Norcros
TIP
Re: Norcros
Vergeet de bankcovenanten niet, deze situatie hier moet niet al te lang duren, of ze zullen op de koffie mogen bij de bankier
Voor FY 2020 uiteraard geen enkel probleem, daarover kunnen we het eens zijn. Afgaande op de year-end debt ratio van 1.1 lijkt men dus te mikken op een EBITDA van 36M GBP. Dat betekent dus slechts 15M GBP EBITDA in H2 (20.9M GBP in H2 2019, en met de Zuid-Afrikaanse overname zou je redelijkerwijze een hogere pro-forma EBITDA mogen verwachten).
En die H2 EBITDA is dan nog maar met 6 weken Corona-scare. Dus H1 2021 zal wellicht ook niet denderend zijn en nog lager uitkomen. Free cash flow zal wel negatief zijn (vaste kosten etc. Geen idee hoe werkloosheid in de UK geregeld is). Dus je zit met een EBITDA die snel zal teruglopen, terwijl de nettoschuld zal oplopen (tenzij Norcros wat van de inventories verkoopt, wat zou kunnen maar dat weten we niet, en misschien ook niet realistisch gelet op hoe snel de verkoopscijfers ineenzakten).
Dus ik vind dat er te veel variabelen zijn om van een geruststellende update te kunnen spreken. Norcros staat er goed voor om het te kunnen uitzingen, daar zijn we volledig over akkoord. Maar er zijn nog te veel ongekende details. Ik heb nog steeds een long positie en heb bijgekocht op 139 vorige week. Maar ik ga niet op een forum rondtoeteren dat alles geruststellend is. Wellicht wel. Maar zal afhangen van de kostenbesparende maatregelen in het huidig semester.

Voor FY 2020 uiteraard geen enkel probleem, daarover kunnen we het eens zijn. Afgaande op de year-end debt ratio van 1.1 lijkt men dus te mikken op een EBITDA van 36M GBP. Dat betekent dus slechts 15M GBP EBITDA in H2 (20.9M GBP in H2 2019, en met de Zuid-Afrikaanse overname zou je redelijkerwijze een hogere pro-forma EBITDA mogen verwachten).
En die H2 EBITDA is dan nog maar met 6 weken Corona-scare. Dus H1 2021 zal wellicht ook niet denderend zijn en nog lager uitkomen. Free cash flow zal wel negatief zijn (vaste kosten etc. Geen idee hoe werkloosheid in de UK geregeld is). Dus je zit met een EBITDA die snel zal teruglopen, terwijl de nettoschuld zal oplopen (tenzij Norcros wat van de inventories verkoopt, wat zou kunnen maar dat weten we niet, en misschien ook niet realistisch gelet op hoe snel de verkoopscijfers ineenzakten).
Dus ik vind dat er te veel variabelen zijn om van een geruststellende update te kunnen spreken. Norcros staat er goed voor om het te kunnen uitzingen, daar zijn we volledig over akkoord. Maar er zijn nog te veel ongekende details. Ik heb nog steeds een long positie en heb bijgekocht op 139 vorige week. Maar ik ga niet op een forum rondtoeteren dat alles geruststellend is. Wellicht wel. Maar zal afhangen van de kostenbesparende maatregelen in het huidig semester.
CEO kocht vandaag 200K extra aandelen aan £1,21.
CFO ook 15K stuks.
CFO ook 15K stuks.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Trading update stond gepland voor 16/4, maar er is nog steeds niets te bespeuren op de website?
Was er ook naar aan het uitkijken. Er was natuurlijk al een vervroegde update op 1/4, maar daar stonden geen omzetcijfers in.
Voorlopig niet dus.
Dear Shareholder
Apologies if the financial calendar wasn’t updated.
We are not planning to issue a further update until the preliminary announcement, the date for which has yet to be determined.
Kind regards
Nick Kelsall
Group Chief Executive
https://ir.q4europe.com/Tools/newsArtic ... D=14986170
Zeer goeie trading update.
Omzet laatste 4 maanden UK : +15% en Zuid-Afrika : +22% tov 1 jaar geleden.
Ze nemen ook marktaandeel in waarbij ze verwijzen naar 'stock availibility' van hun merken, een voordeel van Brexit?
Net debt neemt af naar circa £5,7m komende van £36,4m
Er volgt een einddividend op het aflopende boekjaar.
