Nieuwe modelportefeuille
-
- Newbie
- Contacteer:
Nieuwe modelportefeuille
Sinds deze week kan via Medirect een nieuwe modelportefeuille opgebouwd en aangekocht worden, volledig gebaseerd op de mixfondsen van Mijn Kapitaal!
Mooi gespreide portefeuille met gemengde fondsen waarvan maandelijks kleine bedragen kan aangekocht worden, vergelijkbaar met het Keyplan dus.
Misschien alleen beetje jammer dat het startbedrag 2500 euro is... Is natuurlijk geen supergroot bedrag maar ik bouw liever op met maandelijkse stortingen.
Of zouden jullie momenteel, rekening houdend met de redelijke volatiliteit, toch durven starten?
Mooi gespreide portefeuille met gemengde fondsen waarvan maandelijks kleine bedragen kan aangekocht worden, vergelijkbaar met het Keyplan dus.
Misschien alleen beetje jammer dat het startbedrag 2500 euro is... Is natuurlijk geen supergroot bedrag maar ik bouw liever op met maandelijkse stortingen.
Of zouden jullie momenteel, rekening houdend met de redelijke volatiliteit, toch durven starten?
Re: Nieuwe modelportefeuille
Als je nu voor 2500 euro instapt krijg je van Medirect een bonus van 100 euro na 30 november. Dat is toch al een rendement van 4%. Vind ik toch al mooimeegenomen. Ik ga waarschijnlijk ook instappen volgende maand dus ik ga werk moeten maken om een rekening te openen 

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb een beleggingsrekening aangemaakt bij Medirect en sta nu op het punt om in het mixerfonds van MijnKapitaal te stappen.
Stel dat ik instap met 5000 euro en dan gedurende 5 jaar maandelijks 200 euro bijstort.
Kan ik na die 5 jaar dan nog bijstorten in dit fonds? Of moet ik dan een nieuw starten?
Is het ook mogelijk om bv na 3 jaar te zeggen: ik stort niet meer bij?
Stel dat ik instap met 5000 euro en dan gedurende 5 jaar maandelijks 200 euro bijstort.
Kan ik na die 5 jaar dan nog bijstorten in dit fonds? Of moet ik dan een nieuw starten?
Beste, u kan steeds bijstorten in de MijnKapitaal modelportefeuille, net zoals in de andere modelportefeuilles en discretionaire portefeuilles die u op het MeDirect platform vindt. U heeft ook de flexibiliteit om uw gekozen maandelijkse bijstortingen aan te passen of stop te zetten (en ook om die later weer te starten). Dit kan eenvoudig via een beveiligd berichtje aan onze klantendienst vanuit uw persoonlijke platform voor internetbankieren.KoenV schreef:Ik heb een beleggingsrekening aangemaakt bij Medirect en sta nu op het punt om in het mixerfonds van MijnKapitaal te stappen.
In uw voorbeeld:
Na die 5 jaar kan u nog steeds bijstorten. Hetzij via maandelijkse stortingen (minimum € 50), hetzij via een of meerdere ongeplande stortingen (minimum € 2.500). Instappen en bijstorten kan steeds zonder kosten bij MeDirect.
Indien u na 3 jaar zou willen stoppen met maandelijkse stortingen dan kan dat, opnieuw kosteloos.
Zoals u misschien al weet, geniet u momenteel tevens van onze huidige actie waarbij u een premie ontvangt tot €500 voor het totaal belegd bedrag op 30 november 2015. Zowel de initiële beleggingen als de bijstortingen tellen mee in de berekening. Op basis van € 5.000 plus een €200 maandelijkse bijdrage zou u recht hebben op € 100. Alle details over onze actie op http://invest.medirectbank.be/beste-uit-uw-geld/
Tot zover de objectiviteit van Mijn Kapitaal?
Wat die premie van 100 €, 200 € of 500 € betreft. Snap ik het goed dat je dit geld alleen krijgt als de korf van je gekochte 'mijn kapitaal' fondsen met dat bedrag zijn gestegen ? Zijn de fondsen niet gestegen of gedaald ontvang je niets, nul, nada ?
Is het zo, of ben ik verkeerd ?
Beste, nee dat is niet correct. De premie wordt toegekend in functie van het totaal belegde bedrag van 12 oktober 2015 tot en met 30 november 2015. Opende u in die periode een portefeuille, dan telt zowel het initiëel belegde bedrag als de eventuele maandelijkse bijstorting. Eventuele andere beleggingen (fondsen, aandelen, obligaties, trackers) in die periode tellen natuurlijk ook mee. De actie is geldig op ons volledige beleggings- en vermogensbeheeraanbod.patrick1 schreef:Wat die premie van 100 €, 200 € of 500 € betreft. Snap ik het goed dat je dit geld alleen krijgt als de korf van je gekochte 'mijn kapitaal' fondsen met dat bedrag zijn gestegen ? Zijn de fondsen niet gestegen of gedaald ontvang je niets, nul, nada ?
Concreet:
Na het verstrijken van de actie op 30 november 2015 wordt per klant de totale waarde berekend van alle effecten (slotkoers) en beleggingsfondsen (NIW) op de beleggingsrekening die dag. (Marktwaarde einde actie). MeDirect zal ook de totale waarde berekenen van alle effecten (slotkoers) en beleggingsfondsen (NIW) op de beleggingsrekening aan het begin van de actie op 12 oktober 2015 (Marktwaarde start actie).
MeDirect berekent dan het verschil tussen Marktwaarde einde actie en Marktwaarde start actie. Het resultaat wordt beschouwd als het totaal belegd bedrag (inclusief overgedragen effecten) dat in aanmerking komt voor de premie-uitbetaling volgens onderstaande tabel. Opgelet, omdat deze berekening uitgaat van de totale marktwaarde bij start en einde actie, is deze ook onderheving aan de marktschommelingen.

