Nog geen storting zichtbaar op mijn rekening
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Re: Nog geen storting zichtbaar op mijn rekening
Hallo Dannyke,
Het is heel erg moeilijk om op een concrete situatie in te gaan. Wat de betaling van uw vrouw betreft gezien er tussen de 11de en de 13de een zondag ligt (= geen bankwerkdag) likt mij dit op het eerste zicht normaal. Wat uw betalingen betreft dit moeten we concreet gaan opzoeken maar daar hebben we wat meer gegevens voor nodig. Aan te raden is even contact op te nemen met het contact center (0800 63 500)
Het is heel erg moeilijk om op een concrete situatie in te gaan. Wat de betaling van uw vrouw betreft gezien er tussen de 11de en de 13de een zondag ligt (= geen bankwerkdag) likt mij dit op het eerste zicht normaal. Wat uw betalingen betreft dit moeten we concreet gaan opzoeken maar daar hebben we wat meer gegevens voor nodig. Aan te raden is even contact op te nemen met het contact center (0800 63 500)
tussen 11 januari en 13 januari ligt toch geen zondag ? sorry
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
idd
Ik had op mijn februari kalender gekeken
Zoals gezegd voor een concrete vraag is het best van naar het call center te bellen. Wat wel belangrijk is, is dat je zeker naar de valuatadatum kijkt. Die in niet altijd gelijk aan de strortingsdatum (kan ook vroeger zijn) De valutadatum zie je als je in de historiek op details klikt.

Zoals gezegd voor een concrete vraag is het best van naar het call center te bellen. Wat wel belangrijk is, is dat je zeker naar de valuatadatum kijkt. Die in niet altijd gelijk aan de strortingsdatum (kan ook vroeger zijn) De valutadatum zie je als je in de historiek op details klikt.
Ik kreeg op maandag 16/1 mijn toegangscode. Op 16/1 deed ik dan ook mijn eerste storting. Dit staat nu nog steeds niet op mijn rekening. Telkens ik bel naar NIBC krijg ik te horen dat het er "morgen" zal op staan.
Ik heb de indruk dat de telefonische medewerkers je enkel proberen af te schepen.
Op dezelfde dag deed ik een storting naar Rabo. Dit stond er de dag erna op.
Ik vraag mij af wanneer het op mijn rekening zal komen. En de valutadatum is nog een andere vraag...
Slogan "open een spaarrekening in 2 minuten" zou eigenlijk moeten zijn: "open een spaarrekening en wacht daarna een week, en stel vooral geen vervelende vragen"
Men is steeds wat wantrouwig wanneer het om een nieuwe spaarbank gaat... Wel dit wantrouwen werken ze bij NIBC sterk in de hand.
Ik heb de indruk dat de telefonische medewerkers je enkel proberen af te schepen.
Op dezelfde dag deed ik een storting naar Rabo. Dit stond er de dag erna op.
Ik vraag mij af wanneer het op mijn rekening zal komen. En de valutadatum is nog een andere vraag...
Slogan "open een spaarrekening in 2 minuten" zou eigenlijk moeten zijn: "open een spaarrekening en wacht daarna een week, en stel vooral geen vervelende vragen"
Men is steeds wat wantrouwig wanneer het om een nieuwe spaarbank gaat... Wel dit wantrouwen werken ze bij NIBC sterk in de hand.
@ Steven2
Over de valutadatum moet je je geen zorgen maken, dat is de aankomst van de storting. Als je rekening pas enkele dagen later wordt gevalideerd, dan zal de valutadatum enkele dagen eerder zijn.
Over de valutadatum moet je je geen zorgen maken, dat is de aankomst van de storting. Als je rekening pas enkele dagen later wordt gevalideerd, dan zal de valutadatum enkele dagen eerder zijn.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ik heb van een aantal banken stortingen gedaan op mijn NIBC rekening en rekening houdend met de duurtijd vooraleer deze banken dit verrichten, bijvoorbeeld bij ING duurt het een drietal werkdagen vooraleer je geld effectief van de rekening gaat, is dit één tot twee dagen later op mijn NIBC rekening zichtbaar !
Vind het overzicht, simpel maar zeer makkelijk om mee te werken ! Het enige minpuntje momenteel is dat je enkel de interest te zien krijgt van de getrouwheid en niet van de basis interest. Ik hoop dat NIBC dit spoedig oplost
Voor de rest, alleen maar positieve ervaring tot hiertoe !
Vind het overzicht, simpel maar zeer makkelijk om mee te werken ! Het enige minpuntje momenteel is dat je enkel de interest te zien krijgt van de getrouwheid en niet van de basis interest. Ik hoop dat NIBC dit spoedig oplost

