nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Ik denk / dacht begrepen te hebben dat het over een VERSCHUIVING ging....VincentVega schreef: ↑29 december 2024, 20:31BelastingVERHOGING bedoel jeKV schreef: Of de Blaaskaak uit Bergen telkens alles blijft wegvegen als het gaat over een belastinghervorming.
Ik keer even terug naar een initiële poging een paar jaar terug de grond werd door uw kameraad uit Bergen (die zich op dat moment toen maar al te graag verschool achter de PS als degenen die niet wilden , maar zelfs nu zonder de PS mee aan tafel zit , blijft uw kameraad zich halsstarrig verzetten)
https://www.moore.be/nl/nieuws/evolutie ... n-peteghem
Heeft Elon Musk geen recht op een eigen mening? Bij jij echt democratisch onderweg? Waar mengt hij zich? Mag de EU-politiek eigenlijk "voorkeuren" uiten naar de Amerikaanse politiek? Mag de EU-Politiek "Pamela" steunen" en Trump verfoeien? Straks januari 25, zal de "EU" hun orders krijgen. De klepel gaat van richting veranderen.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Als je met oude voorstellen wil afkomen, dan heb ik nog enkele bewijzen van recentere datum dat Vooruit vooral een belastingVERHOGING nastreeft:KV schreef: ↑29 december 2024, 20:56Ik denk / dacht begrepen te hebben dat het over een VERSCHUIVING ging....
Ik keer even terug naar een initiële poging een paar jaar terug de grond werd door uw kameraad uit Bergen (die zich op dat moment toen maar al te graag verschool achter de PS als degenen die niet wilden , maar zelfs nu zonder de PS mee aan tafel zit , blijft uw kameraad zich halsstarrig verzetten)
Vooruit-voorzitter Depraetere wil systeem salariswagens op termijn laten verdwijnen | VRT NWS: nieuws
Vooruit wil belasting op tweede verblijf bijna verdubbelen | HLN
Iemand moet natuurlijk die volle brooddozen voor leerlingen en kortingsbonnen voor wasmachines en droogkasten betalenZoveel kosten de verkiezingsbeloften van Vooruit: belasting op grote vermogens zou 9,8 miljard euro opbrengen | HLN
PS: “kameraad” is een term die eerder in extreem-linkse kringen wordt gebruikt.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Ah wist ik niet , ik leer bij.VincentVega schreef: ↑29 december 2024, 21:26PS: “kameraad” is een term die eerder in extreem-linkse kringen wordt gebruikt.KV schreef: ↑29 december 2024, 20:56
Ik denk / dacht begrepen te hebben dat het over een VERSCHUIVING ging....
Jij bent blijkbaar goed op de hoogte
Je houdt er toch -buiten op SG- geen dubbelleven op na
Hopelijk komt vooruit er dan ook in tegen dat men opnieuw een aanval richting indexering van de lonen , of het gefoefel voor minder verloning nachtarbeid , enz ….VincentVega schreef: ↑29 december 2024, 21:26Iemand moet natuurlijk die volle brooddozen voor leerlingen en kortingsbonnen voor wasmachines en droogkasten betalenKV schreef: ↑29 december 2024, 20:56
Of zouden onze vrienden uit Deurne en Bergen alsnog inzien dat ze de kleine brave werkende man opnieuw treffen ?
Ik vind bovenstaande plannen nog niet zo slecht. Dat wil overigens niet zeggen dat ik een fan van van Peteghem ben.KV schreef: ↑29 december 2024, 20:56Ik denk / dacht begrepen te hebben dat het over een VERSCHUIVING ging....
Maar dit plan van hem vind ik zeker niet slecht.
