Nieuwe (vermogens)-belastingen na corona-crisis
TIP
Re: Nieuwe (vermogens)-belastingen na corona-crisis
Een minimum leefloon had voldoende geweest. Mensen moeten hun eigen reserves ook maar voorzien in slechte tijden eh.
Wij hebben als gezin gecheckt, 1500€ vaste kosten. Dan had een tegemoetkoming van 750€ per niet werkende persoon voldoende geweest.
Ik denk dat dat een redelijk bedrag is om als in de privé werkende voort te kunnen. Wat daarbuiten valt moet je zelf maar voor opdraaien.
Hetzelfde voor andere beroepstakken. Men had perfect op basis van de gegevens die men heeft van elke belastingbetaler kunnen achterhalen waarop dit voor hen zou uitkomen. Geen verhalen van kapper die ipv 2000€ overhouden in normale omstandigheden plots 4000€ krijgen om niets te doen.
Wij hebben als gezin gecheckt, 1500€ vaste kosten. Dan had een tegemoetkoming van 750€ per niet werkende persoon voldoende geweest.
Ik denk dat dat een redelijk bedrag is om als in de privé werkende voort te kunnen. Wat daarbuiten valt moet je zelf maar voor opdraaien.
Hetzelfde voor andere beroepstakken. Men had perfect op basis van de gegevens die men heeft van elke belastingbetaler kunnen achterhalen waarop dit voor hen zou uitkomen. Geen verhalen van kapper die ipv 2000€ overhouden in normale omstandigheden plots 4000€ krijgen om niets te doen.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
-
- Hero Member
- Contacteer:
In de veronderstelling dat die persoon max. 1500 euro huur betaald is dat een droomstart. Ik denk dat 99% van de mensen tevreden is met 3500-4000 euro netto in de maand?Nairo schreef: ↑16 april 2020, 16:46
Bv de persoon waar aan wij onze woning hebben gekocht heeft een fietsen zaak opgestart, zijn grote opening was op 21 maart, dus ik denk wel dat hij het nu even moeilijk heeft, zulke zaken en personen moeten men helpen. Niet de arbeider of bediende die maandelijks 2000€ netto heeft. Persoonlijk ging ik geen dop aanvragen was maar voor 1 weekje. Maar het werd automatisch geregeld door het werk.
Als die persoon nu 3-4K huur moet betalen is dat iets anders.
Hoeveel eenmanszaken halen 5000 euro en meer netto op in hun eerste maand open denk je?
Denk het niet. Die heeft ook een voorraad fietsen moeten inkopen die nu totaal niet roteren. Hij zal die facturen niet kunnen betalen van zijn €4000, hoor.contextbinder schreef: ↑16 april 2020, 22:22In de veronderstelling dat die persoon max. 1500 euro huur betaald is dat een droomstart. Ik denk dat 99% van de mensen tevreden is met 3500-4000 euro netto in de maand?Nairo schreef: ↑16 april 2020, 16:46
Bv de persoon waar aan wij onze woning hebben gekocht heeft een fietsen zaak opgestart, zijn grote opening was op 21 maart, dus ik denk wel dat hij het nu even moeilijk heeft, zulke zaken en personen moeten men helpen. Niet de arbeider of bediende die maandelijks 2000€ netto heeft. Persoonlijk ging ik geen dop aanvragen was maar voor 1 weekje. Maar het werd automatisch geregeld door het werk.
Als die persoon nu 3-4K huur moet betalen is dat iets anders.
Hoeveel eenmanszaken halen 5000 euro en meer netto op in hun eerste maand open denk je?
Een fietsenhandel heeft zijn piek in de maanden maart -mei. Dan 50 pct van zijn jaaromzet.
De kinderen die hun communie nu niet doen gaan mss in september een nieuwe fiets krijgen.
Maar weinigen die nu nog een nieuwe fiets gaan kopen. Zal voor volgend jaar zijn.
De kinderen die hun communie nu niet doen gaan mss in september een nieuwe fiets krijgen.
