Nieuwe Vlaamse regering
Re: Nieuwe Vlaamse regering
Het resultaat zal zijn dat de universiteiten na de bachelor meer studenten met een beperkte buis zullen delibereren zodat ze geen "knipjaar" zullen moeten doen daar waar ze nu zelf moeten zorgen dat ze aan hun 10 geraken ... de "strengere" regels zullen dus eerder omgekeerd werken denk ik ... je kan je toch niet inbeelden dat een student een volledig jaar verliest omdat hij voor één vak van zijn bachelor niet geslaagd is ...NTO schreef: ↑30 september 2019, 17:29Het is geen eenvoudig probleem.dw schreef: ↑30 september 2019, 17:06 Ik ontken uiteraard niet dat er een probleem is met studieduurvertraging.
Het is me echter totaal niet duidelijk wat een harde knip hieraan verandert. Zorgt het ervoor dat studenten sneller de volledige cyclus van bachelor en master doorlopen? Nee. Dus wat is dan het nut?
Voor wie in een richting zit die overeenkomt met de capaciteiten en de ambitie en de wil om ervoor te werken, maakt het inderdaad geen verschil.
Maar onderwijs kost handenvol geld. Moet iedereen betalen om iedereen alle mogelijke kansen te geven, en te blijven geven?
Of moeten we de regels veranderen en strenger zijn? Met strengere regels gaat er hier en daar een uitzondering zijn die niet zal slagen waar zij of hij met de oude regels wel zou slagen. Maar moet je 100 leerlingen extra kansen geven opdat er 2 extra zouden slagen?
De regering heeft de keuze gemaakt om de regels te verstrengen.
De toekomst zal uitwijzen of dit een goed plan was of niet.
Wie een sociale woning wil, moet tien jaar in de gemeente hebben gewoond, waarvan vijf jaar onafgebroken.
Huh ? Je moet dus al in een "woning" wonen in een gemeente vooraleer je een "sociale" woning kan krijgen ... wie kan me dit uitleggen ?
Er wordt een nieuwe ministerpost gecreëerd: een Vlaamse minister van Justitie en Handhaving.
Daar zaten we inderdaad op te wachten ...
Bij de lokale verkiezingen in Vlaanderen verdwijnt de opkomstplicht. Wie het meeste stemmen krijgt op de grootste lijst, krijgt automatisch het recht om coalitiegesprekken te starten.
De volgende gemeenteraadsverkiezingen zullen dus een einde maken aan het sanitair blok ...
De veel besproken 'Vlaamse Canon' komt er: die zal op wetenschappelijke basis worden samengesteld door onafhankelijke deskundigen.
Er zijn wellicht geen belangrijkere zaken te verwezenlijken
Huh ? Je moet dus al in een "woning" wonen in een gemeente vooraleer je een "sociale" woning kan krijgen ... wie kan me dit uitleggen ?
Er wordt een nieuwe ministerpost gecreëerd: een Vlaamse minister van Justitie en Handhaving.
Daar zaten we inderdaad op te wachten ...
Bij de lokale verkiezingen in Vlaanderen verdwijnt de opkomstplicht. Wie het meeste stemmen krijgt op de grootste lijst, krijgt automatisch het recht om coalitiegesprekken te starten.
De volgende gemeenteraadsverkiezingen zullen dus een einde maken aan het sanitair blok ...
De veel besproken 'Vlaamse Canon' komt er: die zal op wetenschappelijke basis worden samengesteld door onafhankelijke deskundigen.
Er zijn wellicht geen belangrijkere zaken te verwezenlijken
Euh....huren bijvoorbeeld? Of nog inwonend zijn bij je ouders...?
Zou er ook een minister van canon komen? Bach schijnt daar goed in te zijn
De Guldensporenslag van 1302 zal zeker in de canon komen. Maar de slag bij Westrozebeke van 1382, zeer vergelijkbaar maar toen kregen de Vlamingen klop van de Fransman, zal wel vergeten worden.
Man, man, man. Het roemrucht Vlaams verleden opwaarderen en ondertussen de toekomst naar de knoppen helpen.
Miskien moeten we de oude Vlaemsche spellinghe ook maer weer invoeren ende ten uitvoer brenghen, tot meerdere eere ende glorie van Het Fiere Vlaemsche Volck? Ende de geghele Vlaemsche Caanon in de taele van weleer te verwrochten?
