nieuwe federale regering
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Goed voorstel.spaarfreakje schreef: ↑13 augustus 2024, 15:26 Indexering enkel toepassen op nettoloon is praktisch gezien vrij ingewikkeld (hangt af van gezinssituatie e.a.), daarom pleit ik eerder om de indexering voor iedereen te beperken tot een bruto bedrag dat overeenkomt met dat van het min loon (resp volledig min pensioen).
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Alles is goed voor jou als het maar de anderen zijn die betalen. Die anderen gaan dat eens beu worden.
Ik ben voor max pensioen van 500 euro niet geïndexeerd. Max 400 euro werkeloosheid 1e 6 maanden en elke maand daarna 100 euro eraf. Max 1 jaar ziekte gedurende heel het leven.
Wie dan niet op eigen krachten kan, moet verhuizen naar een staatsappartementsblok waar ze kost en inwoon krijgen, en kleren en 10 euro zakgeld per week.
De neiging om gedurende zijn leven wel te werken zal spectaculair stijgen
Dat is waar het zal naartoe gaan in Belgie
Ga je dan ook de hoogste plafonds afschaffen? In de praktijk 80% van het loon afgeven aan sociale zekerheid (bedrijf en persoonlijk), belastingen, gemeentebelastingen op alles wat je boven 46.440 verdient per jaar: dat is puur communisme.EarthNvstr1 schreef: ↑13 augustus 2024, 17:31Man toch.
Waar het om gaat is dat bij indexering (=procentueel) er een plafond (=absoluut) geldt, waardoor de hoogste inkomens niet gigantisch meer krijgen door de indexering.
Waarom moet men zich opWERKEN ? Wees tevreden met wat minder.
Is idd meer haalbaar voorstelspaarfreakje schreef: ↑13 augustus 2024, 15:26 Indexering enkel toepassen op nettoloon is praktisch gezien vrij ingewikkeld (hangt af van gezinssituatie e.a.), daarom pleit ik eerder om de indexering voor iedereen te beperken tot een bruto bedrag dat overeenkomt met dat van het min loon (resp volledig min pensioen).
Nee , ik gaf zedenleer en maatschappelijke vorming.
Zoiets vermoedde ik al.
Bedenk maar eens al mensen minder willen werken, minder verdienen, dan kunnen ze ook minder uitgeven en ontvangt de staat veel minder, b.t.w., accijns etc.
Wie gaat dan jouw gezondheidszorg betalen, wie gaat het geld opbrengen voor allerlei sociale voorzieningen, uitkeringen, kindergeld, staatspensioenen, scholen, universiteiten, openbaar vervoer en zo nog honderden dingen? Wegenonderhoud voor jouw elektr. auto, fietspaden aanleggen. Parken en Bossen onderhouden etc. etc.
Laten we blij zijn dat er mensen hard willen werken, daar moeten we zuinig op zijn. Hoe meer ze verdienen, hoe beter. Des te meer kopen ze (b.t.w., accijns, kassa!).
Inkomstenbelasting ook mooi veel. Zelfs bij een flat rate zouden ze al vele meer betalen dan degenen die weinig werken!
Je mag het ook realistich noemen.
Slecht voorstel. Van elke 100 euro indexverhoging die iemand krijgt die jaarlijks een dikke 46.000 verdient, gaat er 80 euro naar de staat en krijgt de persoon maar 20 euro.EarthNvstr1 schreef: ↑13 augustus 2024, 17:28Goed voorstel.spaarfreakje schreef: ↑13 augustus 2024, 15:26 Indexering enkel toepassen op nettoloon is praktisch gezien vrij ingewikkeld (hangt af van gezinssituatie e.a.), daarom pleit ik eerder om de indexering voor iedereen te beperken tot een bruto bedrag dat overeenkomt met dat van het min loon (resp volledig min pensioen).
Schaf die indexverhoging boven minimumloon af en de staat loopt elk jaar miljarden inkomsten mis
Laatst gewijzigd door Mpeeters op 13 augustus 2024, 19:26, 2 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Hmmm … leraar zedenleer, zeg je
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Het moet niet gekker worden.
Wat is er mis met samen douchen of baden ?
Is een bezoek aan een zwembad niet zuiniger ? Een abonnement ? En dan maar 1 keer per week douchen ?