Nulcoupons overzicht
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Nulcoupons overzicht
Ik ben ook eens benieuwd of ze uit eigen initiatief dit zullen terugbetalen aan iedereen waarbij die TOB onterecht geïnd is. Waarschijnlijk zullen we er zelf achter mogen gaan...
Is toch weer pure kafka. Ik heb nooit TOB op OLO's betaald bij Bolero. Misschien is het gewoon een 'bepaalde periode' misgelopen en hebben ze het nooit ontdekt of met geen woord over rerept.
Zal op eigen initiatief zijn.
Het aantal Belgen dat 0% coupon staatsobligaties van Duitsland, Frankrijk, etc. koopt, zal ook wel beperkt zijn.
Die C rating is eigenlijk "Not Rated" en wat ik vond van Landesbank was allemaal Aa2 of AAA.karine schreef: ↑1 juli 2024, 15:14Vind jij die rating terug.
Ik zie enkel :
https://www.finanzen.net/anleihen/hlb28 ... le-anleihe
Daar geven ze een C rating terwijl Landesbank toch AAA is.
Fitch Ratings - Frankfurt am Main - 11 Aug 2023: Fitch Ratings has affirmed Landesbank Hessen-Thueringen Girozentrale's (Helaba; A+/Stable/F1+) public sector Pfandbriefe at 'AAA' with a Stable Outlook
Er is inderdaad geen omzet, maar af en toe zijn er wel een paar waar ik een ASK voor vind, zoals momenteel DE000HLB2870 aan 88.85 tot 12/27 wat met 0.12% kosten bij Bolero resulteert in 3.63%. De bedoeling is toch om ze bij te houden tot de vervaldatum en desnoods kan verkopen ook nog (momenteel aan 88.40).
Ik maak me gewoon zorgen wat er niet klopt: AAA rating op 3 jaar met een rendement van 3.6% lijkt me te mooi om waar te zijn.
Idd, buitenlandse staatsobligaties in het algemeen bedoel ik, meeste Belgen kopen gewoon een Belgische staatsbon.
Gewoon omdat de meeste Belgen MSM volgen, en niet op SG zitten, Joker.
'Doe mij ook maar een staatsbon.' klonk het in september.
'Wat is een obligatie met een nulcoupon?' stel die vraag maar eens bij de beenhouwer of de bakker ...
'Doe mij ook maar een staatsbon.' klonk het in september.
'Wat is een obligatie met een nulcoupon?' stel die vraag maar eens bij de beenhouwer of de bakker ...
Bon, mailtje gestuurd naar Bolero met een overzicht van de ingehouden TOB op lineaire obligaties DE, FR en AU (+ één uitgegeven door het ESM-fonds - hierover twijfel ik aangezien deze niet uitgegeven is door een lidstaat van de EU). Ik ben eens benieuwd...
Jullie vragen toch allemaal een extra vergoeding neem ik aan?
Reactie van Bolero:
"De transacties in de Nederlandse en Duitse staatobligatie zullen spoedig worden gecorrigeerd zonder inhouding van beurstaks.
Voor de overige staatsobligaties*** is nog geen uitsluitsel of deze voldoen aan de vrijstellingsvoorwaarden. Onze fiscale diensten zijn dit momenteel aan het onderzoeken aan de hand van prospectussen. We houden u alvast op de hoogte van het verdere verloop hiervan."
***bij mij Roemenie/Oostenrijk/Europese Unie
"De transacties in de Nederlandse en Duitse staatobligatie zullen spoedig worden gecorrigeerd zonder inhouding van beurstaks.
Voor de overige staatsobligaties*** is nog geen uitsluitsel of deze voldoen aan de vrijstellingsvoorwaarden. Onze fiscale diensten zijn dit momenteel aan het onderzoeken aan de hand van prospectussen. We houden u alvast op de hoogte van het verdere verloop hiervan."
***bij mij Roemenie/Oostenrijk/Europese Unie
Nog geen antwoord van Degiro
Waarom zou een Franse of Duitse wel aan de voorwaarden voldoen maar een Roemeense of Oostenrijkse staatsobligatie niet