Voor de rest, alleen maar positieve ervaring tot hiertoe !
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
@ Steven
Eens de eerste betaling gevalideerd is gaat alles even snel als bij elke andere overschrijving. Alleen het valideren zelf kan inderdaad wat meer tijd in beslag nemen. Het voordeel is dan wel dat je geen extra zichtrekening nodig hebt en in één stap naar je tegenrekening kan overschrijven.
Ik heb begrepen dat je blijkbaar al een paar keer niet goed bent verder geholpen bij het contactcenter wat we uiteraard jammer vinden. Ik ga mijn best doen één en ander verder uit te zoeken en te kijken wat er aan de hand kan zijn.
Eens de eerste betaling gevalideerd is gaat alles even snel als bij elke andere overschrijving. Alleen het valideren zelf kan inderdaad wat meer tijd in beslag nemen. Het voordeel is dan wel dat je geen extra zichtrekening nodig hebt en in één stap naar je tegenrekening kan overschrijven.
Ik heb begrepen dat je blijkbaar al een paar keer niet goed bent verder geholpen bij het contactcenter wat we uiteraard jammer vinden. Ik ga mijn best doen één en ander verder uit te zoeken en te kijken wat er aan de hand kan zijn.
- OpelZafira
- Full Member
- Contacteer:
Ik heb van mijn tegenrekening bij ING een automatische spaaropdracht, op elke 1° werkdag van de maand, gegeven naar mijn rekening bij NIBC.
Op 01/02/2012 het bewuste bedrag van mijn rekening bij ING én rond de middag al zichtbaar bij NIBC. Als het goed is zeggen we het ook!
Nu nog rentebehoud vanaf 01/07 en het feest is compleet!
Op 01/02/2012 het bewuste bedrag van mijn rekening bij ING én rond de middag al zichtbaar bij NIBC. Als het goed is zeggen we het ook!
Nu nog rentebehoud vanaf 01/07 en het feest is compleet!

- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Thx OpelZafira.
Is inderdaad leuk om te horen.
Is inderdaad leuk om te horen.
Dit is waarschijnlijk nog altijd van toepassing?NIBC Direct schreef:Het probleem zit hem in het vele manuele werk dat er moet gebeuren om de eerste storting goed te keuren. Dit komt doordat bij heel wat banken de naam die wordt meegegeven niet identiek is aan de naam die wij krijgen op de rekeningaanvraag. (Voornaam / Familienaam omgekeerd, afkortingen, enz...)
In dit geval moet er manueel nagekeken worden of het klopt en pas als dit gedaan is wordt de rekening goedgekeurd. Op dat moment krijgt u een bericht van validatie en komt het geld met de juiste valutadatum op uw rekening terecht.
Rekening is geopend, paswoord aangepast,...
De eerste storting blijft voorlopig op zich wachten bij mijn spaarrekening.
Het bedrag is wel al van mijn tegenrekening gegaan...
Ik vind dat NIBC en Rabo redelijk veel krediet krijgen als het eens wat trager loopt.Omwille van de hogere rente?
Als bij andere banken het internetbankieren of andere zaken wat trager verloopt is het kot te klein en is het woord amateurisme nooit ver weg.
Als bij andere banken het internetbankieren of andere zaken wat trager verloopt is het kot te klein en is het woord amateurisme nooit ver weg.
@ Davy V
Het gaat hier over de manuele verwerking van de eerste storting => indien de naam volgende het computersysteem niet exact overeenkomt met de naam van de tegenrekening.
Over trage (gewone) overschrijvingen is hier op het forum nog niet geklaagd.
Het gaat hier over de manuele verwerking van de eerste storting => indien de naam volgende het computersysteem niet exact overeenkomt met de naam van de tegenrekening.
Over trage (gewone) overschrijvingen is hier op het forum nog niet geklaagd.
Ik druk mij misschien wat te éénzijdig uit.Er bestaan nog enkele andere topic's waar meermaals klachten zijn.Inlogproblemen ed.
Ook waar verwezen word dat de moderator wel snel en vrij actief op dit forum aanwezig is maar klachtenmails rechtstreeks naar NIBC onbeantwoord blijven.
Ik juich elke prijsbreker op de markt toe.Maar laten we van deze bank geen heilige maken tov de rest.Buiten de (voorlopig) "hoge" rente hebben zij niks meer te bieden dan de rest.Om deze eerste is het hem om te doen.Niks meer,niks minder.
Ook waar verwezen word dat de moderator wel snel en vrij actief op dit forum aanwezig is maar klachtenmails rechtstreeks naar NIBC onbeantwoord blijven.
Ik juich elke prijsbreker op de markt toe.Maar laten we van deze bank geen heilige maken tov de rest.Buiten de (voorlopig) "hoge" rente hebben zij niks meer te bieden dan de rest.Om deze eerste is het hem om te doen.Niks meer,niks minder.
@ Davy V
Ik sprak mij dan ook enkel uit over de overschrijvingen.
Ik sprak mij dan ook enkel uit over de overschrijvingen.

- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
@thijsvdb, wanneer heb je de storting gedaan en wanneer is het geld van de termijnrekening verdwenen? Als de tenaamstelling en het nummer van de tegenrekening kloppen dan zou het geld normaal zichtbaar moeten worden binnen de 24 u nadat het van je tegenrekening is verdwenen. Ook de valutadagen zullen correct aansluiten.
De achterstand waarnaar je refereert is reeds een hele tijd volledig weggewerkt.
De achterstand waarnaar je refereert is reeds een hele tijd volledig weggewerkt.