nieuwe federale regering
nieuwe federale regering
De koning heeft Geert Bourgeois en Rudy Demotte, beiden voormalige minister-presidenten van de gemeenschappen/gewesten, aangesteld als pre-formateurs voor een federale regering. Een briljante zet, een wanhoopsdaad of gevoel voor humor van de koning?
Als Geert Bourgeois nog enig rancune voelt, omdat hij naar Europa verbannen werd, is het nu het moment om Bart De Wever en Jam Jambon een toer te lappen.
Als Geert Bourgeois nog enig rancune voelt, omdat hij naar Europa verbannen werd, is het nu het moment om Bart De Wever en Jam Jambon een toer te lappen.
Re: nieuwe federale regering
Moet Boersjwa niet hard bezig zijn in Europa?
Voor die pré mag hij toch iets beter doen dan die boze meneer Hesp die videospelletjes speelt tijdens de diensturen.
Voor die pré mag hij toch iets beter doen dan die boze meneer Hesp die videospelletjes speelt tijdens de diensturen.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Meest logisch zou zijn dat de grootste partijen uit beide landsdelen samen een regering vormen, dus PS en N-VA, maar dat is water en vuur.
Dat nu een NVA'er en een PS'er door de koning aangesteld zijn, betekent dat ook de koning denkt dat een federale regering met de NVA en de PS de meeste kans maakt.
Als de N-VA'er en de PS'er geen succes boeken kan de koning nog altijd andere preformateurs uit andere partijen aanduiden. Maar het is goed dat hij zo begint. Geert Bourgeois en Rudy Demotte zijn nu toch al verplicht om met elkaar te praten.
En het zijn beide ervaren personen met veel kennis over beleidsdomeinen dus ook qua personen heeft de koning een goede keus gemaakt.
Ik merk op dat de koning wel weet wat die doet.
Ik merk op dat de koning wel weet wat die doet.
Als ik in zijn plaats was .. en ik keek eens naar mijn loonbriefje en voordelen,...Ik zou eerder zeggen : merci mannen. En de wind vanachter.
Pre-formateur, is dat iets wat je voor het vaderland doet of is het een (lucratief) bijberoep?
Eerder dat laatste het is een pad openen en dan de fakkel doorgeven.
Eigenlijk een informateur die een formateur zoekt.
Eigenlijk een informateur die een formateur zoekt.
Lang geleden was een preformateur niet nodig. Toen begonnen ze de regeringsvorming meteen met een formateur. Dat er nu twee informateurs nodig waren en dan nog twee preformateurs bewijst hoe moeilijk de regeringsvorming is. Vroeger wilden alle partijen in de regering zitten. Nu lijkt het alsof niemand in de regering wil zitten.
Ze moeten pas beginnen en de mot zit er al in !
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Je ziet al van ver komeen:
We eindigen met paars/groen en de 2 grootste vlaamse partijen aan de kant.
Ofwel nieuwe verkiezingen en dan breekt Vlaams Belang alle records. Afschaffing woonbonus en morrelen aan de kinderbijslag ligt vers in het geheugen bij jongere gezinnen.
Ik geloof nooit dat Magnette met De Wever in zee zal gaan want is een echte N-VA hater!!
Ofwel nieuwe verkiezingen en dan breekt Vlaams Belang alle records. Afschaffing woonbonus en morrelen aan de kinderbijslag ligt vers in het geheugen bij jongere gezinnen.
Ik geloof nooit dat Magnette met De Wever in zee zal gaan want is een echte N-VA hater!!
Zou raar zijn mocht de woonbonus een invloed hebben op een federale stemming.
Mission impossible?
Het natte droomscenario van PS is inderdaad paars/groen. De ENIGE reden dat die regering er nog niet is, is dat ze bij PS (terecht) schrik hebben dat als ze de Vlaming opschepen met een paars/groen regering, dat over 5 jaar het vlaamse front, nog veel meer stemmen gaan halen omdat de Vlaming dan *pissed* zou zijn.Brugse Leeuw schreef: ↑9 oktober 2019, 01:11 Je ziet al van ver komeen:
Men kan dan erop hopen, dat voldoende Vlamingen over 5 jaar de soep wat minder heet opdienen, en het nog wel zal meevallen. MAAR paars/groen blijft wel een groot risico.
Hij haat het VB nog meer sé. Soms is de vijand van je vijand je vriend.Brugse Leeuw schreef: ↑9 oktober 2019, 01:11 Ik geloof nooit dat Magnette met De Wever in zee zal gaan want is een echte N-VA hater!!
Dat is inderdaad mogelijk. Maar ik sluit een samenwerking PS/NVA bij voorbaat niet uit. Mits wat goede wil (en tussendoor veel geroep en getier langs beide kanten om hun achterban te sussen), is er veel mogelijk.Brugse Leeuw schreef: ↑9 oktober 2019, 01:11 Je ziet al van ver komeen: