Nieuwe tarieven op zichtrekeningen bij Dexia
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Nieuwe tarieven op zichtrekeningen bij Dexia
Nog nergens elders te vinden: de nieuwe tarieflijst op zichtrekeningen bij Dexia [downloaden kan enkel na registratie op het forum]
We zijn benieuwd naar jullie reacties.
Voor wie wil vergelijken, de oude tarieflijst vind je hier
http://www.dexia.be/wwwdexiabe/media/pa ... art_NL.pdf
We zijn benieuwd naar jullie reacties.
Voor wie wil vergelijken, de oude tarieflijst vind je hier
http://www.dexia.be/wwwdexiabe/media/pa ... art_NL.pdf
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 17 november 2009, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuwe tarieven op zichtrekeningen bij Dexia
Een snelle kijk leert mij dat de prijzen dus ze dus wel degelijk de prijzen verhogen! Bv. voor de Red rekening stijgt de prijs van 50€ per jaar naar 50,16€/jaar...
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
slechts 50 euro/jaar
en ik als stommerik ben klant bij keytrade en krijg ongeveer 50euro/jaar
ik kan dus gemakkelijk 100euro/jaar armer worden, moet alleen overstappen maar dexia
en ik als stommerik ben klant bij keytrade en krijg ongeveer 50euro/jaar
ik kan dus gemakkelijk 100euro/jaar armer worden, moet alleen overstappen maar dexia
die prijsstijging valt nu echt wel goed mee
"Dexia Bank schakelt ook over op een maandelijkse afrekening van de bijdragen. Vermoedelijk zullen hierdoor vele klanten de tariefverhoging niet opmerken."
Ik denk dat je dat ook zou kunnen zeggen als het bij een jaarlijkse afrekening was gebleven
"Dexia Bank schakelt ook over op een maandelijkse afrekening van de bijdragen. Vermoedelijk zullen hierdoor vele klanten de tariefverhoging niet opmerken."
Ik denk dat je dat ook zou kunnen zeggen als het bij een jaarlijkse afrekening was gebleven

Laat Dexia maar verhogen, dat doen ze al jaren. Ik ben er al jaren wég!
Ik vraag mij af waarom mensen er TOCH nog klant blijven. Volgens mij hebben hun resterende klanten hetvolgende profiel :
- rijke oudjes die nog nooit een computer gezien hebben, en nog nooit van internet gehoord hebben.
- mensen die zelfs een 'overschrijving invullen' zéér ingewikkeld vinden, en daar elke keer hulp voor nodig hebben
- Mensen die willens-nillens gebonden zijn aan dexia omdat hun hypotheek er loopt.
-Mensen die hun wekelijkse babbeltje aan het loket met 'mevrouw sonja' niet kunnen missen...
- Mensen die wegens hun verafgoding van JL Dehaene (zoals vroeger voor de pastoor) daar steevast willen blijven, al worden ze gepluimd tot in hun onderbroek.
Ik vraag mij af waarom mensen er TOCH nog klant blijven. Volgens mij hebben hun resterende klanten hetvolgende profiel :
- rijke oudjes die nog nooit een computer gezien hebben, en nog nooit van internet gehoord hebben.
- mensen die zelfs een 'overschrijving invullen' zéér ingewikkeld vinden, en daar elke keer hulp voor nodig hebben
- Mensen die willens-nillens gebonden zijn aan dexia omdat hun hypotheek er loopt.
-Mensen die hun wekelijkse babbeltje aan het loket met 'mevrouw sonja' niet kunnen missen...
- Mensen die wegens hun verafgoding van JL Dehaene (zoals vroeger voor de pastoor) daar steevast willen blijven, al worden ze gepluimd tot in hun onderbroek.
Ik heb ook al gehoord dat wanneer je een bepaalde portefeuille (weet het bedrag niet) hebt bij Dexia, alles gratis is qua zichtrekening en kaarten. Dit omdat je dan als goede klant beloond wordt. Vraag mij niet naar een bedrag, ik heb er geen flauw benul van hoeveel dit is. Ik vermoed trouwens dat dit bij alle grootbanken van toepassing is. Ik kan mij niet voorstellen dat dit enkel bij Dexia zou gelden. Ook zal het afhankelijk zijn van de kantoorhouder.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
DEXIA: Geen prijsverhoging? Dat is maar hoe je het bekijkt!
18-11-2009 - http://www.oivo.be/
De reacties op ons persbericht van gisteren hebben niet lang op zich laten wachten. Wij waren bijzonder verrast bij het lezen van de beweringen van de persattaché van DEXIA. In antwoord daarop willen we graag twee zaken benadrukken die volgens ons van essentieel belang zijn.
Eerst en vooral begrijpen wij niet hoe de groep kan beweren dat "zij de prijzen helemaal niet willen verhogen" en dat "Dexia beslist heeft om zijn tarieven maandelijks te verrekenen... met een quasi neutrale impact voor de klant", terwijl Jean-Luc Dehaene, voorzitter van Dexia, begin oktober duidelijk stelde dat het gevaar bestond dat de bankentaks in de kosten ten laste van de klant doorverrekend zou worden. Het is toch wel logisch dat zulk een aankondiging onze aandacht trok. En bij de eerste vaststellingen daaromtrent blijkt dat de groep maar blijft ontkennen, terwijl de cijfers wel degelijk bewijzen dat de klant zeker meer zal moeten betalen dan vorig jaar.
Ten tweede zou Dexia er goed aan doen zijn actualiseerformules te herzien. Want, oké, de banken zien zich verplicht om maandelijks een overzicht van de toegepaste prijzen aan hun klanten te verstrekken. Maar het is niet normaal dat er in dat document moet worden vastgesteld dat de omrekening van een jaartarief naar een maandtarief blijkbaar niet kosteloos gebeurt. Er wordt immers van 12€ per jaar overgegaan naar 1,01 € (in plaats van 1,00€) per maand, wat in totaal overeenkomt met een "lichte" stijging van 1%. Vermenigvuldig die eurocent met het aantal Dexia-klanten en voeg daarbij nog alle andere eurocenten die her en der bij de prijsverhogingen zullen optellen, en dan zijn wij toch wel heel benieuwd in welke verhouding de tariefverhogingen tot de bankentaks zullen staan...
Om kort te gaan, verwachten wij sterkere argumenten en tastbare bewijzen. Argumenten die kunnen aantonen dat het niet de consument is die zal moeten opdraaien voor de gevolgen van die maatregel die, laat ons dat toch ook niet vergeten, bedacht werd als compensatie voor de massale sommen geld die de Staat in volle crisistijd als steun aan de banksector toegekend heeft...
18-11-2009 - http://www.oivo.be/
De reacties op ons persbericht van gisteren hebben niet lang op zich laten wachten. Wij waren bijzonder verrast bij het lezen van de beweringen van de persattaché van DEXIA. In antwoord daarop willen we graag twee zaken benadrukken die volgens ons van essentieel belang zijn.
Eerst en vooral begrijpen wij niet hoe de groep kan beweren dat "zij de prijzen helemaal niet willen verhogen" en dat "Dexia beslist heeft om zijn tarieven maandelijks te verrekenen... met een quasi neutrale impact voor de klant", terwijl Jean-Luc Dehaene, voorzitter van Dexia, begin oktober duidelijk stelde dat het gevaar bestond dat de bankentaks in de kosten ten laste van de klant doorverrekend zou worden. Het is toch wel logisch dat zulk een aankondiging onze aandacht trok. En bij de eerste vaststellingen daaromtrent blijkt dat de groep maar blijft ontkennen, terwijl de cijfers wel degelijk bewijzen dat de klant zeker meer zal moeten betalen dan vorig jaar.
Ten tweede zou Dexia er goed aan doen zijn actualiseerformules te herzien. Want, oké, de banken zien zich verplicht om maandelijks een overzicht van de toegepaste prijzen aan hun klanten te verstrekken. Maar het is niet normaal dat er in dat document moet worden vastgesteld dat de omrekening van een jaartarief naar een maandtarief blijkbaar niet kosteloos gebeurt. Er wordt immers van 12€ per jaar overgegaan naar 1,01 € (in plaats van 1,00€) per maand, wat in totaal overeenkomt met een "lichte" stijging van 1%. Vermenigvuldig die eurocent met het aantal Dexia-klanten en voeg daarbij nog alle andere eurocenten die her en der bij de prijsverhogingen zullen optellen, en dan zijn wij toch wel heel benieuwd in welke verhouding de tariefverhogingen tot de bankentaks zullen staan...
Om kort te gaan, verwachten wij sterkere argumenten en tastbare bewijzen. Argumenten die kunnen aantonen dat het niet de consument is die zal moeten opdraaien voor de gevolgen van die maatregel die, laat ons dat toch ook niet vergeten, bedacht werd als compensatie voor de massale sommen geld die de Staat in volle crisistijd als steun aan de banksector toegekend heeft...
Om alles gratis te hebben, zonder computer, kan je evengoed bij argenta terecht.herman-h schreef: Laat Dexia maar verhogen, dat doen ze al jaren. Ik ben er al jaren wég!
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Ik snap echt niet dat hierover in dit specifiek geval zo zwaar aan getild wordt.mango schreef: Er wordt immers van 12€ per jaar overgegaan naar 1,01 € (in plaats van 1,00€) per maand, wat in totaal overeenkomt met een "lichte" stijging van 1%.
Als je die 12-1,01=10,99 nog een maand op je spaarrekening laat staan, de maand erop 9,98 de maand daarop 8,97... enzoverder dan recupereer je wel nog wat van die (zware) 12 eurocent die je op jaarbasis extra moet betalen.
Hoeveel recupereer je? even uitgerekend aan 2% dan kom je aan 12 cent. aan 1,5 kom je aan 8 cent.
Dus aan 1,5 dan kost het je 4 cent op jaarbasis... 0,33%
Bij de andere prijsaanpassingen van Dexia is de stijging zelfs minder dan 1% en soms ook minder dan 12 cent.
Nu is het alsof elke "prijsstijging" te wijten is aan de gevolgen van de maatregel... andere jaren zijn er toch ook prijsstijgingen.
Gaan we als klant uiteindelijk de maatregel betalen? Uiteraard gaan we dit uiteindelijk betalen, maar in dit specifiek geval vind ik het gewoon "zagen" om te "zagen"
vriendelijk groeten,
Tim die bij een gratis bank zit
Ik vrees dat er een enorme honger is naar nieuws dat maar enigszins ruikt naar het uitbuiten van klanten door de banken die overheidssteun hebben gekregen.TimV79 schreef:Ik snap echt niet dat hierover in dit specifiek geval zo zwaar aan getild wordt.mango schreef: Er wordt immers van 12€ per jaar overgegaan naar 1,01 € (in plaats van 1,00€) per maand, wat in totaal overeenkomt met een "lichte" stijging van 1%.
Als je die 12-1,01=10,99 nog een maand op je spaarrekening laat staan, de maand erop 9,98 de maand daarop 8,97... enzoverder dan recupereer je wel nog wat van die (zware) 12 eurocent die je op jaarbasis extra moet betalen.
Hoeveel recupereer je? even uitgerekend aan 2% dan kom je aan 12 cent. aan 1,5 kom je aan 8 cent.
Dus aan 1,5 dan kost het je 4 cent op jaarbasis... 0,33%
Bij de andere prijsaanpassingen van Dexia is de stijging zelfs minder dan 1% en soms ook minder dan 12 cent.
Nu is het alsof elke "prijsstijging" te wijten is aan de gevolgen van de maatregel... andere jaren zijn er toch ook prijsstijgingen.