Maar weinigen die nu nog een nieuwe fiets gaan kopen. Zal voor volgend jaar zijn.
-
- Hero Member
- Contacteer:
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat is idd een nadeel, wel eentje specifiek aan deze business. Maar het punt dat ik wil maken is dat regering, media, .... altijd maar bezig zit over de kleine zelfstandigen terwijl deze met gigantische voorsprong de grootste compensaties krijgen, zelfs talloze gevallen waar de compensaties de reguliere inkomsten ver overschrijden.voodoo schreef: ↑16 april 2020, 22:56 Een fietsenhandel heeft zijn piek in de maanden maart -mei. Dan 50 pct van zijn jaaromzet.
Als kers op de taart krijgen de sectoren die weinig belastingen betalen (horeca, kappers, ...) het grootste deel van de koek, betaald door belastinggeld uiteraard.
Ook voor de jobs moet je het als overheid niet doen want als er 1 deftig bedrijf failliet gaat heb je direct veel meer werklozen dan als er 50 cafés failliet gaan.
Dat er ondersteuning moet zijn is duidelijk, maar het is eveneens duidelijk dat de huidige regelgeving een fiasco is, deze crisis -regering heeft tot op heden echt een belabberd parcours afgelegd.
Reeds goed kunnen sparen door de Corona crisis : vorige maand 905.03 euro uitgegeven en deze maand tot hiertoe 381.51 euro. Thuiswerken valt ook wel mee. In de voormiddag me een beetje bezig houden , het is gelukkig heel kalm , en elke namiddag een fietstochtje maken van 80 km. Zalig onthaasten dus. Ik slaap ook gemiddeld een uur langer dan normaal en het brandstofverbruik van mijn wagen is er spectaculair gedaald , 4 kg/100 km momenteel. Ik kan het goed gewoon worden. Mijn kapper trouwens ook. Hij kreeg een dag na de aanvraag 4.000 euro op zijn rekening gestort voor zijn eenmanszaak in zijn eigen woning. Het mag nog even duren voor hem zei hij.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ha, dat ben jij die met die wagen op kolen rondrijdt.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Nee , op aardgas. Je weet toch wel dat dat per kg wordt gerekend neem ik aan. Momenteel 0.81 euro/kg.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Weer iets bijgeleerd ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Met dit weer mis ik wel reeds 25 fietsvergoedingen van ongeveer 5,65 per dag.
Zou men hier geen compensatie tegenover kunnen zetten? Mijn afschrijvingen lopen door, batterij slijt ook bij niet gebruik.
Wat zou ik eigenlijk het beste doen met batterij? Zit nu nog in mijn fiets, maar die gebruik ik nog maar 1x per week, maximaal bedenk ik mij nu...
Zou men hier geen compensatie tegenover kunnen zetten? Mijn afschrijvingen lopen door, batterij slijt ook bij niet gebruik.
Wat zou ik eigenlijk het beste doen met batterij? Zit nu nog in mijn fiets, maar die gebruik ik nog maar 1x per week, maximaal bedenk ik mij nu...
Ik ga eens vragen of ze me 1dag op werkloosheid kunnen zetten zodat ik die energiepremie van 205 euro nog kan incasseren
zo zie je maar dat het als statutair ambtenaar ook niet allemaal rozengeur en maneschijn is.
geen energiepremie voor mij en mijn echtgenote.
en mijn rekeningen en leningen lopen ook door; virus of niet.
en mijn 2e verblijf staat stof te vergaren
geen energiepremie voor mij en mijn echtgenote.
en mijn rekeningen en leningen lopen ook door; virus of niet.
en mijn 2e verblijf staat stof te vergaren
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Ja maar dan krijgt hij zijn voorraad niet verkocht maar moet zijn lening af betalen + volgend jaar nieuwe modellen van fietsen.contextbinder schreef: ↑17 april 2020, 08:39Voor de aankoop van de voorraad zijn er gratis leningen ter beschikking, geen probleem dus.