Nieuwe Vlaamse regering
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Nieuwe Vlaamse regering
Neen. De CO2 komt waarschijnlijk het meest uit Vlaanderen. Wallonië heeft gigantisch veel bomen.pukkie007 schreef: ↑18 januari 2023, 14:01 Ik ken de tekst heus wel. Ik vroeg me luidop af waarom de residentiële woningen geviseerd worden, zij vertegenwoordigen nog niet de helft van alle energieverbruik. De ene helft draait dus op voor de andere helft? Het verhaal van de gelijkheid der Belgen ... Soit, ik stop met zeuren. ff naar Oostende, mss kom ik onze Spaargids-agent wel tegen. Ik zal hem jullie groeten dan overbrengen.
De keuze van de Vlaamse regering was om het te halen bij de gezinnen.
De dupe? De kinderen en kleinkinderen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Vroeger moest dat huis niet afgebroken worden.pukkie007 schreef: ↑18 januari 2023, 14:05Onze erfgenamen zullen een mooie lap grond erven. De woning zal afgebroken mogen worden. Lijkt mij een goede deal als men mij de volgende 10 jaar met rust laat.KomaanBeurs schreef: ↑18 januari 2023, 13:35
Als je sterft, moeten je erfgenamen renoveren.
Of voor een appel en een ei verkopen.
Na erfbelasting kregen ze een cent.
Dit is de meest grootschalige roofoperatie ooit.
En wat als je 2 of 3 kinderen hebt?
Voortdurend zagen en klagen over hoe slecht het hier is. Al die negativiteit ...KomaanBeurs schreef: ↑18 januari 2023, 14:05Neen. De CO2 komt waarschijnlijk het meest uit Vlaanderen. Wallonië heeft gigantisch veel bomen.pukkie007 schreef: ↑18 januari 2023, 14:01 Ik ken de tekst heus wel. Ik vroeg me luidop af waarom de residentiële woningen geviseerd worden, zij vertegenwoordigen nog niet de helft van alle energieverbruik. De ene helft draait dus op voor de andere helft? Het verhaal van de gelijkheid der Belgen ... Soit, ik stop met zeuren. ff naar Oostende, mss kom ik onze Spaargids-agent wel tegen. Ik zal hem jullie groeten dan overbrengen.
De keuze van de Vlaamse regering was om het te halen bij de gezinnen.
De dupe? De kinderen en kleinkinderen.
Ja, het is hier verschrikkelijk slecht leven in Vlaanderen (sic). Daarom dat er in 2022 zoveel vluchtelingen naar hier zijn gekomen. By the way, wat doe JIJ hier eigenlijk nog? Het is toch veel beter op een ander ...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dixit de grote België-klager.
Waarom geef je niet toe dat de Vlaamse regering ons massaal verarmd heeft?
Als België iets verkeerd doet volgens jou, ben je de negativiteit zelve.
Wel, de Vlaamse regering heeft je in 1 regeerperiode meer gekost dan de federale in je hele leven.
Maar niet jou alleen, ons allen.
En andersdenkenden weg willen? Dat herinnert mij aan een heel zwarte periode.
Wel, de Vlaamse regering heeft je in 1 regeerperiode meer gekost dan de federale in je hele leven.
Als amateur paleontoloog en natuurgids ben ik thuis in de klimaatmaterie. Ik volg de IPCC rapporten op, verdiep me in de lectuur en zie ook de veranderingen in de natuur om me heen. En het is dramatisch.
Maar ik vind dit beleid ook dramatisch. Het is nu in allerijl proberen een klimaatneutraal beleid op poten te zetten maar dit gaat echt ten koste van de mensen (vooral jongeren denk ik dan) die een huis willen kopen. En ook voor verhuurders.
Ik maak mij zorgen om de toekomst.
Maar ik vind dit beleid ook dramatisch. Het is nu in allerijl proberen een klimaatneutraal beleid op poten te zetten maar dit gaat echt ten koste van de mensen (vooral jongeren denk ik dan) die een huis willen kopen. En ook voor verhuurders.
Ik maak mij zorgen om de toekomst.
De toename van extreem rechts baart mij soms ook wel zorgen :/KomaanBeurs schreef: ↑18 januari 2023, 15:39
Lang leve Vivaldi! Lang leve de PS en Groen/Ecolo! Ben ik nu een goede Belg?KomaanBeurs schreef: ↑18 januari 2023, 15:39 Dixit de grote België-klager.
By the way, Vlamingen zijn ook Belgen …
Ochgottekes, daar gaan we weer met “subtiele” verwijzingen naar WO II, nazisme, collaboratie…Tarbo schreef: ↑18 januari 2023, 19:00De toename van extreem rechts baart mij soms ook wel zorgen :/KomaanBeurs schreef: ↑18 januari 2023, 15:39
Men zou zich beter afvragen aan wat die toename te wijten is maar het is gemakkelijker om wat met het vingertje te wijzen in plaats van eens in de spiegel te kijken.Tarbo schreef: ↑18 januari 2023, 19:00De toename van extreem rechts baart mij soms ook wel zorgen :/KomaanBeurs schreef: ↑18 januari 2023, 15:39
Ik snap dat er een groeiende frustratie is, en die is (deels) ook terecht. Alleen zullen extremen geen antwoord bieden.
