Norcros
TIP
Re: Norcros
Die lage liquiditeit werkt nu ook wel in de andere richting...
Blijkbaar toch ook wat problemen met Zuid-Afrika waar ze kosten willen snijden.
De upside is imo veel te hoog om hier nu iets anders te doen dan een grote positie in te houden.
Blijkbaar toch ook wat problemen met Zuid-Afrika waar ze kosten willen snijden.
De upside is imo veel te hoog om hier nu iets anders te doen dan een grote positie in te houden.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Toch wel stevig in't rood vandaag, auch.
Bodem is er volledig uit zo te zien. Op een groene beurs weer bijna 10% lager... Samen met IBM de enige posities die ik aan het begin van de daling nog met degelijke winst heb kunnen verkopen, en verdorie blij dat ik dat heb gedaan. Overweeg wel om volgende week terug in te stappen rond de 165p.
Goed ideeDeZatteNonkel schreef: ↑13 maart 2020, 18:11 Bodem is er volledig uit zo te zien. Op een groene beurs weer bijna 10% lager... Samen met IBM de enige posities die ik aan het begin van de daling nog met degelijke winst heb kunnen verkopen, en verdorie blij dat ik dat heb gedaan. Overweeg wel om volgende week terug in te stappen rond de 165p.
https://www.businessinsider.nl/coronavi ... shy-2020-3
Ik maakte even een simulatie om zicht te krijgen op kosten e.d.
Momenteel staat Norcos op 162 britse pond, maar als ik dat wil aankopen wordt er voor 1 aandeel maar 16 euro aangerekend (incl kosten).
Ik begrijp het dus helemaal niet. Ik blijf er dus ook mooi van af, maar ... kan iemand me dit uitleggen?
Merci
Momenteel staat Norcos op 162 britse pond, maar als ik dat wil aankopen wordt er voor 1 aandeel maar 16 euro aangerekend (incl kosten).
Ik begrijp het dus helemaal niet. Ik blijf er dus ook mooi van af, maar ... kan iemand me dit uitleggen?
Merci
Prijs is in pence niet in ponden. 162GBp. Ik 162 GBP. Dat is ponden.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Hoe zit het met de balans van dit bedrijf? Kunnen zij een recessie overleven?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Current assets
Inventories 14 79.5 74.9
Trade and other receivables 15 62.5 64.4
Derivative financial instruments 19 0.3 —
Cash and cash equivalents 16 27.2 25.
Current liabilities
Trade and other payables 17 (79.6) (77.0)
Derivative financial instruments 19 — (3.3)
Current tax liabilities (1.7) (1.0
Financial liabilities – borrowings 18 (3.
(8.5
27,2 miljoen pond cash en amper 3,8 miljoen pond schulden... ik zou dus denken dat ze er wel eventjes tegen kunnen?
Inventories 14 79.5 74.9
Trade and other receivables 15 62.5 64.4
Derivative financial instruments 19 0.3 —
Cash and cash equivalents 16 27.2 25.
Current liabilities
Trade and other payables 17 (79.6) (77.0)
Derivative financial instruments 19 — (3.3)
Current tax liabilities (1.7) (1.0
Financial liabilities – borrowings 18 (3.

27,2 miljoen pond cash en amper 3,8 miljoen pond schulden... ik zou dus denken dat ze er wel eventjes tegen kunnen?
Iets te optimistisch.LaCucaracha schreef: ↑20 maart 2020, 21:35 27,2 miljoen pond cash en amper 3,8 miljoen pond schulden... ik zou dus denken dat ze er wel eventjes tegen kunnen?
Zie Norcros laatste investor presentation:
"Net debt reduced to £41.1m (Sept 18: £53.5m) driven by strong cash generation"
Dat was eind september 2019.
Dus deze is nog verder gereduceerd, misschien zo'n 30M nu.
Zeer lage leverage alleszins, geen reden om je zorgen te maken.
Zorgvuldige communicatie:
https://www.londonstockexchange.com/exc ... 86226.html
https://www.londonstockexchange.com/exc ... 86226.html
Verdubbeld vandaag. Compleet absurd dat ze zelfs op een groene beursdag 4% in het rood gaan. Gemiddeld erin @1,3 GBP. Zeker met die toch eerder geruststellende update heel gek dat er maar geen beweging in komt. Vroeg of laat zal het toch even stijl terug omhoog moeten als dat ze nu naar beneden zijn gegaan. Anders zal er wel een of ander PE bedrijf opduiken zeker.
"alles lamgelegd" vs "geruststellende update"
Wat is er juist geruststellend aan?

Dat ze tot voor kort nog steeds marktaandeel wonnen, er financieel zeer goed voorstaan, onmiddellijk actie hebben genomen om cash binnen te houden en zoals Jens al aanhaalde duidelijk moeite steken in hun communicatie met aandeelhouders. Alleszins redenen genoeg om een aandeel, dat op zijn laatste high nog steeds niet al te duur was, na een daling van 60% wat rugsteun te geven. Zéker als je ziet dat de bredere markt na een daling van ocharme 35% al weer aan het herstellen is, zelfs na dramatische werkloosheidscijfers. De indexen staan +2%, Norcros -7%
En als er nu iets is dat de komende jaren extra aandacht verdient, dan zal het wel hygiëne zijn zeker.