Nieuwe Vlaamse regering
Re: Nieuwe Vlaamse regering
Normen zijn gewoon stimulansen voor bouw en energiesector, iemand in europa wordt daar rijk mee.
Alles wordt duurder door milieudogma’s.
Minder mensen op de planeet praat niemand over, is enige echte oplossing.
Alles wordt duurder door milieudogma’s.
Minder mensen op de planeet praat niemand over, is enige echte oplossing.
+1. Minder mensen op de planeet is een "Omerta".
Ik denk dat je niet weet wat je verteld, en nog zeer goedgelovig bent ook. Wat wordt gepromoot door regering valt vroeg of laat. Je kan enkel zeggen dat de lobbyisten goed hun werk hebben gedaan. We zullen binnen 3 à 5 jaar eens spreken misschien.
Een warmtepomp van 4kW heeft zo'n verbruik van 2 à 2,4kW/uur. Laat deze een 12u/dag aangeschakeld zijn gedurende een 100 dagen. Dit geeft dan een verbruik van 24.000 à 28.000kWh op jaarbasis.
Weet, ik heb elektrische vloerverwarming sedert 1985, nog geen problemen mee gehad, verwarm 78m² en heb over al die jaren een gemiddeld verbruik van 14.700kWh (uitsluitend nachttarief en ik hou maandelijks de tellerstanden bij). En de isolatie is volgens de norm (als je toen al van norm kon spreken) uit die tijd.
So what, ik mag hopen dat de technologie, kennis en comfort tegen 2050 weer een stap vooruit is gegaan. Het punt is, dat die EPC A misschien wel gemakkelijker haalbaar en goedkoper is dan sommigen hier voorstellen?KomaanBeurs schreef: ↑19 januari 2023, 12:33 Huis is 7 jaar oud. Ik voorspel dat het tegen 2050 gerenoveerd zal moeten worden door strengere Vlaamse eisen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Je vergelijking loopt helemaal mank. Als je een warmtebehoefte hebt van 14.700 kWh, zoals jij, is het onmogelijk dat je warmtepomp 24000 à 28000 kWh gaat verbruiken. Reken maar minstens vier keer minder.E10ne schreef: ↑19 januari 2023, 18:10 Een warmtepomp van 4kW heeft zo'n verbruik van 2 à 2,4kW/uur. Laat deze een 12u/dag aangeschakeld zijn gedurende een 100 dagen. Dit geeft dan een verbruik van 24.000 à 28.000kWh op jaarbasis.
Weet, ik heb elektrische vloerverwarming sedert 1985, nog geen problemen mee gehad, verwarm 78m² en heb over al die jaren een gemiddeld verbruik van 14.700kWh (uitsluitend nachttarief en ik hou maandelijks de tellerstanden bij). En de isolatie is volgens de norm (als je toen al van norm kon spreken) uit die tijd.
2,4 maal 12uur maal 100 dagen is nog steeds ongeveer 2900 ipv 28 000 in mijn berekening maar swat.E10ne schreef: ↑19 januari 2023, 18:10Ik denk dat je niet weet wat je verteld, en nog zeer goedgelovig bent ook. Wat wordt gepromoot door regering valt vroeg of laat. Je kan enkel zeggen dat de lobbyisten goed hun werk hebben gedaan. We zullen binnen 3 à 5 jaar eens spreken misschien.
Een warmtepomp van 4kW heeft zo'n verbruik van 2 à 2,4kW/uur. Laat deze een 12u/dag aangeschakeld zijn gedurende een 100 dagen. Dit geeft dan een verbruik van 24.000 à 28.000kWh op jaarbasis.
Ik begrijp deels de negatieven hier, maar zie weinig oplossingen die aangereikt worden...
Wij zijn verhuisd in september. Heb wel ramen vervangen aan 1000 euro m2 dus om aan 40 000 te geraken moet je heeeel veel ramen hebben. Ik ben wel aan het isoleren en heb wel een warmtepomp en zonnepanelen geplaatst. Ik ben nog jong (32) en heb nog veel tijd om terug te verdienen en voor de duidelijkheid ik heb alles goed nagerekend en terug verdienen zal ik op korte of langere termijn zeker doen afhankelijk van waar we over spreken.
Ik kan begrijpen dat anderen in een andere situatie zitten maar isoleren, energiezuiniger en energie efficiënter worden heeft in se niks te maken met wetgeving en zou iedereen sowieso moeten doen. Of het nu voor je portefeuille is op een bepaalde termijn of omdat je een groene rakker bent en er in gelooft.
Nuja iedereen doet gelukkig nog enigszins wat die wil zolang je niet opnieuw koopt en als je ergens in een situatie zit waar je je goed in voelt, vooral blijven zitten. Ook dat vind ik prima als keuze.