Een dinghe ende zeekerheid kunnen we nu al noteeren ende neerpennigen: Het Vlaemsche Block zegeviert in de volgende verkiezinghe en hakt de NVA in de pan, mette of zondere opkomstverplightpleghingen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Geef eens een voorbeeld van wat jij graag door deze regering had zien verwezenlijken?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Jij overleeft de volgende Brugse Metten niet zunne
De kanten van Iezeghem?
De slag bij Pevelenberg (1304) had ergere gevolgen. We zijn toen Rijsel en Dowaai kwijtgeraakt.
En enkel omdat de Vlaamse soldaten het 's avonds liever op een zuipen zetten in Rijsel dan het slagveld te bewaken
Maar we hadden toch wel den Fransoos zijn oriflamme buitgemaakt
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 30 september 2019, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Volledig akkoord want ik heb het net meegemaakt met mijn zoon. Ik vond dat het middelbaar hem niet goed had voorbereid op de unief. Als ik zie hoe gemakkelijk ze hun punten krijgen in het middelbaar dan is niet verwonderlijk dat ze aan de unief een wake-up call krijgen. Hij had in het zesde middelbaar geen enkel resultaat onder de 75 en de meeste boven de 80. Hij wilde persé voor handelsingenieur gaan. Ik vond dat te hoog gegrepen maar hij wilde het toch proberen. Resultaat na het eerste semester slechts 2 vakken erdoor. Hij is dan na veel overleg na de examens veranderd naar TEW. Gelukkig mocht hij de examens van het eerste semester TEW in augustus doen. Hij heeft heel de zomer liggen studeren wat niet eenvoudig was gezien hij de lessen eerste semester TEW niet had gevolgd. Hij was met vlag en wimpel geslaagd en kan zonder averij aan het tweede jaar beginnen maar het heeft bloed, zweet en tranen gekost. Een serieuze verplichte oriëntatietest had die miserie kunnen voorkomen. Want hij heeft geen zomer gehad. Elke dag 6 tot 8u blokken is niet mijn idee van een zomervakantie.NS2SN schreef: ↑30 september 2019, 17:34 Ik denk gewoon dat het probleem zich vooral in het middelbaar onderwijs situeert en dat ze dat moeten aanpakken. Er zijn veel te weinig middelbare scholen die hun leerlingen echt goed voorbereiden op hoger/universitair onderwijs. Het niveau moet daar stukken omhoog zodat studenten in hun eerste jaar hoger onderwijs überhaupt weten waar ze aan beginnen.
Oriëntatietesten en mensen met te lage scores verhinderen aan bepaalde opleidingen te starten zou ook al veel goed maken. Als ik zag wie er bij ons in het eerste jaar allemaal eens kwam proberen want je weet toch nooit of het lukt... .
Als ik zie hoeveel van zijn leeftijdsgenoten in het tweede jaar drie of vier vakken moeten meepakken vraag ik mij echt af hoe die dat ooit en vooral wanneer tot een goed einde zullen brengen.
De Vlaamse regering stapt uit UNIA, dat is al een goeie maatregel !
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Vandaag in De Tijd:
"Toch wordt 'eerst bijdragen voor je krijgt' het nieuwe credo, een nagel waar Francken al maanden op klopt.
'We gaan meer inspanning vragen aan zij die toetreden tot onze samenleving. Nieuwkomers die succesvol inburgeren, krijgen daarna wel alle kansen.' Dat wordt voor de toekomstige Vlaamse minister-president Jan Jambon (N-VA) het credo van het Vlaamse integratie- en inburgeringsbeleid. De nieuwe krachtlijnen ervan zijn mee ingegeven door de verkiezingswinst van Vlaams Belang op 26 mei, zoals Jambon letterlijk aangaf. "
Het heeft dus al geholpen
"Toch wordt 'eerst bijdragen voor je krijgt' het nieuwe credo, een nagel waar Francken al maanden op klopt.
