Nog geen storting zichtbaar op mijn rekening
Terug storting
Bij mij duurde het ook een tijdje om de rekening te activeren, maar het staat er vandaag op. De storting gebeurde op 3/01/2011, dus dat is nog nipt OK.
De valutadatum is wel die van vandaag!
@NIBCDirect: passen jullie dit (automatisch) aan of is het kinnekloppen? 't is niet dat ik er arm van ga op worden, maar 'k dacht gelezen te hebben dat jullie dit wel doen. Bron (nog-geen-storting-zichtbaar-op-mijn-rek ... ml#p105974" onclick="window.open(this.href);return false;);
De valutadatum is wel die van vandaag!
@NIBCDirect: passen jullie dit (automatisch) aan of is het kinnekloppen? 't is niet dat ik er arm van ga op worden, maar 'k dacht gelezen te hebben dat jullie dit wel doen. Bron (nog-geen-storting-zichtbaar-op-mijn-rek ... ml#p105974" onclick="window.open(this.href);return false;);
Verder kreeg ik géén "bericht van validatie".NIBC Direct schreef:Het probleem zit hem in het vele manuele werk dat er moet gebeuren om de eerste storting goed te keuren. Dit komt doordat bij heel wat banken de naam die wordt meegegeven niet identiek is aan de naam die wij krijgen op de rekeningaanvraag. (Voornaam / Familienaam omgekeerd, afkortingen, enz...)
In dit geval moet er manueel nagekeken worden of het klopt en pas als dit gedaan is wordt de rekening goedgekeurd. Op dat moment krijgt u een bericht van validatie en komt het geld met de juiste valutadatum op uw rekening terecht.
Re: Terug storting
Ben je gaan kijken naar de details van de storting? De datum vermeld in het overzicht is niet de valutadatum. Deze vind je wel in de details van de storting.iDemmel schreef:De valutadatum is wel die van vandaag!
Re: Nog geen storting zichtbaar op mijn rekening
Klopt, bij mij was vandaag de activering ook rond na 3 werkdagen maar de valutadatum stond wel correct op 5 januari, had het bedrag op 4 januari overgeschreven.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
@eric2: De enige datum die niet die van vandaag is, vind ik pas terug als ik mijn transactieoverzicht download. Moet ik echt iedere keer in dat CSV bestand gaan kijken om de valutadatum te kennen? 

Neen
Ik klik op het rekeningnummer en dan krijg ik ook een transactieoverzicht of ik kies transactieoverzicht.
Rechts staat acties en daar selecteer ik details transacties. Daar vind je ook de valutadatum.
Ik klik op het rekeningnummer en dan krijg ik ook een transactieoverzicht of ik kies transactieoverzicht.
Rechts staat acties en daar selecteer ik details transacties. Daar vind je ook de valutadatum.
@eric2: Ja inderdaad, daar staat het ook. Bedankt!
Hoe zit dat nu met de bevestigingsmail? Ik kreeg die alvast niet, maar dat zal wel géén probleem zijn zeker?
Hoe zit dat nu met de bevestigingsmail? Ik kreeg die alvast niet, maar dat zal wel géén probleem zijn zeker?
Heb die bevestigingsmail ook niet gekregen maar de medewerker van NIBC op dit forum heeft zelf aangegeven dat dit bijzaak is, m.a.w. vanaf het ogenblik dat die eerste storting is geboekt is de rekening geactiveerd en kun je beginnen sparen, je kunt dan overschrijving maken van de tegenrekening maar dus ook van elke andere bankrekening.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Dat is op zich inderdaad geen probleem. Wij krijgen hier en daar meldingen dat sommige van onze mails in de spam terecht komen. Mocht dat zo zijn dan is het vriendelijk als u dat even kan melden. We zijn aan het kijken hoe we dit kunnen minimaliseren.
In ieder geval, eens u het geld op uw rekening ziet staan is de rekening volledig gevalideerd en kan u overschrijvingen ontvangen vanop eender welke andere belgische rekening. U kan ook een tweede rekening openen of een termijnrekening openen.
In ieder geval, eens u het geld op uw rekening ziet staan is de rekening volledig gevalideerd en kan u overschrijvingen ontvangen vanop eender welke andere belgische rekening. U kan ook een tweede rekening openen of een termijnrekening openen.
Ik heb ook geen mail gekregen nadat het geld op de rekening stond. Ook niet bij de spam. Dus ik denk toch echt wel dat deze niet wordt verstuurd na de activering van de rekening hoor.
Wél nadat een rekening is aangemaakt, dus nadat mijn 2de rekening er bij gekomen is heb ik wel een mail gekregen.
Wél nadat een rekening is aangemaakt, dus nadat mijn 2de rekening er bij gekomen is heb ik wel een mail gekregen.
NIBC heeft duidelijk heel veel groeipijnen
(1) Ik heb al drie stortingen gedaan: nog NOOIT een mail ontvangen. Reden?
(2) Ik heb twee rekening: gisteren overgeschreven vanuit dezelfde financiële instelling (namelijk beide van de tegenrekening) naar mijn getrouwheidsrekening en naar mijn gewone rekening. Geld op de gewone rekening is aangekomen; geld op getrouwheidsrekening niet!? Waar blijft het??
