Nulcoupons overzicht
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Nulcoupons overzicht
Natuurlijk zijn die er ... maar het vraagt enige inspanning en opzoekwerk.
Kijk en zoek zelf op de site van IBKR (of bij een andere broker).
Scroll eens wat naar boven. Het is er uitvoerig over gegaan hier. Ze is niet verschuldigd op staatsobligaties uit de EER.
Bij Bolero rekenen ze de beurstaks niet meer aan voor bv. Nederlandse, Duitse staatsobligaties maar ze geven de ten onrechte aangerekende taks van de voorbije jaren ook niet meer terug..
Dit stoort mij dus enorm he. Is dat alleen voor dikke klanten dat ze dat doen? Ik ga hen volgende week nog eens mailen of bellen. Mij hebben ze nog steeds niet terugbetaald.
24 juni heb ik een terugbetaling gevraagd. En nog eens een reminder op 16/7. Niets.
Ik heb het inderdaad voor de Duitse en Franse obligaties ook teruggekregen.
Hier ook niets terug gekregen na tweemaal vragen. Ze schermen met de redenering dat ze eerst uitsluitsel van FOD Financien moeten krijgen, maar een van de instrumenten waar het over gaat, kan ik intussen kopen met 0 TOB. Aan anderen kunnen ze wel terugbetalen.
Bolero is niet bij de goedkoopste, zeker als je buiten euronext durft te handelen. Dit wordt altijd goedgepraat door de 'goeie service'. Helaas heb ik hier nog niet van kunnen genieten.
Ik kreeg een "standaardantwoord" dat ze de terugbetaling "on hold" hadden gezet tot ze meer duidelijkheid hadden verkregen van de overheid. Ik dacht dat wetgeving al zeer duidelijk was aangezien ze de taks momenteel zelf ook niet meer aanrekenen..
Denk dat de eersten probleemloos terugbetaald werden. Maar eens er meer en meer zijn beginnen terugvragen hebben ze de situatie "on hold" gezet.. Waarschijnlijk wordt het afvallingskoers.
Denk dat de eersten probleemloos terugbetaald werden. Maar eens er meer en meer zijn beginnen terugvragen hebben ze de situatie "on hold" gezet.. Waarschijnlijk wordt het afvallingskoers.
Dat kan. Als ze het al aan de fiscus hebben afgedragen, dan wordt het heel moeilijk om het zomaar terug te krijgen op de korte termijn.pereboom schreef: ↑24 augustus 2024, 15:02 Ik kreeg een "standaardantwoord" dat ze de terugbetaling "on hold" hadden gezet tot ze meer duidelijkheid hadden verkregen van de overheid. Ik dacht dat wetgeving al zeer duidelijk was aangezien ze de taks momenteel zelf ook niet meer aanrekenen..
Dat is ons probleem niet. Zij hebben een taks geïnd die volgens de geldende fiscale wetten niet verschuldigd was. Dat is een fout die ze moeten rechtzetten.
Maar waarom krijgen jullie wel gelijk en anderen niet?
Idd. Barryke, dat de ten onrechte afgehouden taks reeds aan de fiscus zou gestort zijn is geen reden om deze fout niet recht te zetten voor de klant. Als de ten onrechte afgehouden taks werkelijk reeds doorgestort is naar de fiscus dan kan KBC/Bolero daar nog steeds bezwaar voor indienen (toch zeker nog voor het jaar 2023).