Ik ook niet, een grondige vernieuwing zoals die er in geen jaren geweest is. Zowel in politieke als academische kringen was men alvast positief (“in geen jaren gezien”)Finny10 schreef: ↑29 december 2024, 22:31Ik vind bovenstaande plannen nog niet zo slecht. Dat wil overigens niet zeggen dat ik een fan van van Peteghem ben.KV schreef: ↑29 december 2024, 20:56
Maar toen moest onze ‘vriend’ uit Bergen weer eens zichzelf zijn en alles van tafel vegen.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Ik vond de TOENMALIGE plannen van Van Petegem ook best wel een aantal goede dingen bevatten, zoals het verlagen van de lasten op arbeid.Finny10 schreef: ↑29 december 2024, 22:31Ik vind bovenstaande plannen nog niet zo slecht. Dat wil overigens niet zeggen dat ik een fan van van Peteghem ben.KV schreef: ↑29 december 2024, 20:56
Net zoals ik de toenmalige kritiek van MR ook wel kon begrijpen:
Maar daar gaat het hier ook niet over: de vraag was of “de Blaaskaak uit Bergen” (dixit KiWi) in de HUIDIGE voorstellen - aangepast aan de eisen van Vooruit - tegen een belastingverschuiving of tegen een belastingverschuiving is?“De MR zal vastberaden blijven opkomen voor een echte vermindering van de fiscaliteit, een actieve stimulering van werk en een gezond beheer van de overheidsfinanciën", luidt een persmededeling van de Franstalige liberalen. Hierdoor blokkeren ze de facto de onderhandelingen over de fiscale hervorming, want de andere partijen zien een koppeling aan andere dossiers niet zitten.
Volgens vicepremier David Clarinval (MR) zijn er drie problemen:
De fiscale hervorming wordt te veel met nieuwe belastingen gefinancierd.
Er wordt te weinig aandacht besteed aan maatregelen om werken te stimuleren.
Er zijn te weinig belastingverminderingen voor zelfstandigen.
Trouwens, over de HUIDIGE voorstellen tot een nieuwe fiscale hervorming is ook Vooruit niet tevreden. Zij willen meer belastingen terwijl MR geen belastingverhogingen maar besparingen op uitgaven wil.
En terecht die besparingen op uitgaven. Als alleen die Melissa met haar plan voor nieuwe frigo's en wasmachines ziet. Dat komt ongeveer op een miljard extra uitgaven. Stemmetjes kopen heet dat.VincentVega schreef: ↑29 december 2024, 23:18Ik vond de TOENMALIGE plannen van Van Petegem ook best wel een aantal goede dingen bevatten, zoals het verlagen van de lasten op arbeid.
Net zoals ik de toenmalige kritiek van MR ook wel kon begrijpen:Maar daar gaat het hier ook niet over: de vraag was of “de Blaaskaak uit Bergen” (dixit KiWi) in de HUIDIGE voorstellen - aangepast aan de eisen van Vooruit - tegen een belastingverschuiving of tegen een belastingverschuiving is?“De MR zal vastberaden blijven opkomen voor een echte vermindering van de fiscaliteit, een actieve stimulering van werk en een gezond beheer van de overheidsfinanciën", luidt een persmededeling van de Franstalige liberalen. Hierdoor blokkeren ze de facto de onderhandelingen over de fiscale hervorming, want de andere partijen zien een koppeling aan andere dossiers niet zitten.
Volgens vicepremier David Clarinval (MR) zijn er drie problemen:
De fiscale hervorming wordt te veel met nieuwe belastingen gefinancierd.
Er wordt te weinig aandacht besteed aan maatregelen om werken te stimuleren.
Er zijn te weinig belastingverminderingen voor zelfstandigen.
Trouwens, over de HUIDIGE voorstellen tot een nieuwe fiscale hervorming is ook Vooruit niet tevreden. Zij willen meer belastingen terwijl MR geen belastingverhogingen maar besparingen op uitgaven wil.
Kan je even het verschil tussen de 2 uitleggen ViVi ?VincentVega schreef: ↑29 december 2024, 23:18
Maar daar gaat het hier ook niet over: de vraag was of “de Blaaskaak uit Bergen” (dixit KiWi) in de HUIDIGE voorstellen - aangepast aan de eisen van Vooruit - tegen een belastingverschuiving of tegen een belastingverschuiving is?
Verder, ik weet niet waarom je telkens over vooruit wilt beginnen terwijl het over uw kameraad uit Bergen gaat.
