Nieuwe spaarregeling: details bekend, vanaf april 2009 max.
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Nieuwe spaarregeling: details bekend, vanaf april 2009 max. 3% basisrente
Ik ook niet. Ik had deze 2 eerder omgekeerd verwacht. Dexia is goed bezig met zijn internet-spaarrekening.Campzie schreef:Vaganzza schreef: Uiteindelijk hebben ze toch hun rentes vandaag (op tijd ) prijs gegeven:
Dexia: 2,25 + 0,75
Argenta: espaar 2 + 0,50
Ik had niet gedacht dat Dexia zoveel zou geven om eerlijk te zijn.
Nightwolf schreef:Ik ook niet. Ik had deze 2 eerder omgekeerd verwacht. Dexia is goed bezig met zijn internet-spaarrekening.Campzie schreef:
Ik had niet gedacht dat Dexia zoveel zou geven om eerlijk te zijn.
Dexia gaf bij zijn jaarresultaten aan dat het zijn business model wil veranderen. Dexia leent zeer veel geld bij banken om dan weer uit te lenen in landen zoals Japen, Israel,... Maar het haalt daar nergens depositos op. Tijdens de bankencrisis kon Dexia amper nog aan geld bij andere banken geraken, waardoor dus hun problemen. Om een lang verhaal kort te maken, bij hun jaarresultaten werd gezegd dat ze de komende periode moeite gaan doen om hun depositobasis te versterken. Daarom denk ik wel dat ze hun hoogrentende internet spaarrekening formule een hele tijd zullen handhaven.
denk dat ik eens de record bank ga proberen met een deel van m'n rabo-centen.
record bank : 2.4 + 0.6
best concurrentieel
record bank : 2.4 + 0.6
best concurrentieel
ivm dexia ... ik denk dat een en ander weer extra kosten zal meebrengen. even gekeken,internetrekening is gratis, maar zal wss gekoppeld moeten zijn aan andere betalende rekening ? en is internetsoftware volledig gratis ?
der schreef: ivm dexia ... ik denk dat een en ander weer extra kosten zal meebrengen. even gekeken,internetrekening is gratis, maar zal wss gekoppeld moeten zijn aan andere betalende rekening ? en is internetsoftware volledig gratis ?
Software is Dexia Direct Net, gewoon inloggen. De Cardreader krijg je gratis mee in je agentschap.
Bij Dexia moet je een Classic, Blue, Red,... -rekening openen alvorens je een internet spaarrekening kan openen. Deze zijn betalend.
Als je Dexia-Axion bent, dan kan je wel gratis een internet spaarrekening openen.
Dit is een pure schande.
Min Reynders probeert de concurrentie te kortwieken om de grootbanken ( )
te beschermen. Dit is nogal logisch, de overheid is nu zelf betrokken partij.
Dit is kartelvorming ... Waar blijft Test aankoop nu met zijn kritiek
Dit is kartelvorming ... Waar blijft Test aankoop nu met zijn kritiek
Concurrentie van grootbanken ? De concurrentie van de grootbanken is in concreto Banca Monte Paschi Belgio, Credit Europe, DHB Bank, Rabobank.be en in de grotere categorie Deutsche Bank, Argenta en Axa.Drommel schreef: Dit is een pure schande.
Ik zie niet in hoe deze gekortwiekt worden aangezien geen deze banken zelfs maar 3% biedt.
Voor het eerst sinds lang zijn er merkelijke verschillen in de rentes die KBC, Dexia, ING & Fortis geven op hun boekjes.Dit is kartelvorming ... Waar blijft Test aankoop nu met zijn kritiek
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Ik lees hier ergens dat Ing niet gereglementeerde spaarrekeningen op de markt brengt.
Ik heb ingetekend vanaf 31 januari 2009 op een "lion fidelity account" bij ING.
Mijn bedoeling was het geld te laten staan gedurende 1 jaar aan
1,25 + 1 + 1,25 min dan nog de roerende voorheffing.
Kan iemand mij zeggen dat ik "ondanks de nieuwe spaarregeling" na dat jaar wel degelijk kan genieten van die 1,25 + 1 + 1,25 (min dan nog de roerende
voorheffing? Of zo niet, hoe werkt het dan wel?
Kan iemand mij zeggen dat ik "ondanks de nieuwe spaarregeling" na dat jaar wel degelijk kan genieten van die 1,25 + 1 + 1,25 (min dan nog de roerende
De nieuwe spaarregeling is enkel van toepassing op geregelmenteerde spaarrekeningen. De Lion Fidelity account is een niet-geregelmenteerde spaarrekening.iness schreef: Ik lees hier ergens dat Ing niet gereglementeerde spaarrekeningen op de markt brengt.
Als je je centen tot 01.02.2010 op de Lion Fidelity Account laat staan krijg je effectief 2.25% bruto. Als je daar de onroerende voorheffing van 15% in rekening brengt kom je op een jaarlijks rendement van 1.91% na 12 maanden.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Bedankt voor je reactie, maar ik begrijp niet goed hoe je aan die 1,91 % komt.
Na je reactie weet ik dat het een niet geregelementeerde spaarrekening gaat,
maar dan reken ik op 1,25 + 1 + 1,25 = 3,5 min de roerende voorheffing =
2,97 netto ? Of heb ik het totaal verkeerd???
Op ing site staat:iness schreef: Bedankt voor je reactie, maar ik begrijp niet goed hoe je aan die 1,91 % komt.
Een hoge rente van 2,25%* bruto voor het eerste jaar
De hoogte van de rente hangt af van de termijn waarop uw spaargeld op de ING Lion Fidelity Account blijft staan.
Als uw geld 12 maanden op uw Lion Fidelity Account blijft staan, krijgt u
Een basisrente van 1%
Een Fidelity-premie van 0,25%
Een Fidelity Plus premie van 1%
Berekening van Stier is dus correct: 2,25 - 15% = 1.91
Ach ja nu versta ik het, die 1,91 netto is berekend op de huidige lion fidelity account die ing nu op de website heeft. Ik heb echter ingetekend aan 1,25 + 1 + 1,25 dus 2,97 netto. Vandaar mijn verwarring.
Bedankt voor de uitleg in ieder geval.
Bedankt voor de uitleg in ieder geval.
Is wat AXA momenteel doet niet illegaal?
Zij geven op een spaardeposito toch meer dan 1 basisrente op hetzelfde ogenblik.
bvb I-plus spaarrekening:
=15000: 2.0% basis
Ik dacht dat dit niet meer kon?
Zij geven op een spaardeposito toch meer dan 1 basisrente op hetzelfde ogenblik.
bvb I-plus spaarrekening:
=15000: 2.0% basis
Ik dacht dat dit niet meer kon?
Dit kan wel, maar wanneer je meer dan 15000€ plaatst krijg je op je totale som 2% basisrente...
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
er zijn ook 2 periodes op de I -plus welcome
periode 1: 2,75 + 0,75 (Periode 1: start op de kalenderdag die volgt op de allereerste storting op de rekening en duurt exact 6 maanden)
periode 2: 2,00 + 0,50 (Periode 2: start na beëindiging van periode 1 en is van onbepaalde duur)
dat mag toch niet, want dat zijn 2 verschillende rentevoeten op een spaarrekening
periode 1: 2,75 + 0,75 (Periode 1: start op de kalenderdag die volgt op de allereerste storting op de rekening en duurt exact 6 maanden)
periode 2: 2,00 + 0,50 (Periode 2: start na beëindiging van periode 1 en is van onbepaalde duur)
dat mag toch niet, want dat zijn 2 verschillende rentevoeten op een spaarrekening