Nu een termijnrekening?
TIP
Nu een termijnrekening?
Zijn er mensen die zich nu nog wagen aan een termijnrekening of kasbon? Welke termijn?
Wat zijn de pronostieken: zullen de spaarrekeningen in 2010 verder zakken en is het toch nog aangewezen een termijnrekening of kasbon van pakweg 1 jaar te nemen of is die keuze eerder verlieslatend (rekening houdende met de RV)?
Ik weet dat niemand hier met zekerheid op kan antwoorden, maar ik ben curieus naar de mening/gedachtegang van de kenner.
Wat zijn de pronostieken: zullen de spaarrekeningen in 2010 verder zakken en is het toch nog aangewezen een termijnrekening of kasbon van pakweg 1 jaar te nemen of is die keuze eerder verlieslatend (rekening houdende met de RV)?
Ik weet dat niemand hier met zekerheid op kan antwoorden, maar ik ben curieus naar de mening/gedachtegang van de kenner.
Re: Nu een termijnrekening?
Ben geen kenner doch als je een beetje rondkijkt zijn de aangeboden termijnrekeningen en/of kasbons, zeker op één jaar nu niet aantrekkelijk.
Als je het over wat langere termijn bekijkt is de optie Goffin termijn op 4 jaar momenteel zowat het interessantste (indien ze actie nog niet hebben afgesloten)
Als je het over wat langere termijn bekijkt is de optie Goffin termijn op 4 jaar momenteel zowat het interessantste (indien ze actie nog niet hebben afgesloten)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
er gaat de komende 4/5 jaar niet echt veel veranderen . de rente op kasbon en termijnrekening zal zowat rond de 3.40--- 4,10 blijven schommelen. Met hier en daar is nen uitschieter misschien. Mijn gedacht hé.
Mag ik je vragen op welke feiten/ veronderstellingen, je deze uitspraak doet rusten ?ludo schreef: [b]er gaat de komende 4/5 jaar niet echt veel veranderen [/b] . de rente op kasbon en termijnrekening zal zowat rond de 3.40--- 4,10 blijven schommelen. Met hier en daar is nen uitschieter misschien. Mijn gedacht hé.
De inflatie trekt aan, de recessie is officieel voorbij. Dan denken dat de huidige diepte-rentevoet nog 5 jaar zo gaat blijven lijkt me echt heel bizar.
Mijn advies. Een termijnrekening, zoals die van goffin op 4 jaar is momenteel geen slechte zet, voor een deel van je centen, hou gewoon nog genoeg opzij op een spaarrekening die nog wat intrest geeft om te kunnen instappen in betere termijnrekeningen als de rente gaat aantrekken.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
De website van deze bank ziet er vrij 'goedkoop' uit. Hebt u ervaring met deze bank? Is ze betrouwbaar? Kan men hier een termijnrekening openen zonder ook een spaar of zichtrekening te moeten openen?cp1234 schreef:
Mijn advies. Een termijnrekening, zoals die van goffin op 4 jaar is momenteel geen slechte zet, voor een deel van je centen, hou gewoon nog genoeg opzij op een spaarrekening die nog wat intrest geeft om te kunnen instappen in betere termijnrekeningen als de rente gaat aantrekken.
Blijkbaar te laat. De actie van Goffin is al stopgezet.
Inderdaad, dit is hier te lezen.Evytjeh schreef: Blijkbaar te laat. De actie van Goffin is al stopgezet.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Er is nog altijd de actie bij OBK, die praktisch hetzelfde is.
Het is nu wel te laat, maar lees anders gewoon het topic over de goffin termijnrekening er op na of kijk eens bij vragen aan goffin bank.Evytjeh schreef:De website van deze bank ziet er vrij 'goedkoop' uit. Hebt u ervaring met deze bank? Is ze betrouwbaar? Kan men hier een termijnrekening openen zonder ook een spaar of zichtrekening te moeten openen?cp1234 schreef:
Een termijnrekening op een bepaalde termijn die minder opbrengt dan een spaarrekening zou ik toch nooit doen.
Zelf heb ik gekozen voor termijnen van 6 à 10 jaar bij Rabo, wel al enige tijd terug. Toch verschillende termijnrekeningen van boven de 5% bruto... nu natuurlijk minder... vandaar, beter kleinere bedragen en af en toe... dan heb je altijd wel eens geluk.
Mijn principe is gewoon, steeds boven de spaarrekeningrentes blijven....
Simpel, doch wel lonend.
Zelf heb ik gekozen voor termijnen van 6 à 10 jaar bij Rabo, wel al enige tijd terug. Toch verschillende termijnrekeningen van boven de 5% bruto... nu natuurlijk minder... vandaar, beter kleinere bedragen en af en toe... dan heb je altijd wel eens geluk.
Mijn principe is gewoon, steeds boven de spaarrekeningrentes blijven....
Simpel, doch wel lonend.