Nulcoupons overzicht
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Nulcoupons overzicht
2.2% inflation rate Duitsland - April 2024Koffieleut schreef: ↑7 mei 2024, 12:59 Wat zou u dan aanbevelen? Winst maken hoeft niet. Ik wil alleen zoveel als mogelijk beschermd zijn tegen de inflatie.
3.37% inflation rate België - April 2024
Met 0% coupon Duitse staatsobligaties op 1 jaar kan je ongeveer 3.1% netto behalen.
Persoonlijk denk ik dat we eerder richting deflatie gaan de komende maanden / jaar.
Ik blijf bij mijn stelling van enkele maanden geleden:
- in euro dient je obligatie rond de 3% opbrengst te hebben
- in dollar kan je nog +4% halen
Denk je dat de opbrengsten zullen stijgen, koop dan aflopende obli's.
Denk je dat de opbrengsten gaan dalen, koop dat obligaties met vervaldag 2027 of later.
- in euro dient je obligatie rond de 3% opbrengst te hebben
- in dollar kan je nog +4% halen
Denk je dat de opbrengsten zullen stijgen, koop dan aflopende obli's.
Denk je dat de opbrengsten gaan dalen, koop dat obligaties met vervaldag 2027 of later.
-
- Newbie
- Contacteer:
Het is off topic, maar:
Als zelfs de grootste investeerders met de krachtigste computermodellen er constant naast zitten, dan is wat ik denk irrelevant. Ik denk niet, ik wil zo min mogelijk gokken met mijn geld. De onvermijdelijke risico's die ik moet nemen, moeten zoveel als mogelijk beredeneerd zijn.
Maar goed, off topic dus.
Je nam het allicht iets te letterlijk, dat denken. Ik had ook kunnen schrijven: ik geloof/ ik verwacht/ spaargids zegt/ de verwachtingen zijn/ het ziet er naar uit dat/ ...
On topic: Wie van jullie heeft enkele procenten van de portefeuille in obligaties met een nulcoupon zitten? Zowel in een stieren- als een berenmarkt weegt het rendement daarvan toch amper door? Waarom dan die extra spreiding?
On topic: Wie van jullie heeft enkele procenten van de portefeuille in obligaties met een nulcoupon zitten? Zowel in een stieren- als een berenmarkt weegt het rendement daarvan toch amper door? Waarom dan die extra spreiding?
Van álle obligaties weegt het rendement amper door in vergelijking met aandelen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Op korte termijn zijn de rendementen nog hoger. Kijk eens hoe snel de aandelenmarkten zich van een dipje of correctie herstellen.
-
- Newbie
- Contacteer:
U veralgemeent de afgelopen jaren naar altijd. Dat is een nog veel gevaarlijkere redenering. Er zijn in de geschiedenis van het kapitalisme vele periodes geweest waarin dit op korte termijn niet zo is.
Uw grafiek is ook van de S&P500. Zou dit bij bijv de BEL 20 ook zo zijn?
De Bel-20 is een heel slecht presterende beursindex. Daar moet je juist niet in beleggen.
Het moet al heel lelijk doen voordat aandelen pakweg de komende tien jaar minder zullen opbrengen dan obligaties. Maar ik geef toe dat we de rendementen van de voorbije tien jaar niet meer zullen halen.
Het moet al heel lelijk doen voordat aandelen pakweg de komende tien jaar minder zullen opbrengen dan obligaties. Maar ik geef toe dat we de rendementen van de voorbije tien jaar niet meer zullen halen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Maar goed, ik ben hier persoonlijk om bij te leren ivm specifieke geldgerelateerde vragen waar ik mee zit.
Ik ga hier niet in discussie gaan over onderwerpen die hier wellicht al vele malen behandeld zijn geweest en waarvan de betrokkenen de "bewijzen" en grafieken direct hebben klaar staan.
Met alle respect natuurlijk voor diegenen die dit wel zinvol vinden.
Ik ga hier niet in discussie gaan over onderwerpen die hier wellicht al vele malen behandeld zijn geweest en waarvan de betrokkenen de "bewijzen" en grafieken direct hebben klaar staan.
Met alle respect natuurlijk voor diegenen die dit wel zinvol vinden.
There have been three periods of at least 13 years when the S&P 500 underperformed what is considered the riskless benchmark, one-month Treasury bills — the 15 years from 1929 to 1943, the 17 years from 1966-82, and the 13 years from 2000-12. That’s 45 total years out of the last 91.
Nikkei 225 in 1990 ook een mooi voorbeeld.
Heb liever 3% netto, waarbij ik zekerheid heb dat ik mijn ingelegde bedrag terugkrijg, dan -50% te moeten slikken in de aandelenmarkt. En dat laatste gaat met zekerheid nog wel eens gebeuren.
Het enige wat je dan nodig hebt is vertrouwen en geduld. Bekijk bovenstaande grafiek eens goed: iedere daling, hoe klein of groot ook, werd na korte tijd tenietgedaan en gevolgd door een verdere stijging. Obligaties kunnen tijdens de looptijd ook flink zakken hoor en je hebt ook geduld nodig: wachten op de eindvervaldag.
-
- Newbie
- Contacteer:
Zodus, mijn beleggingshorizon is een 5tal jaar. Tot ongeveer 2029.
Ik heb zelf al 2 mooie obligaties in Euro in bezit, met dus vervaldag in 2029 maar verneem graag nog suggesties.
Diegene die ik bezit zijn van het Kingdom of the Netherlands 0% & Nestlé Finance 0,25% Bij interesse zoek ik de codes op. Beiden zijn boven pari uitgegeven en noteren nu aanzienlijk onder pari.
Het actuarieel rendement van deze bonds is op dit moment ongeveer 3%.
Ik heb zelf al 2 mooie obligaties in Euro in bezit, met dus vervaldag in 2029 maar verneem graag nog suggesties.
Diegene die ik bezit zijn van het Kingdom of the Netherlands 0% & Nestlé Finance 0,25% Bij interesse zoek ik de codes op. Beiden zijn boven pari uitgegeven en noteren nu aanzienlijk onder pari.
Het actuarieel rendement van deze bonds is op dit moment ongeveer 3%.
Ik denk dat het nu geen verkeerde moment is om deels in Treasury/Staatsobligaties te gaan. Uiteindelijk met uitstel, zal de rente op een bepaalde moment naar beneden gaan. Maar de aandelenmarkten zijn er al serieus op vooruit gelopen. Er is dus een goede kans dat obligaties vanaf nu tot 2025/2026 een mooi rendement kunnen laten zijn.
Persoonlijk zou ik in iets van een duurtijd 7a10 jaar gaan. Je kan dan profiteren van de opwaardse koers als de rentes dalen binnen 6m/1j of 2j maar uiteindelijk gaat het toch gebeuren met een relatief grote zekerheid (100% garantie heb je nooit).
Als je nu een 10 jarige koopt heb je bijvoorbeeld +-4%, als de rente dan binnen 1a2 jaar met 1% is gezakt, ook nog eens ong 6-7% maarwaarde.
Persoonlijk zou ik in iets van een duurtijd 7a10 jaar gaan. Je kan dan profiteren van de opwaardse koers als de rentes dalen binnen 6m/1j of 2j maar uiteindelijk gaat het toch gebeuren met een relatief grote zekerheid (100% garantie heb je nooit).
Als je nu een 10 jarige koopt heb je bijvoorbeeld +-4%, als de rente dan binnen 1a2 jaar met 1% is gezakt, ook nog eens ong 6-7% maarwaarde.
US478160CP78
XS2338955805
XS2343822503
XS2338955805
XS2343822503