De "beste regering van de wereld" is zeer creatief. Wat denk je van een EPC AAA+++ Norm? Denk er eens 2 seconden over na.Bae1 schreef: ↑19 januari 2023, 18:16So what, ik mag hopen dat de technologie, kennis en comfort tegen 2050 weer een stap vooruit is gegaan. Het punt is, dat die EPC A misschien wel gemakkelijker haalbaar en goedkoper is dan sommigen hier voorstellen?KomaanBeurs schreef: ↑19 januari 2023, 12:33 Huis is 7 jaar oud. Ik voorspel dat het tegen 2050 gerenoveerd zal moeten worden door strengere Vlaamse eisen.
En dan verspreidde zich een virusje in het najaar van 2019 vanuit China naar de rest van de wereld... Een godsgeschenk zou je denken? Nee hoor, geldkranen massaal open en de bestrijding was ongelimiteerd.
We zijn er vet mee!
Inflatie aan 12% omhoog, leven voor iedereen duurder en geen daling van de populatie op deze wereld. Want iedereen moest het overleven.
Het is zeker ook een stimulans om het beter de doen, zuiniger en met zo weinig mogelijk impact op het milieu en klimaat. Dat daar mensen ook geld mee verdienen is niets op tegen.
"Minder mensen op de planeet" klopt, maar daar is het nu te laat voor. Het is nu alle hens aan dek, we hebben geen keuze iedereen moet zijn best doen. De wereldeconomie zal blijven groeien, iedereen heeft recht op een goed leven.
Voor sommige van de kritiek hier heb ik begrip, die ga ik niet herhalen, toch zullen we ons best moeten blijven doen. Als we allemaal ons best doen, naar vermogen, is het zelfs voor 11 miljard mensen mogelijk om een relatief rijk leven te leiden. We hebben geen keuze...
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Stilstand is achteruitgang. Zoals ik al zei, de technieken van 30jaar geleden zijn nu achterhaald.
Het maakt nu het verschil tussen 100euro of 500euro per maand aan energie betalen.
Binnen 30jaar zal dit weer zo zijn, dus verwacht inderdaad maar een norm die naar 0kwh/m2/jaar evolueert.
-
- Newbie
- Contacteer:
Benieuwd of je ook zo stoer zou zijn als je kinderen een dodelijk virus zouden oplopen. Zou je het dan ook als een godsgeschenk zien om de wereldpopulatie terug te dringen?Kevva schreef: ↑20 januari 2023, 00:07En dan verspreidde zich een virusje in het najaar van 2019 vanuit China naar de rest van de wereld... Een godsgeschenk zou je denken? Nee hoor, geldkranen massaal open en de bestrijding was ongelimiteerd.
We zijn er vet mee!
Inflatie aan 12% omhoog, leven voor iedereen duurder en geen daling van de populatie op deze wereld. Want iedereen moest het overleven.
Ik heb geen enkele techniek van nu en ik betaal een voorschotfactuur van 140 euro per maand voor gas en elektriciteit en ik krijg bij de afrekening altijd geld terug. Wat zou ik dan 10 duizenden euro's gaan investeren. Gelet op mijn leeftijd haal ik zo'n investering er nooit meer uit.Bae1 schreef: ↑20 januari 2023, 06:27Stilstand is achteruitgang. Zoals ik al zei, de technieken van 30jaar geleden zijn nu achterhaald.
Het maakt nu het verschil tussen 100euro of 500euro per maand aan energie betalen.
Binnen 30jaar zal dit weer zo zijn, dus verwacht inderdaad maar een norm die naar 0kwh/m2/jaar evolueert.
Ik denk dat we van energiezuinige woningen naar energieproducerende woningen zullen evolueren. Als we van die overschot, per woning, ook nog een of twee auto's gratis kunnen laten rijden is dit mooi meegenomen.Bae1 schreef: ↑20 januari 2023, 06:27Stilstand is achteruitgang. Zoals ik al zei, de technieken van 30jaar geleden zijn nu achterhaald.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Iedereen loopt te roepen dat we met teveel zijn. Iedereen weet dat overpopulatie nefast is.BeireBierblik schreef: ↑20 januari 2023, 06:45Benieuwd of je ook zo stoer zou zijn als je kinderen een dodelijk virus zouden oplopen. Zou je het dan ook als een godsgeschenk zien om de wereldpopulatie terug te dringen?Kevva schreef: ↑20 januari 2023, 00:07
En dan verspreidde zich een virusje in het najaar van 2019 vanuit China naar de rest van de wereld... Een godsgeschenk zou je denken? Nee hoor, geldkranen massaal open en de bestrijding was ongelimiteerd.
We zijn er vet mee!
Maar als er dan eens een virus rond gaat (die ochot 1% van de bevolking dodelijk treft, want dat was het hé 1%). Dan moet alles op slot en moeten we er voor zorgen dat er geen doden vallen...
Mijn zoon heeft 2x corona gehad. So be it! Uitzieken en verder gaan!
Tja, ik denk er het mijne over.
Nu betalen we het gelach en vooral de factuur!
Aan de overbevolking moet iets gedaan worden door ervoor te zorgen dat er niet te veel nieuwe mensen bijkomen, niet door al levende mensen te laten sterven.