Norcros
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Norcros
Ze staan vandaag aan 1,743 pond. Is het niet beter om gewoon via beursorders te werken dan in te schrijven voor de KvH. Of zie ik dit verkeerd? Is toch maar 1% verschil ongeveer tussen huidige koers en prijs Kvh.
Geen transactiekosten, kosten, geen 0.5% stamp duty... Veel voordelen voor de gierige belegger 

Ja, al snel 1,5% aankoopkosten. Bovendien is het als particulier niet altijd eenvoudig om te handelen aan de geafficheerde koers.
- WhenDoYouRetire
- Full Member
- Contacteer:
Ook maar eens een mailtje gestuurd naar Binck.
Zo'n overnames zie ik graag!
Zo'n overnames zie ik graag!

https://whendoyouretire.wordpress.com/
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
eens snel bekeken...Poldermol schreef: ↑2 november 2017, 19:30Akkoord, en uw FCF gaat ook veel sneller stijgen dan dat de revenue stijgt (revenue in 2 jaar: +50%, FCF in zelfde time frame + 123%. Dus voor 10M in extra revenue, steeg de FCF met meer dan 2.5M. Met andere woorden, de marginale FCF marge op incremental omzet is dus 20-25%, dat is huge). Norcros zelf heeft het over een 13% ROCE, dus dat kan ik wel smaken.jens_dev schreef: ↑2 november 2017, 18:43 Prospectus:
http://tools.morningstar.co.uk/tsweu6nq ... =150475560
Merlyn boekte vorig boekjaar een vks van £4,5m (p10). Degelijke overname. Wel hogere multiples dan die waaraan Norcros zelf noteert. Sterke groei en hogere marges van Merlyn zullen hierin wel hebben meegespeeld.
Ook niet vergeten dat de WC changes niet uitgediept werden in de prospectus, én dat er 1M in tax betaald werd, terwijl er maar 0.8M due was. Dus dan stijg je al naar 4.7M FCF.
uit de prospectus;
Net cash generated from operating activities increased to £5.2 million in the year ended 31 March 2017 from £4.1 million in the year ended 31 March 2016 mainly as a result of £2.0 million higher operating profits, net of £0.5 million higher tax cash outflows and £0.3 million higher working capital outflows.
als ik het goed begrijp blijft de netto kaspositie van £ 10,2M (in maart 2017) ook in het bedrijf?
total consideration of £60.0 million on a debt free, cash free basis
dus excl. nettokaspositie.
Merlyn had zichzelf blijkbaar te koop gezet:
https://www.independent.ie/business/iri ... 48816.html
dus excl. nettokaspositie.
Merlyn had zichzelf blijkbaar te koop gezet:
https://www.independent.ie/business/iri ... 48816.html
Nog beter, dan kom je uit op 5M GBP genormaliseerde free cash flow. Dan is dit waarlijk een goede deal want dan heb je nog niet eens synergievoordelen en continue groei erin verrekend.Umi schreef: ↑4 november 2017, 12:41 eens snel bekeken...
uit de prospectus;
Net cash generated from operating activities increased to £5.2 million in the year ended 31 March 2017 from £4.1 million in the year ended 31 March 2016 mainly as a result of £2.0 million higher operating profits, net of £0.5 million higher tax cash outflows and £0.3 million higher working capital outflows.
als ik het goed begrijp blijft de netto kaspositie van £ 10,2M (in maart 2017) ook in het bedrijf?
Wist niet dat ze bij Binck ook op zaterdag werkten
Wij hebben momenteel nog geen informatie mogen ontvangen van onze tussenpartij omtrent een kapitaalverhoging.
Bij nazicht in onze bloomberg terminal vinden we een inschrijvingsperiode terug die gisteren van start is gegaan.
Vaak krijgen brokers deze een tijdje later binnen. Zodra wij deze ontvangen gaan wij de aandeelhouders op de hoogte hiervan brengen + delen wij de inschrijvingsmodaliteiten mee.

Wij hebben momenteel nog geen informatie mogen ontvangen van onze tussenpartij omtrent een kapitaalverhoging.
Bij nazicht in onze bloomberg terminal vinden we een inschrijvingsperiode terug die gisteren van start is gegaan.
Vaak krijgen brokers deze een tijdje later binnen. Zodra wij deze ontvangen gaan wij de aandeelhouders op de hoogte hiervan brengen + delen wij de inschrijvingsmodaliteiten mee.
Eens zien of Binck maandag met info komt. Anders stuur ik ook nog een mailtje.
Stuur sowieso maar. Ik heb al gemerkt dat ze vaak enkel bewegen als er hard wordt aangedrongen 

@ Jens
"- Dividendrendement van 4,8%, dat verder kan stijgen."
Hoe kom je aan die 4,8% dividend?
Er zou in totaal 7,2 pence zijn betaald in 2017.
Op 175 pence koerswaarde is dat 4,1% bruto (of zo'n 2,88% netto in België).
Ex-Divi Date Pay Date Type Dividend Curr. Total
2017-06-22 2017-08-03 H2 dividend (final) 4.8 GBX 7.2
2016-12-15 2017-01-12 H1 dividend (interim) 2.4 GBX
"- Dividendrendement van 4,8%, dat verder kan stijgen."
Hoe kom je aan die 4,8% dividend?
Er zou in totaal 7,2 pence zijn betaald in 2017.
Op 175 pence koerswaarde is dat 4,1% bruto (of zo'n 2,88% netto in België).
Ex-Divi Date Pay Date Type Dividend Curr. Total
2017-06-22 2017-08-03 H2 dividend (final) 4.8 GBX 7.2
2016-12-15 2017-01-12 H1 dividend (interim) 2.4 GBX
Denk dat er al 10% bronbelasting is afgehouden om tot die 7,2 pence te komen. Is toch zo voor mijn ander Brits aandeel.