'We gaan meer inspanning vragen aan zij die toetreden tot onze samenleving. Nieuwkomers die succesvol inburgeren, krijgen daarna wel alle kansen.' Dat wordt voor de toekomstige Vlaamse minister-president Jan Jambon (N-VA) het credo van het Vlaamse integratie- en inburgeringsbeleid. De nieuwe krachtlijnen ervan zijn mee ingegeven door de verkiezingswinst van Vlaams Belang op 26 mei, zoals Jambon letterlijk aangaf. "
Het heeft dus al geholpen
Dat burgemeesters een geelzwarte sjerp kunnen kiezen ipv een geelzwartrode sjerp.CarpeNoctem schreef: ↑30 september 2019, 18:23Geef eens een voorbeeld van wat jij graag door deze regering had zien verwezenlijken?
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Ah nee, dat is al in orde gebracht. 1 van de redenen waarom ik wilde gaan stemmen ....
Wat gaan we nog allemaal meemaken van knullige beslissingen?
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Unia is voor gelijke kansen en tegen discriminatie ! Wat kan u daar goed aan vinden dat Vlaanderen er uit stapt !
Kent u het liedje "iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen". Vlaanderen behoort tot die wereld !
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je hebt mijn vraag niet goed gelezen.BDE86 schreef: ↑30 september 2019, 19:32Dat burgemeesters een geelzwarte sjerp kunnen kiezen ipv een geelzwartrode sjerp.CarpeNoctem schreef: ↑30 september 2019, 18:23
Geef eens een voorbeeld van wat jij graag door deze regering had zien verwezenlijken?
De nva die zichzelf te pletter rijdt in deze regeerperiode.
De cd&v die samen met de VLD mee, als passagier van deze speedboat, tegen de watermuur op de schelde gaan. Nva aan het stuur en VLD + cd&v die er toch maar in meelopen omdat ze graag willen regeren..
Ik zie kans, tegen de volgende verkiezingen, op een afstraffing voor de olijke 3.
De avonturen van de slachter, de pastoor en de kleine blauwe zelfstandige smurf in chokowakije.
Nu het nationaal ook nog om zeep helpen en de schuld op de Walen proberen te steken.
De cd&v die samen met de VLD mee, als passagier van deze speedboat, tegen de watermuur op de schelde gaan. Nva aan het stuur en VLD + cd&v die er toch maar in meelopen omdat ze graag willen regeren..
Ik zie kans, tegen de volgende verkiezingen, op een afstraffing voor de olijke 3.
De avonturen van de slachter, de pastoor en de kleine blauwe zelfstandige smurf in chokowakije.
Nu het nationaal ook nog om zeep helpen en de schuld op de Walen proberen te steken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
De focus lijkt wel te liggen op het behalen van een diploma, hierdoor wordt het diploma gemiddeld genomen uitgehold (uitzonderingen niet meegerekend). Aan het huidig tempo kan men diploma's straks gewoon uitdelen. Wat mij betreft zijn examens + herexamens voldoende. Indien niet geslaagd mag men slechts 1x herkansen.dw schreef: ↑30 september 2019, 17:06 Ik ontken uiteraard niet dat er een probleem is met studieduurvertraging.
Het is me echter totaal niet duidelijk wat een harde knip hieraan verandert. Zorgt het ervoor dat studenten sneller de volledige cyclus van bachelor en master doorlopen? Nee. Dus wat is dan het nut?
Als je het probleem van studieduurvertraging wilt aanpakken, zijn er betere instrumenten (waar universiteiten ook al ten dele op inzetten): oriënteringstesten, monitoraat, zorgen dat men nog tijdens het eerste jaar vlot kan schakelen naar 'lichtere' varianten van de gekozen opleiding (aan unief of een hogeschool), zwakkere studenten aanmoedigen om een zalmtraject te volgen (hogeschool + schakeljaar ipv rechtstreeks unief beginnen),...
Het middelbare curriculum meer standaardiseren en beter laten aansluiten op wat universiteiten verwachten van hun instroom zou ook al veel helpen. Men zou imo zelfs moeten overwegen om een koepelorganisatie van hogescholen en universiteiten de eindtermen van de derde graad te laten bepalen.
Ik ben het met je eens dat de genomen maatregelen weinig zinvol zijn en dat voorbereiding beter kan afgestemd worden op wat komen gaat + mogelijkheden om sneller in te grijpen indien te hoog gegrepen.