Nu het moment om de korf vol te storten?
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Nu het moment om de korf vol te storten?
Een vrij simpele vraag...
De olieprijzen van dit weekend zorgen voor een "crisis" op de financiële markt, het coronavirus eveneens.
Bijna alle aandelen duiken naar beneden.
Je zou denken dat dit zich in de tweede helft van het jaar terug zal herstellen... Is het dan niet interessant om nu de pensioenkorf vol te storten?
En wanneer is nu? Vandaag? Volgende week? Of toch een slecht idee?
De olieprijzen van dit weekend zorgen voor een "crisis" op de financiële markt, het coronavirus eveneens.
Bijna alle aandelen duiken naar beneden.
Je zou denken dat dit zich in de tweede helft van het jaar terug zal herstellen... Is het dan niet interessant om nu de pensioenkorf vol te storten?
En wanneer is nu? Vandaag? Volgende week? Of toch een slecht idee?
- KapiteinHaak
- Newbie
- Contacteer:
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Nu het moment om de korf vol te storten?
We zouden moeten weten dat vandaag het dieptepunt is zou ik meer kopen dan die 900 euro pensioensparen hoor ...
Vandaag zal het dieptepunt niet zijn. Welk positief nieuws is er dat de sfeer kan doen kantelen?
@topicstarter: stort regelmatig een beetje in plaats van alles in één keer.
@topicstarter: stort regelmatig een beetje in plaats van alles in één keer.
Ik wou gewoon maar duidelijk maken aan de topicstarter dat het hier over 900 euro gaat ... als de beurs 10 % stijgt of daalt net voor of na het pensioensparen gaat het over gottekes toch 90 euro ... dat zal de wereld niet uitmaken ... in mijn geval heeft de coronadaling me al een stadswagentje gekost ![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Mocht de beurs echt met de kwaliteit van bedrijven bezig zijn dan zou ze niet dalen omwille van een griep.
Het is allemaal manipulatie, hebzucht en schrik om geld te verliezen. Met het ondersteunen van bedrijven heeft de beurs niks (meer) te maken.
Een goktent dus
Het is allemaal manipulatie, hebzucht en schrik om geld te verliezen. Met het ondersteunen van bedrijven heeft de beurs niks (meer) te maken.
Een goktent dus
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Ik heb zonet de helft van mijn jaarbedrag gestort in mijn pensioenspaarfonds. Had dit jaar nog niets gestort. Mijn PSF heeft een YTD van ruim -6,50% en dit gaat straks bij de koersvorming nog enkele procenten meer naar beneden door de bloedrode dag van gisteren... Achteraf gezien is nu storten in elk geval een stuk voordeliger dan op 2 januari van dit jaar instappen.