Ik hoop dat dergelijke signalen een wake-up call zijn voor onze politiek voor het te laat is.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het topic zou beter een correctere naam krijgen bv "voorwaarden energiezuinigheid woningen: eisen Vlaamse regering".Kevva schreef: ↑18 januari 2023, 10:56 Dat je woningen die een E of F-label hebt renoveert, lijkt me ergens wel logisch. Maar ze zijn hierin veel te streng.
Alles naar een A-label krijgen tegen 2050 is gewoon onhaalbaar! Dan spreken we over renovatiekosten van minstens 150.000 euro (want je moet rekenen dat zowel je vloer/chape er uit moet als je dak en je vervangt best ook je ramen door HR+++ want je haalt het anders die waarde niet).
En om even een voorbeeld te geven:
Mensen met HR+ ramen (U-waarde tussen 1,3 en 1,6) zijn nu al achterhaald en wetende dat ze die ramen 10 jaar geleden nog massaal staken. Je moet ze dus quasi nu al gaan vervangen als je vandaag een woning koopt en je een label C wil behalen.
Ik zelf heb ramen HR++ (U-waarde: 1,1) maar ik weet nu al dat diegene die achter mij komt ook kosten mag gaan maken. Ze zitten er nog maar 4 jaar in.
HR+++ (U-waarde tussen 0,5 en 0,9) is vandaag de norm!
Maar hou rekening dat je onder je vloer ook minstens 15cm isolatie nodig hebt (en geen PUR want dat is de grootste vuiligheid na asbest dat er bestaat)
...
Mijn woning uit 2009 heeft 1,1 HR glas, 14 cm gespoten PUR in de vloer, 10 cm PUR in de muren en dak 12 cm PUR, die kan toch niet plots niet meer energiezuinig zijn ?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mijn pa heeft een paar jaar geleden nog een premie gekregen om 10cm dakisolatie te plaatsen. Qua verbruik merkt hij er niets van. En qua meerwaarde... een koper zal die 10cm nog mogen vervangen om aan de nieuwe normen te voldoen. Echt absurd dat hij er een paar jaar geleden nog een premie voor kreeg.
Ze blijven maar absurde beslissingen nemen. 10j geleden kreeg je nog een eco bonus voor een diesel. Binnenkort mag je er niet meer mee in de stad rijden.
België is echt een apenland.
Ze blijven maar absurde beslissingen nemen. 10j geleden kreeg je nog een eco bonus voor een diesel. Binnenkort mag je er niet meer mee in de stad rijden.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Renovatie is Vlaamse beslissing.Orakel van Brakel schreef: ↑18 januari 2023, 20:53 Mijn pa heeft een paar jaar geleden nog een premie gekregen om 10cm dakisolatie te plaatsen. Qua verbruik merkt hij er niets van. En qua meerwaarde... een koper zal die 10cm nog mogen vervangen om aan de nieuwe normen te voldoen. Echt absurd dat hij er een paar jaar geleden nog een premie voor kreeg.
Dieselverbod begon in Antwerpen.
Tijd om de ogen te openen wie wat aanricht.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Wacht tot je de nieuwe Vlaamse normen ziet.Charlesvdw schreef: ↑18 januari 2023, 20:44Het topic zou beter een correctere naam krijgen bv "voorwaarden energiezuinigheid woningen: eisen Vlaamse regering".Kevva schreef: ↑18 januari 2023, 10:56 Dat je woningen die een E of F-label hebt renoveert, lijkt me ergens wel logisch. Maar ze zijn hierin veel te streng.
Alles naar een A-label krijgen tegen 2050 is gewoon onhaalbaar! Dan spreken we over renovatiekosten van minstens 150.000 euro (want je moet rekenen dat zowel je vloer/chape er uit moet als je dak en je vervangt best ook je ramen door HR+++ want je haalt het anders die waarde niet).
En om even een voorbeeld te geven:
Mensen met HR+ ramen (U-waarde tussen 1,3 en 1,6) zijn nu al achterhaald en wetende dat ze die ramen 10 jaar geleden nog massaal staken. Je moet ze dus quasi nu al gaan vervangen als je vandaag een woning koopt en je een label C wil behalen.
Ik zelf heb ramen HR++ (U-waarde: 1,1) maar ik weet nu al dat diegene die achter mij komt ook kosten mag gaan maken. Ze zitten er nog maar 4 jaar in.
HR+++ (U-waarde tussen 0,5 en 0,9) is vandaag de norm!
Maar hou rekening dat je onder je vloer ook minstens 15cm isolatie nodig hebt (en geen PUR want dat is de grootste vuiligheid na asbest dat er bestaat)
...
Mijn woning uit 2009 heeft 1,1 HR glas, 14 cm gespoten PUR in de vloer, 10 cm PUR in de muren en dak 12 cm PUR, die kan toch niet plots niet meer energiezuinig zijn ?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Verwachten ze in Brussel om beloond te worden dan?
Vlaming zit in 18 graden en in het Vlaams parlement zitten ze in hemdje.