Nulcoupons overzicht
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Nulcoupons overzicht
Ik ben persoonlijk niet voor bedrijfsobligaties, gezien je nooit de exacte situatie van een bedrijf kent. Ik neem enkel AAA / AA staatsobligates.
Dat is een eigen keuze natuurlijk. Maar aflopende obligaties zoals Adidas, Thyssen, Xerox, Volkswagen, Arcelor, ... Als je die niet aandurft, blijf je mss beter helemaal weg van de beurzen. Nul-risico bestaat niet, net zoals je nooit zeker bent dat je morgen nog ontwaakt.
Maar er zijn dus categorieën van risico en daar kiest elkeen voor zichzelf uit.
Maar er zijn dus categorieën van risico en daar kiest elkeen voor zichzelf uit.
-
- Verbannen Gebruiker
Nu zelfs, in 1 daghuisjetuintjefiets schreef: ↑13 februari 2024, 10:41En ondertussen weer flink gestegen:huisjetuintjefiets schreef: ↑2 februari 2024, 10:29
Ondertussen weer naar beneden getuimeld
US 10 jaar: 3,89%
OLO 10 jaar: 2,77%
US 10 jaar: 4,185%
OLO 10 jaar: 2,96%
US 10 jaar: 4,28%
OLO 10 jaar: 2,99%
De aandelenbeurzen gaan blijven knallen. Het dipje van nu zal snel vergeten zijn.
Zeker als je weet dat er een hele kromme redenering achter zit. De aandelenbeurzen kennen vandaag een lichte daling omdat het te goed gaat met de Amerikaanse economie. Zo goed dat de FED de rente misschien toch niet zo snel zal laten zakken. En dus verkopen sommigen hun aandelen, en zakken de beurzen.
Anderen denken: als het zo onverwacht goed gaat met de Amerikaanse economie, dan is dat toch goed nieuws voor de bedrijven. En dus voor de beurzen?
Die laatsten gaan de overhand halen. Vooral omdat ze denken: als de FED de rentes zal laten zakken, dan is dat nog meer goed nieuws voor de bedrijven !!
Heeft iemand de link naar het overzicht van obligaties bij Bolero?
Vind het niet direct meer terug.
Vind het niet direct meer terug.
Voor 100k korte termijn zou ik voor deze gaan: DE000A289DA3
Nog iets meer dan 1 jaar en aan 93%
Nog iets meer dan 1 jaar en aan 93%
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik heb hem niet gekocht maar bij Bolero zou dat wel lukken bijvoorbeeld.
-
- Newbie
- Contacteer:
Bolero heeft em niet.
Niet in waardebestand melding? Gewoon aanvragen via mail en dezelfde dag in orde.
Wees je er wel van bewust dat obligaties via Mexem en aanverwanten niet via de beurs van Frankfurt aangekocht worden. Dan kan resulteren in een slechtere koers, wat op een bedrag van 100k een behoorlijk verschil kan maken. Al is dat niet altijd het geval.mver schreef: ↑13 februari 2024, 12:50 Bedankt pukkie007 en huisjetuintjefiets!! Ik spreid ook liever wat meer, maar de mogelijkheden bij Mexem zijn beperkt en deze kan wel. Het zou een snelle oplossing zijn, terwijl ik anders moet wachten tot ik een andere broker heb voor landenobligaties (waar ik sowieso wel werk ga van maken). Anders moet ik het ook in maar een paar bedrijvenobligaties steken en is de opbrengst nog lager ook.
Ja, pmu, ik weet het, maar het valt nog mee. Ik moet inderdaad dikwijls een beetje meer geven dan de ask in Frankfurt. Maar de lage commissie compenseert. En soms is het ook een stuk minder dan de ask in Frankfurt.
In absolute cijfers vallen de verschillen ook wel mee. En je kan ook niet blijven vergelijken. Tijd is ook wat waard. Snellere keuzes maken dat je geld sneller onder dak is. Een stuk(je) boven een spaarrekening en ik ben verkocht .
In absolute cijfers vallen de verschillen ook wel mee. En je kan ook niet blijven vergelijken. Tijd is ook wat waard. Snellere keuzes maken dat je geld sneller onder dak is. Een stuk(je) boven een spaarrekening en ik ben verkocht .
Tip: EU000A1Z99M6
Maturity 16/12/24
Aankoop 97%
Rendement 3.56% voor 2500€ met 0€ makelaarsloon.
Maturity 16/12/24
Aankoop 97%
Rendement 3.56% voor 2500€ met 0€ makelaarsloon.
Buy bitcoin
Thx!stranger schreef: ↑14 februari 2024, 12:08 Bolero link
https://www.bolero.be/uploads/media/632 ... lectie.pdf