Outlook wordt verhoogd naar minstens £28m komende van £25m huidige consensus.
En UK loopt uiteraard ook goed op vlak van vaccinatie.
Zeer goeie trading update.
Omzet laatste 4 maanden UK : +15% en Zuid-Afrika : +22% tov 1 jaar geleden.
Ze nemen ook marktaandeel in waarbij ze verwijzen naar 'stock availibility' van hun merken, een voordeel van Brexit?
Net debt neemt af naar circa £5,7m komende van £36,4m
Er volgt een einddividend op het aflopende boekjaar.
Outlook wordt verhoogd naar minstens £28m komende van £25m huidige consensus.
En UK loopt uiteraard ook goed op vlak van vaccinatie.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Na mijn drama van de gemiste winst met gamestop, toch eens wat goed nieuws.
Dit is mijn 2de grootste positie na ageas.
K/W van 7 dus. En dat zal nog beter worden omdat de nettoschuld weg is.
Faire waarde van ongeveer 400 dus.
Dit is mijn 2de grootste positie na ageas.
K/W van 7 dus. En dat zal nog beter worden omdat de nettoschuld weg is.
Faire waarde van ongeveer 400 dus.
https://ir.q4europe.com/Tools/newsArtic ... D=15030532
Sterk, zeer sterk.
Zoals ik verwachtte: net debt weggewerkt. 10m net cash nu.
Ben eens benieuwd wat ze nu gaan doen. Nieuwe acquisities, aandelen inkopen, ...
Merci Jens/poldermodel om dit pareltje onder de aandacht te brengen.
Sterk, zeer sterk.
Zoals ik verwachtte: net debt weggewerkt. 10m net cash nu.
Ben eens benieuwd wat ze nu gaan doen. Nieuwe acquisities, aandelen inkopen, ...
Merci Jens/poldermodel om dit pareltje onder de aandacht te brengen.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Herneemt dividend 8.2p
https://www.smartkarma.com/insights/nor ... -uk-agreed
Norcros’s disposal of Johnson Tiles is the latest strategic activity taken by management to better allocate capital to fit with priorities. Last year it closed its UK adhesives operation. Norcros has a compelling investment case, where its new product development initiatives, market positioning and self-help initiatives allow it to take market share in both the UK and South Africa. Its rating is low at 6.0x FY24e P/E, which is attractive, especially when compared to its yield of 5.4% on its well-covered dividend. We retain our estimates and value the shares at 246p, implying c 30% upside.
Bij het income statement staat een opmerking: "The sale of Johnson Tiles UK completed after the year end. A non-cash exceptional cost of c.£20m will be included in the 2025 accounts"panamapapers schreef: ↑12 februari 2024, 20:55Pension scheme blijft wel een heet hangijzer waar ze eerst vanaf moeten.
Het trackrecord wordt wel steeds beter (en de kwaliteit van de bedrijven die ze overnemen) en denk dat het een ‘serial acquirer’ in wording is. Ik vind het een zalig bedrijf om in PF te hebben en niet ongerust over te hoeven zijn. Bij elke toekomstige recessie gaan ze alleen sterker uitkomen. Maar koersontwikkeling is wel zeer teleurstellend, waarbij het mgmt wat agressiever zou mogen zijn. Aandelen inkopen kan wonderen doen.
Ik ben niet helemaal mee, vanwaar komt die kost en waarom is die zo hoog?
Pension scheme surplus wel weer goed gestegen dus dat heet hangijzer wordt toch ook steeds minder heet. 6,5x de 'underlying' EPS, 4,9% dividend. Ik ga sowieso weer voor dividend in aandelen.
Afboeking op boekhoudkundige waarde assets.
The sale was completed on 19 May 2024 after the conclusion of the customary employee consultation period.
Given the proximity of the sale to the balance sheet date, the Group have not fully assessed tangible fixed asset and working capital values transferred, but estimate the loss on disposal, to be accounted for in the year to 31 March 2025, to be approximately £20m, plus associated professional fees of less than £1m.
The Johnson Tiles land and buildings were not transferred as part of the sale and following an independent valuation, an impairment reversal of £4.0m has been recognised in the financial statements for the year to 31 March 2024. The group has also entered into an agreement to lease the site to Johnson Tiles Limited on an arm's length basis.
Via die DRIP is dat toch totaal niet interessant?
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash