Nulcoupons overzicht
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Nulcoupons overzicht
DE0001141810 - Germany 0% 11 Apr 2025 - yield: 3,32%
Heb deze op Saxo aangekocht. (Had € 100 gratis transactietegoed)
DeGiro is ook slechts € 3 voor een obligatie op Frankfurt.
Bij een 0% obligatie is er dus geen coupon, maar krijg je de uitgifte prijs (bv 100%) bij maturiteit. Je kan kopen aan bv 96%.
Correct?
Hier zou ik dan al snel zeggen je hebt 4% opbrengst (minus de kosten), maar dat blijkt niet helemaal correct te zijn als ik dit topic lees. Er zijn slechts enkelingen die het rendement correct kunnen berekenen, zo blijkt.
Dan is een 0% obligatie die nog 1 of 2 jaar (of langer) moet doen, toch zelden interessant? Tenzij je aan bv 80% kan kopen?
Correct?
Hier zou ik dan al snel zeggen je hebt 4% opbrengst (minus de kosten), maar dat blijkt niet helemaal correct te zijn als ik dit topic lees. Er zijn slechts enkelingen die het rendement correct kunnen berekenen, zo blijkt.
Dan is een 0% obligatie die nog 1 of 2 jaar (of langer) moet doen, toch zelden interessant? Tenzij je aan bv 80% kan kopen?
Laatst gewijzigd door DeDenker op 16 april 2024, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt voor tip,heb trackers bij De Giro...
Als je 3% netto wil overhouden, dan betaal je best niet meer dan 96,5% voor een obli die na een jaar vervalt. Best onder de 94% voor een obli die nog 2 jaar loopt.DeDenker schreef: ↑16 april 2024, 18:45 Bij een 0% obligatie is er dus geen coupon, maar krijg je de uitgifte prijs (bv 100%) bij maturiteit. Je kan kopen aan bv 96%.
Correct?
Vind je een obli aan 80% die nog 2 jaar loopt, dan zit je boven de 12% jaarlijks rendement.
Het gaat dus over 0% obligaties, niet onder de 100% uitgegeven en die ook effectief uitbetaald worden op vervaldatum. Je rendement hangt verder af van je nominaal aankoopbedrag en de kosten die je broker je aanrekent.
Bedankt voor de info Pukkie.
Onverwacht statement Powell
Fed’s Powell:
- Labor Market Is Moving Into Better Balance, Even Amidst Ongoing Strength
- Seeing Broader Wage Pressures Gradually Moderating
- Twelve Month Core PCE Inflation Was Little Changed In March According To Estimates
- Performance Of US Has Been ‘Quite Strong’
- Recent Data Shows Lack Of Further Progress On Inflation This Year
- Recent Data Shows Lack Of Further Progress On Inflation
- Can Maintain Current Rate For As Long As Needed If Higher Inflation Persists
- Restrictive Policy Needs Further Time To Work
- Likely To Take Longer For Confidence On Inflation
- Firm Inflation Last Quarter Has Introduced New Uncertainty Over When And Whether The Fed Will Be Able To Lower Rates Later This Year.
Fed’s Powell:
- Labor Market Is Moving Into Better Balance, Even Amidst Ongoing Strength
- Seeing Broader Wage Pressures Gradually Moderating
- Twelve Month Core PCE Inflation Was Little Changed In March According To Estimates
- Performance Of US Has Been ‘Quite Strong’
- Recent Data Shows Lack Of Further Progress On Inflation This Year
- Recent Data Shows Lack Of Further Progress On Inflation
- Can Maintain Current Rate For As Long As Needed If Higher Inflation Persists
- Restrictive Policy Needs Further Time To Work
- Likely To Take Longer For Confidence On Inflation
- Firm Inflation Last Quarter Has Introduced New Uncertainty Over When And Whether The Fed Will Be Able To Lower Rates Later This Year.
Hangt er vanaf hoe lang hij nog loopt. Dus op jaarbasis uitrekenen en 0,12% tax niet vergeten bij aankoop.DeDenker schreef: ↑16 april 2024, 18:45 Bij een 0% obligatie is er dus geen coupon, maar krijg je de uitgifte prijs (bv 100%) bij maturiteit. Je kan kopen aan bv 96%.
Correct?
Je moet het rendement op jaarbasis berekenen en in % nemen van de aankoopprijs. In jou voorbeeld van 960+kosten of 800+kosten.DeDenker schreef: ↑16 april 2024, 18:45 Bij een 0% obligatie is er dus geen coupon, maar krijg je de uitgifte prijs (bv 100%) bij maturiteit. Je kan kopen aan bv 96%.
Correct?
Wat denken jully van Republic of Finland 0% 15 Sep 2026, EUR
ISIN FI4000511449
Huidige Koers 93.460 geeft nettorendement van 2.63% bij 0.12% kosten
Weet iemand de rating ervan?
Mvg
ISIN FI4000511449
Huidige Koers 93.460 geeft nettorendement van 2.63% bij 0.12% kosten
Weet iemand de rating ervan?
Mvg
Even "Finland credit rating" intikken in Google... AA+. Superveilig.