Nulcoupons overzicht
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Nulcoupons overzicht
Misschien even polsen bij "huisjetuintjefiets" ?
Dat wordt dan wachten op Godot ...
Ik vind het netto toch maar magertjes.
Ik vind het netto toch maar magertjes.
Is netto idd mager; ik probeer steeds richting 2,9 à 3% te gaan. Al wordt dat ook moeilijker
Iemand deze al bekeken ?
Vonovia SE 0,25% 21/28
ISIN: DE000A3MP4U9 | WKN: A3MP4U |
BBB+ rating.
Netto rendement +- 4,2%
KBC Securities over Vonovia
Het management laat zien dat het desinvesteringen goed uitvoert en balansrisico's goed beheert. Het geruststellende commentaar over de daling van de reële waarde, in combinatie met positieve berichten over de autonome huurgroei op de middellange termijn, ondersteunt de positieve visie van KBC Securities. De Duitse woningmarkt heeft een chronisch aanbodtekort, wat Vonovia's positie als belangrijke verhuurder in de regio ondersteunt. De vraag is groter dan het aanbod, wat leidt tot een recordlaagte in leegstand en een versnellende huurgroei.
Vonovia SE 0,25% 21/28
BBB+ rating.
Netto rendement +- 4,2%
Het management laat zien dat het desinvesteringen goed uitvoert en balansrisico's goed beheert. Het geruststellende commentaar over de daling van de reële waarde, in combinatie met positieve berichten over de autonome huurgroei op de middellange termijn, ondersteunt de positieve visie van KBC Securities. De Duitse woningmarkt heeft een chronisch aanbodtekort, wat Vonovia's positie als belangrijke verhuurder in de regio ondersteunt. De vraag is groter dan het aanbod, wat leidt tot een recordlaagte in leegstand en een versnellende huurgroei.
Wat ik lees op beurs van Frankfurt: Minimum investment amount 100,000.karine schreef: ↑4 mei 2024, 08:49 Iemand deze al bekeken ?
Vonovia SE 0,25% 21/28
BBB+ rating.
Netto rendement +- 4,2%
Als je kan, moet je voor die grote coupures gaan:
- kosten liggen lager dan meerdere obli's te kopen
- altijd hogere opbrengst
- niet altijd particulier verhandelbaar
- kosten liggen lager dan meerdere obli's te kopen
- altijd hogere opbrengst
- niet altijd particulier verhandelbaar
Geen nulcoupon, Deutsche Annington (Vonovia ) 15/25 1,5% DE000A1ZY989
aan 97,05% EUR 31/03/2025 1,500% 4,89% 1000
aan 97,05% EUR 31/03/2025 1,500% 4,89% 1000
Om wat in dezelfde categorie te blijven van die Finse obligatie, is dit misschien een optie:
France Government Bond OAT
Maturity Date: FEB 25 '27
Coupon: No Coupon
FR0014003513
Na aftrek van de 0,12% kosten die de vraagsteller veronderstelde, kom ik op een YTM van 2,89% netto.
France Government Bond OAT
Maturity Date: FEB 25 '27
Coupon: No Coupon
FR0014003513
Na aftrek van de 0,12% kosten die de vraagsteller veronderstelde, kom ik op een YTM van 2,89% netto.
-
- Newbie
- Contacteer:
Bestaan er in de praktijk inflation linked obligaties die boven of op pari zijn uitgebracht en nu onder pari noteren?
Investment grade, geen junk, welteverstaan.
Investment grade, geen junk, welteverstaan.
Leuke vraag. Vooral de eis dat ze 'nu' onder pari moeten noteren maakt het moeilijk. Had je die vraag een jaar geleden gesteld dan waren ze voor het uitkiezen. Wat is de achterliggende gedachte ( buiten winst maken) bij deze vraag?
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik vind het moeilijk om de dynamiek van inflation linked bonds te begrijpen. Ik zoek een manier om beschermd te zijn tegen de inflatie, maar zonder dat de Belgische roerende voorheffing van 30% die bescherming teveel uitholt.
Wat baar goud misschien?Koffieleut schreef: ↑6 mei 2024, 22:24Ik vind het moeilijk om de dynamiek van inflation linked bonds te begrijpen. Ik zoek een manier om beschermd te zijn tegen de inflatie, maar zonder dat de Belgische roerende voorheffing van 30% die bescherming teveel uitholt.
't Ja, alle variabele bonds met een hoge rating staan momenteel boven pari. Daarom dat wij hier al maanden bezig zijn met nul-coupon obli's. Een inflatie van 6% maak je er niet goed mee, de RV ontloop je wel.
-
- Newbie
- Contacteer:
Wat zou u dan aanbevelen? Winst maken hoeft niet. Ik wil alleen zoveel als mogelijk beschermd zijn tegen de inflatie.