Nieuwe obligatie Gimv
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Nieuwe obligatie Gimv
Bedoeling was wel om ze te houden want als ik ze verkoop moet ik toch op zoek naar een andere obligatie. Maar het gebeurt toch maar zelden dat je op zo korte termijn een winst kan realiseren.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
-
- Full Member
- Contacteer:
Over een slechte inschatting gesproken.... De obligatie noteerde meteen daarna op de secundaire markt vlot over de 104% en de kort- en middellange rentes zijn daarna gezakt.Finny10 schreef: ↑2 oktober 2024, 12:57Ik pas ook.pukkie007 schreef: ↑2 oktober 2024, 12:53 https://www.kbc.be/particulieren/nl/pro ... html?zone=
SD Worx en Gimv.
Uitgiftekosten worden blijkbaar eens niet door de koper maar door de uitgever gedragen. Desondanks ga ik niet inschrijven.
-
- Full Member
- Contacteer:
Confiteor !
De mooie en snelle winsten zijn jullie gegund. Al begrijp ik de kopers aan 104% niet. Je vindt nog steeds rendementen tot 3% in euro en 4% in dollar op korte termijn. Timing is hier wel belangrijk. De ene maand staat de obligatie aan 102 en de andere op 104%.
De mooie en snelle winsten zijn jullie gegund. Al begrijp ik de kopers aan 104% niet. Je vindt nog steeds rendementen tot 3% in euro en 4% in dollar op korte termijn. Timing is hier wel belangrijk. De ene maand staat de obligatie aan 102 en de andere op 104%.
-
- Full Member
- Contacteer:
Dank! En er is natuurlijk nog wat looptijd te gaanpukkie007 schreef: ↑4 januari 2025, 11:48 Confiteor !
Ik ben nu trouwens op zoek naar nieuwe obligaties of andere vastrentende producten. Ik heb wat moeite om goede producten te vinden. Het mogen wat mij betreft zowel staats- als bedrijfsobligaties zijn, maar liefst met laag risico (ik heb al veel risicovolle beleggingen) en met 2,5% netto als streefdoel. Mag primaire markt zijn of secundair, of zelfs een nulcoupon.
Ik heb hier al alles doorgenomen maar vind eigenlijk niets. Mochten er suggesties zijn, zeer gewaardeerd!
Dus, in tegenstelling tot Pieter, heb je ze niet verkocht aan 104 ? Is dat geen gemiste kans, Kierkegaard ?
Als je nog wat cash USD hebt liggen: US037833EB24
In euro: XS2199266003
Als je nog wat cash USD hebt liggen: US037833EB24
In euro: XS2199266003
-
- Full Member
- Contacteer:
Goh nee, want ik zie eigenlijk geen goede alternatieven om het geld te herinvesteren. Dan pak ik toch liever die 3,6% netto voor de volgende 6 jaar. En de kans is ook niet echt gemist, want op de secundaire markt kan je er nog steeds 104 voor krijgen.
Dank voor de tips. Die EUR obligatie eens bekeken. Wordt niet aangeboden door Saxo maar elders kijkend zie ik een Bayer-obligatie met een coupon van 0,75% die in 2020 onder pari is uitgegeven en loopt tot 2027. De berekening van het uiteindelijk netto rendement vind ik moeilijk met die RV op de verlopen rente, maar ik kom aan een restrendement van 1% in 2027?
Die obligatie van Bayer levert bijna 3% netto op. Je zit wel met coupures van 100k.
Welke uitgifteprijs heb je gevonden?
Als je de obligatie dinsdag (07.01.2025) koopt, dan heb je geen verlopen rente.
Welke uitgifteprijs heb je gevonden?
Als je de obligatie dinsdag (07.01.2025) koopt, dan heb je geen verlopen rente.
XS2199266003 heeft op Frankfurt zo goed als geen omzet!
Zonde van de coupures van 100K. Kom op een 2,7% netto voor een rating BBB.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik moet die tools eens beter leren gebruiken. Heb eerlijk gezegd weinig ervaring met obligaties op de secundaire markt.
Het blijft wel heel moeilijk om goede obligaties te vinden momenteel. 100K ineens in een bedrijfsobligatie ga ik niet doen. Max 25K per obligatie ook voor risicospreiding. Had enkele maanden geleden beter wat meer geïnvesteerd want toen waren er vlot obligaties van 4-5% bruto te vinden.
Het blijft wel heel moeilijk om goede obligaties te vinden momenteel. 100K ineens in een bedrijfsobligatie ga ik niet doen. Max 25K per obligatie ook voor risicospreiding. Had enkele maanden geleden beter wat meer geïnvesteerd want toen waren er vlot obligaties van 4-5% bruto te vinden.
Vorig jaar was nog beter.
Nu is het vet van de soep.
Nu is het vet van de soep.