(3) Voor mijn tweede geopende rekening kreeg ik geen SMS, maar stond wel zichtbaar in mijn bankomgeving. Hopelijk is die getrouwheidsrekening actief??
P.S. Waarom geen getrouwheidspremie op de gewone rekening na 11 maanden?
(1) Ik heb al drie stortingen gedaan: nog NOOIT een mail ontvangen. Reden?
(2) Ik heb twee rekening: gisteren overgeschreven vanuit dezelfde financiële instelling (namelijk beide van de tegenrekening) naar mijn getrouwheidsrekening en naar mijn gewone rekening. Geld op de gewone rekening is aangekomen; geld op getrouwheidsrekening niet!? Waar blijft het??
(3) Voor mijn tweede geopende rekening kreeg ik geen SMS, maar stond wel zichtbaar in mijn bankomgeving. Hopelijk is die getrouwheidsrekening actief??
P.S. Waarom geen getrouwheidspremie op de gewone rekening na 11 maanden?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
@dcm78
Volgens mij krijg je op de gewone spaarrekening wel een getrouwheidspremie na 11 maanden bij storting in januari.
Volgens mij krijg je op de gewone spaarrekening wel een getrouwheidspremie na 11 maanden bij storting in januari.
Bij mijn weten ontvang je een e-mail als je rekening geactiveerd is dwz. bij ontvangst van de eerste storting op een rekening.david78 schreef:(1) Ik heb al drie stortingen gedaan: nog NOOIT een mail ontvangen. Reden?
Staat de 2de rekening op dezelfde naam als de eerste ? Mischien moet deze manueel geverifieerd worden indien dit niet zo is, dit is reeds ruim besproken op dit forum.david78 schreef:(2) Ik heb twee rekening: gisteren overgeschreven vanuit dezelfde financiële instelling (namelijk beide van de tegenrekening) naar mijn getrouwheidsrekening en naar mijn gewone rekening. Geld op de gewone rekening is aangekomen; geld op getrouwheidsrekening niet!? Waar blijft het??
Nogmaals, je krijgt pas een e-mail als een rekening geactiveerd is (dus als de eerste storting is toegekomen)david78 schreef:(3) Voor mijn tweede geopende rekening kreeg ik geen SMS, maar stond wel zichtbaar in mijn bankomgeving. Hopelijk is die getrouwheidsrekening actief??
Waar staat dat er geen getrouwheidspremie is na 11 maanden op de 'gewone' spaarrekening ?david78 schreef:P.S. Waarom geen getrouwheidspremie op de gewone rekening na 11 maanden?
Ter info, ik heb nooit een email ontvangen toen mijn rekening geactiveerd werd.
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Dat is voor een individueel geval moeilijk na te gaan. We zijn wel op zoek naar concrete dergelijke gevallen. Als u dat ziet zitten kan u via een privé bericht uw persoonsgegevens aan mij bezorgen en dan zoeken we het verder uit.david78 schreef:(1) Ik heb al drie stortingen gedaan: nog NOOIT een mail ontvangen. Reden?
Om dit specifiek na te kijken hebben we een aantal persoonsgegevens nodig. Het beste is om hiervoor ons even te contacteren zodat dit kan worden nagekeken.david78 schreef: (2) Ik heb twee rekening: gisteren overgeschreven vanuit dezelfde financiële instelling (namelijk beide van de tegenrekening) naar mijn getrouwheidsrekening en naar mijn gewone rekening. Geld op de gewone rekening is aangekomen; geld op getrouwheidsrekening niet!? Waar blijft het??
In principe krijg je maar één sms, die geeft toegang tot de beveiligde bankomgeving. Waar je ook de 2de rekening kan raadplegen.david78 schreef: (3) Voor mijn tweede geopende rekening kreeg ik geen SMS, maar stond wel zichtbaar in mijn bankomgeving. Hopelijk is die getrouwheidsrekening actief??
Dit is wel het geval maar in het renteoverzicht wordt dit nog niet juist weeregeven. Het is dus enkel de calculatie die momenteel nog niet juist staat maar de uitbetaling zal wel gebeuren rekening houdend met de 11 maanden.david78 schreef: P.S. Waarom geen getrouwheidspremie op de gewone rekening na 11 maanden?
Hallo, ook ik heb vandaag mijn rekening nagekeken (13/1) en zie mijn storting die op10/1 gedaan werd, en op 11/1 van mijn andere bank afgegaan is niet op mijn NIBC getrouwheidsrekening staan.
Mijn vrouw daarentegen heeft ook op 10/1 geld overgeschreven en dit is op 11/1 erafgegaan van haar andere bank, dit staat er wel op. Maar wel met valutadatum 13/1. Dit is 2 dagen dat het geld onderweg is , is dit normaal?
Mijn vrouw daarentegen heeft ook op 10/1 geld overgeschreven en dit is op 11/1 erafgegaan van haar andere bank, dit staat er wel op. Maar wel met valutadatum 13/1. Dit is 2 dagen dat het geld onderweg is , is dit normaal?