Als ik het goed begrijp krijg ik dus het verschil in stijging tussen deze twee datums als premie.
Een voorbeeld, ik stort in totaal 30.000 €, en er is een stijging met 1 % dan krijg ik 250 €.
Bij een stijging met 2 % krijg ik 500 €.
Bij geen stijging, of daling, ontvang ik niets.
Ben ik zo correct, of ben ik verkeerd ?
Een voorbeeld, ik stort in totaal 30.000 €, en er is een stijging met 1 % dan krijg ik 250 €.
Bij een stijging met 2 % krijg ik 500 €.
Bij geen stijging, of daling, ontvang ik niets.
Ben ik zo correct, of ben ik verkeerd ?
Allez mannekes, dat is nu toch zo moeilijk niet om te snappen?
Patrick, als uw 30.000 nog steeds 30.000 is bij afloop krijgde 250 EUR. Stijgt uw 30.000 naar 30.100 dan krijgde 500. Zakt uw 30.000 naar 9.000, dan krijgde 100.
(waarde 30 november) - (waarde op openingsdag aanbod) = getal X. En dan zoeken in de tabel die toch wel DRIE volledige kottekes telt hoeveel premie u dat oplevert. Dus ENKEL als de waarde minder dan 2.000 EUR stijgt, krijgt ge niks.
Patrick, als uw 30.000 nog steeds 30.000 is bij afloop krijgde 250 EUR. Stijgt uw 30.000 naar 30.100 dan krijgde 500. Zakt uw 30.000 naar 9.000, dan krijgde 100.
(waarde 30 november) - (waarde op openingsdag aanbod) = getal X. En dan zoeken in de tabel die toch wel DRIE volledige kottekes telt hoeveel premie u dat oplevert. Dus ENKEL als de waarde minder dan 2.000 EUR stijgt, krijgt ge niks.
-
- VIP member
- Contacteer:
En flamand avancé on ne dit pas 'krijgde' mais on dit 'krijgde gij'. Compris fiston ?
Aangezien ik vanuit de Polders kom, zitten we nog niet in het geavanceerde stadium hier 

Ik vind het ingewikkeld, en zou graag van Medirect het juiste antwoord op mijn vraag krijgen, en in eenvoudige mensentaal. Als ik bijvoorbeeld voor 30.000 € fondsen van 'mijn kapitaal' koop. Wanneer ontvang ik 500 € ? altijd ? of bij welke stijging van de fondsen ?
Geen van beiden. Nooit. Voor 30.000 EUR zou je 250 EUR ontvangen. Voor 30.000,01 EUR zou je 500 ontvangen
Edit, technisch gezien om correct te antwoorden op uw vraag moet het 1 cent stijgen voor de 500 EUR, zoniet krijg je 250 EUR
Edit, technisch gezien om correct te antwoorden op uw vraag moet het 1 cent stijgen voor de 500 EUR, zoniet krijg je 250 EUR
Patrick,
Het is eigenlijk toch simpel.
De totale waarde van uw portefeuille op 30/11 bepaalt de premie die je krijgt. Punt aan de lijn.
Als je al een portefeuille bij hen had, dan telt enkel de aangroei, dus de hoeveelheid extra geld dat je naar hen overmaakt.
De beursevolutie beïnvloedt dit enkel omdat hierdoor mede de totale belegde waarde varieert.
Het is eigenlijk toch simpel.
De totale waarde van uw portefeuille op 30/11 bepaalt de premie die je krijgt. Punt aan de lijn.
Als je al een portefeuille bij hen had, dan telt enkel de aangroei, dus de hoeveelheid extra geld dat je naar hen overmaakt.
De beursevolutie beïnvloedt dit enkel omdat hierdoor mede de totale belegde waarde varieert.
Maar tegelijk is het onmogelijk vandaag te zeggen wat u 30/11 als bonus gaat krijgen.
Koopt u vandaag 1000€ fondsen,maar explodeert hun koers tegen 30/11 naar 31000€, dan krijgt u van MeDirect nog eens 500€ extra winst.
Koopt u vandaag 31000€ aan fondsen maar gaat de emittent over kop,dan ben je je geld kwijt,en krijg je van MeDirect ook niets.
Koopt u vandaag 1000€ fondsen,maar explodeert hun koers tegen 30/11 naar 31000€, dan krijgt u van MeDirect nog eens 500€ extra winst.
Koopt u vandaag 31000€ aan fondsen maar gaat de emittent over kop,dan ben je je geld kwijt,en krijg je van MeDirect ook niets.