En aangezien je het liever over “DE HUIDIGE” onderhandelingen hebt , dit is dan van 6dagen terug :
https://www.hln.be/regeringsvorming/ker ... ~ab4dd4bf/
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Sorry KiWi, een typefoutje, het was dan ook al laat gisterenKV schreef: ↑29 december 2024, 23:48Kan je even het verschil tussen de 2 uitleggen ViVi ?VincentVega schreef: ↑29 december 2024, 23:18
Maar daar gaat het hier ook niet over: de vraag was of “de Blaaskaak uit Bergen” (dixit KiWi) in de HUIDIGE voorstellen - aangepast aan de eisen van Vooruit - tegen een belastingverschuiving of tegen een belastingverschuiving is?
Verder, ik weet niet waarom je telkens over vooruit wilt beginnen terwijl het over uw kameraad uit Bergen gaat.
En aangezien je het liever over “DE HUIDIGE” onderhandelingen hebt , dit is dan van 6dagen terug :
Het moet zijn “tegen een belastingVERSCHUIVING of tegen een bekastingVERHOGING”.
Waarom ik Vooruit er bij haal? Omdat het zowel over MR als Vooruit gaat als we het hebben over het niet eens geraken raken over het financiële plaatje van de formateursnota. Vergeet niet dat het jouw vriendje uit Sint-Niklaas was die enige tijd geleden weigerde om nog samen te komen om te onderhandelen als zijn eisen niet ingewilligd werden.
Eis van Rousseau vertraagt federale formatie opnieuw: komt het nog goed? | VRTNWS
En Bouchez is niet mijn kameraad … maar in deze discussie heeft hij een aantal terechte eisen (zoals het feit dat het geen linkse maar een centrum-rechtse regering en dus ook centrum-rechts regeerakkoord moet zijn). Maar tegelijkertijd heeft hij ook een aantal gebreken (zoals zijn manier van communiceren en zijn temperament).Als ik De Wever was, zou ik Rousseau nu toch een toontje lager doen zingen”: druk op Vooruit in federale formatie wordt groter | HLN
Verder reageer ik omdat ik het taalgebruik van sommige forumleden over de “Blaaskaak uit Bergen” al helemaal not done vind. Wie zonder enige zonden is, werpe de eerste steen … (maar dan moet Conner zelf helemaal achteraan de rij gaan staan ).
Je maakt naar mijn gevoel één denkfout, beste KV.KV schreef: ↑29 december 2024, 23:48
Kan je even het verschil tussen de 2 uitleggen ViVi ?
Je denkt dat je iedereen in deze wereld serieus moet nemen.
Dat is totaal niet zo.
En het is op dit forum eigenlijk nog een pak minder waar dan in onze echte maatschappij.
Ik onthou van onze vrienden hier vooral dat ze sommige politici die met BDW onderhandelen over een nieuwe regering niet rechts genoeg vinden.
Niet iedereen is een rechts denker en dat lijkt voor die gasten onaanvaardbaar.
Eigenlijk eindigt daar al iedere discussie.
Wat ze daar rond breien, overdrijven, zeveren... Mijn interesse is er al lang af.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Wannabe burgemeester???
Verdraagzaam links toont zich weer van zijn beste kant (na de farçes in Gent, Izegem en Ranst).
O ja, je mag nu ook nog Sint-Truiden toevoegen aan dat lijstje ...
Toekomstig burgemeester Sint-Truiden krijgt foto met hakenkruizen in brievenbus: "Streng optreden tegen haat"
KV met zijn van halve verhaaltjes
Natuurlijk en gelukkig maar is dat onder Vivaldi van tafel geveegd, men had uit dat uitgebreid hervormingsplan slechts enkele lasten verhogingen geselecteerd, van een hervorming ten gronde zoals in het Peet plan bleef niks over. Door de kersen van de taart te pikken blijft er een onverkoopbare taart over, goed dat dit toen niet is doorgegaan, spijtig dat de sossen in huidige onderhandelingen nog steeds enkel voor de kersen gaan.
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Wat ga jij kopen met je Melissa-bon? Een Melissa natuurlijk! https://www.bol.com/be/nl/p/melissa-163 ... oductTitle