Ik zie een opportuniteit.
Ik vind het bovenstaande toch weer blijk geven van Vlaamse Primitieve Denken.
Waar trouwens niet elke Vlaming schuldig aan is.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 11 augustus 2024, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
En welk ballonnetje liet BDW los ? De max.waarde van de MC (in ruil voor het opdoeken van EC)....J Lawieck schreef: ↑10 augustus 2024, 18:37Ook vooruit wil de salariswagens afschaffen.couchsurfer schreef: ↑10 augustus 2024, 15:23 Dat zijn idd de Groenen.
Punt uit verkiezingsprogramma vooruit : zullen ze wel op hun buik kunnen schrijven.... MR en NVA gaan dat nooit toestaan...
Desalniettemin sta ik wel achter het idee van Vooruit, het basisprincipe van loon naar werken blijft toch dat je met dat loon de vrijheid hebt om te besteden aan wat je wilt. En dat heb je al niet aan MC , wat een gedoe iedere keer in de supermarkt als ik wil betalen , omdat er buiten het voedingswaar nog een fles shampoo of deo ofzo mee in de kar ligt ....
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het gaat bij die dingen niet om "loon naar werk" of het wel/niet handig zijn.
Waar het om gaat bij discussies over extra-legale voordelen is de kostprijs voor de werkgever en de koopkracht voor de werknemer. Of: belasting op loon
Bijkomend gooi je met het afschaffen van een extralegaal voordeel ook de eventuele positieve effecten weg.
Welja, Vincent Van peet had daar vorig jaar zeer goed intenties toe met zijn blauwdruk.EarthNvstr1 schreef: ↑11 augustus 2024, 10:41Het gaat bij die dingen niet om "loon naar werk" of het wel/niet handig zijn.
Waar het om gaat bij discussies over extra-legale voordelen is de kostprijs voor de werkgever en de koopkracht voor de werknemer. Of: belasting op loon
Hopelijk gaat MR nu wel mee, zou NVA MR kunnen overtuigen ?
En die zijn ?EarthNvstr1 schreef: ↑11 augustus 2024, 10:41Bijkomend gooi je met het afschaffen van een extralegaal voordeel ook de eventuele positieve effecten weg.
Als ik morgen 1€ extra krijg voor voedingsbonnetjes (MC) dan zou ik graag hebben dat die 1€ extra mee evolueert met de waarde van diezelfde voeding van vb. binnen 5jaar .... i.p.v. die waarde te zien verdampen de komende jaren ....
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zou het eens terug moeten bekijken, maar wellicht zullen daar zinniger dingen in staan dan het populistische discours van sommigen.
Als iemand het heeft over de salariswagen afschaffen, dan zou er moeten bijgezegd worden of het hem/haar om het deel "salaris" of om het deel "wagen" te doen is.
In het laatste geval mogen ze dan ook eens uitleggen hoe ze het deel "salaris" in concreto willen compenseren.
Bv.:
Salariswagen: hiervoor wordt bv. vaak de vernieuwing van het wagenpark genoemd
Ecocheques: bedoeling was hier dat mensen ecologische dingen zouden kopen, maar ik vrees dat het gewoon onzinnige extra consumptie als effect heeft
Maaltijdcheques: het feit dat een deel van het loon effectief aan voeding uitgegeven wordt of dat men bv. iets betere voeding gaat aankopen
Pensioensparen: dat men een extra pensioen opbouwt
Hospitalisatieverzekering: dat men een verzekering heeft voor hospitalisatie
Edit: maar over die eventuele positieve effecten wens ik niet te zeveren hoor, dat is maar bijzaak
Ik heb nu al alles wat mijn hartje begeert en heb dus geen behoefte aan meer koopkracht of lagere belastingen.