Gaan we als klant uiteindelijk de maatregel betalen? Uiteraard gaan we dit uiteindelijk betalen, maar in dit specifiek geval vind ik het gewoon "zagen" om te "zagen"
vriendelijk groeten,
Tim die bij een gratis bank zit
Marketingsgewijs had Dexia er beter aan gedaan om dezelfde bedragen aan te rekenen per maand die ze nu per jaar aanrekenen. Dit zou dus effectief een verlaging van de tarieven zijn geweest omdat men met de maandelijkse tarieven niet langer 1 jaar op voorhand betaald. Het al wel vermeden dat Dexia negatief in het nieuws komt.
Het is dus alweer 'much ado about nothing'.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Als je een jaar lang meer dan 10.000 EUR op een rekening bij Dexia hebt, krijg je 20% korting.Vaganzza schreef:- rijke oudjes die nog nooit een computer gezien hebben, en nog nooit van internet gehoord hebben.
Ik heb ook al gehoord dat wanneer je een bepaalde portefeuille (weet het bedrag niet) hebt bij Dexia, alles gratis is qua zichtrekening en kaarten. Dit omdat je dan als goede klant beloond wordt. Vraag mij niet naar een bedrag, ik heb er geen flauw benul van hoeveel dit is. Ik vermoed trouwens dat dit bij alle grootbanken van toepassing is. Ik kan mij niet voorstellen dat dit enkel bij Dexia zou gelden. Ook zal het afhankelijk zijn van de kantoorhouder.
herman-h schreef: Laat Dexia maar verhogen, dat doen ze al jaren. Ik ben er al jaren wég!
Zeer mooie omschrijving en ik denk dat je dicht bij de waarheid zit.
Anderzijds worden mensen er steeds meer attent op gemaakt dat er veel banken zijn die deze diensten gratis aanbieden. De komst van de overstapregeling (weet niet juist meer hoe het heet) maakt het ook alleen maar makkelijker om naar een gratis bank over te stappen zonder al te veel rompslomp. Grote banken weten echter als geen ander dat Belgen gewoontedieren zijn om diverse reden alles laten zoals het is, daarom passen ze hun tarieven niet aan.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Laten we daarom met z'n allen een sensibiliseringscampagne startenWook schreef:herman-h schreef: Laat Dexia maar verhogen, dat doen ze al jaren. Ik ben er al jaren wég!
Zeer mooie omschrijving en ik denk dat je dicht bij de waarheid zit.
Anderzijds worden mensen er steeds meer attent op gemaakt dat er veel banken zijn die deze diensten gratis aanbieden. De komst van de overstapregeling (weet niet juist meer hoe het heet) maakt het ook alleen maar makkelijker om naar een gratis bank over te stappen zonder al te veel rompslomp. Grote banken weten echter als geen ander dat Belgen gewoontedieren zijn om diverse reden alles laten zoals het is, daarom passen ze hun tarieven niet aan.

oei, ik ben 28 jaar en kan vlot met een pc werken. Verder heb ik geen hypotheek of zo bij dexia en blijf toch klantherman-h schreef: Laat Dexia maar verhogen, dat doen ze al jaren. Ik ben er al jaren wég!

Nightwolf schreef:oei, ik ben 28 jaar en kan vlot met een pc werken. Verder heb ik geen hypotheek of zo bij dexia en blijf toch klantherman-h schreef: Laat Dexia maar verhogen, dat doen ze al jaren. Ik ben er al jaren wég!
- Mensen die wegens hun verafgoding van JL Dehaene (zoals vroeger voor de pastoor) daar steevast willen blijven, al worden ze gepluimd tot in hun onderbroek.Ik moet eerlijk zijn dat het vooral uit luiheid is en ik echt geen zin heb in die rompslomp want echt overal waar ik ooit een rekeningnr heb moeten opgeven is dat mijn dexia zichtrek. Gratis banken als argenta vind ik heel goed om te sparen maar de trage overschrijvingen ergeren me teveel om dat als courante bank te gebruiken.
Er is sinds kort een regeling waardoor je kan overstappen zonder dat je overal moet gaan melden dat je een nieuw rekeningnummer hebt. Maar als jij denkt dat je beter af bent bij Dexia dan moet je daar vooral blijven.