Nog geen storting zichtbaar op mijn rekening
Ik heb een kleine storting, 3 a 4 dagen geleden uitgevoerd op mijn reken. bij NIBC. Helaas zie ik vandaag 4 jan. nog steeds mijn saldo op €0 staan.
Aan de verwerking snelheid van de bank, die mijn tegenrekening heeft, kan het niet liggen. Op dezelfde dag 2 overschrijvingen gedaan. De tweede overschrijving is goed ontvangen/verwerkt door die andere bankinstelling.
Enige reden waarom dit zo lang duurt?
Aan de verwerking snelheid van de bank, die mijn tegenrekening heeft, kan het niet liggen. Op dezelfde dag 2 overschrijvingen gedaan. De tweede overschrijving is goed ontvangen/verwerkt door die andere bankinstelling.
Enige reden waarom dit zo lang duurt?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Hier ook hetzelde probleem
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Re: Nog geen storting zichtbaar op mijn rekening
Gaat het hier om initiële (eerste stortingen) of om een storting die gedaan is nadat de rekening volledig is goedgekeurd? Indien het om het eerste gaat dan kan het zijn dat er een verschil zit in de naam die meegegeven wordt door de andere bank en de naam die wij hebben staan. Op dat moment dient er een manuele validatie te gebeuren wat enige impact kan hebben op de snelheid. Indien het om een overschrijving gaat die gebeurt na het goedkeuren van de rekening dan zou het aan de normale snelheid moeten gaan ( we hebben 5 inkomende batches per dag)
Ben niet zo tevreden van eerste service, kan hopelijk enkel maar beteren?
- ik schrijf over op 01/01 en waardedatum bij NIBC is slechts 03/01
Overschrijving naar andere bank geen probleem
- rekeninguittreksel vind ik onoverzichtelijk, slechts in XLS en geen bedrag. Weet niet, vind dit onverzorgd
- rentesimulatie werkt slechts voor half jaar
Kort, had het beter verwacht
Zit er dan verschil of eerst familienaam danwel voornaam eerst gebruikt wordt? Snap hun argument niet zo goed.
- ik schrijf over op 01/01 en waardedatum bij NIBC is slechts 03/01

- rekeninguittreksel vind ik onoverzichtelijk, slechts in XLS en geen bedrag. Weet niet, vind dit onverzorgd
- rentesimulatie werkt slechts voor half jaar

Kort, had het beter verwacht
Zit er dan verschil of eerst familienaam danwel voornaam eerst gebruikt wordt? Snap hun argument niet zo goed.
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Hier moet je vooral kijken naar de valutadatum. Het moment waarop je het ziet verdwijnen van je rekening is niet noodzakelijk de juiste valutadatum en ook voor het verschijnen op de rekening is dat niet noodzakelijk het geval. Om de valutadatum te kennen kan je bij de historiek rechts klikken op details en dan krijg je de valutadatum te zien.E10ne schreef: - ik schrijf over op 01/01 en waardedatum bij NIBC is slechts 03/01Overschrijving naar andere bank geen probleem
De rekeninguitreksels zijn exporteerbaar in zowel xls als in pdf. Ik heb het hier zelf nog even opnieuw geprobeerd en in beide staan de cijfers duidelijk vermeld. Misschien is er ergens iets mis met een aantal setting. Mocht het blijvend een probleem geven dan lijkt het mij aangewezen om ons contactcenter even te raadplegen.E10ne schreef: - rekeninguittreksel vind ik onoverzichtelijk, slechts in XLS en geen bedrag. Weet niet, vind dit onverzorgd
Ik vermoed dat u met "rentesimulatie" bedoelt het renteoverzicht waarbij u kan zien hoeveel rente u tot nu toe verzameld heeft en hoeveel rente u op het einde van het jaar zal ontvangen? Hierbij heeft u slechts de keuze tussen "vandaag" en "einde jaar" dus ik begrijp niet goed wat u bedoelt met slechts voor een half jaar. Het kan natuurlijk ook zijn dat ik uw opmerking fout interpreteer. In dat geval hoor ik het graag en ga ik op zoek naar een aanvaardbaar antwoord voor u.E10ne schreef: - rentesimulatie werkt slechts voor half jaar![]()
Zit er dan verschil of eerst familienaam danwel voornaam eerst gebruikt wordt? Snap hun argument niet zo goed. [/quote]
Gisterenmiddag overschrijving gedaan naar NIBC.
Bedrag bij Rabo is toegekomen, bij NIBC niet (18u30).
Beide rekeningen staan enkel op mijn naam en de overschrijving komt van de tegenrekening die ik opgaf bij het openen.
Bedrag bij Rabo is toegekomen, bij NIBC niet (18u30).
Beide rekeningen staan enkel op mijn naam en de overschrijving komt van de tegenrekening die ik opgaf bij het openen.
Hier geen probleem mee gehad. Gisteren een overschrijving gedaan van Argenta naar NIBCD en vandaag stond het op de NIBCD spaarrekening
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
Daarnet nog even gekeken, vind geen export naar pdf en ik had van rekeninguittreksel (lay out) iets meer verwacht. Uittrekselnr. edm...
Sorry, lijkt me wat amateuristische start.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Bij nog altijd niks op de rekening.
Indien het er morgenochtend nie opstaat mag je de rekening annuleren en mijn geld terugstorten
Indien het er morgenochtend nie opstaat mag je de rekening annuleren en mijn geld terugstorten
Ze gaan het nooit terugstorten. Daar mag je zeker van zijn. Niemand gaat aan je deur komen om het te storten.christofgh schreef:Indien het er morgenochtend nie opstaat mag je de rekening annuleren en mijn geld terugstorten
Als je het nog eens lief vraagt, misschien schrijven ze het wel terug over.
Mocht ik moderator zijn, ik werd stekezot.E10ne schreef:Daarnet nog even gekeken, vind geen export naar pdf en ik had van rekeninguittreksel (lay out) iets meer verwacht. Uittrekselnr. edm...
Ook mijn gedacht, eerst dat gezeur omdat iemand is 'voorgekropen'' en hier omdat het wat langer duurt dan verwacht terwijl het mogelijk komt omdat de titularis van de tegenrekening exact moet kloppen. Hier alvast geen problemen, nochtans een ingewikkelde dubbele familienaam die haast niemand juist schrijft.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
-
- VIP member
- Contacteer:
Mensen moeten ook eens t volgende beseffen: men wil én superservice én hoge rente én superlayout enzovoort. Get real !
Tja. Bij BNP en consoorten is de layout veel knapper, maar de rente een pak lager. En er loopt ook meer personeel rond
Dat moet betaald worden.
Bij NIBC zal er minder personeel werken en dan is de toevloed van nieuwe klanten blijkbaar efkes verzuipen. Opstartfase enzo: begrip voor die mensen !!
Tja. Bij BNP en consoorten is de layout veel knapper, maar de rente een pak lager. En er loopt ook meer personeel rond

Bij NIBC zal er minder personeel werken en dan is de toevloed van nieuwe klanten blijkbaar efkes verzuipen. Opstartfase enzo: begrip voor die mensen !!
Sommige mensen hechten er hier precies meer belang aan dat hun rekening binnen het uur geopend is dan dat ze de beste rente op de Belgische markt krijgen.
Een rekening openen bij NIBC kost NIKS (geen papier afprinten, geen envelop, geen zegel, geen bijdrage), gaat supersnel (ja zelfs al duurt het meer dan 24u) en geeft momenteel de beste rente op de Belgische markt ! Welke andere bank doet beter op die 3 punten ? Stop met zagen aub !
PS: Neen, ik heb geen belang bij/in NIBC.
BTW: Gisterenvoormiddag via Keytrade gestort, vandaag rond de middag op rekening NIBC.
Een rekening openen bij NIBC kost NIKS (geen papier afprinten, geen envelop, geen zegel, geen bijdrage), gaat supersnel (ja zelfs al duurt het meer dan 24u) en geeft momenteel de beste rente op de Belgische markt ! Welke andere bank doet beter op die 3 punten ? Stop met zagen aub !
PS: Neen, ik heb geen belang bij/in NIBC.
BTW: Gisterenvoormiddag via Keytrade gestort, vandaag rond de middag op rekening NIBC.
Laatst gewijzigd door voiddude op 4 januari 2012, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
[quote="voiddude"]
quote]
Jawel : ze verplichten u van een gsm aan te houden.
quote]
Jawel : ze verplichten u van een gsm aan te houden.