Nulcoupons overzicht
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Nulcoupons overzicht
Begin september hebben we vóór het vervallen van de staatsbonmiljarden allemaal zoveel gekregen, maar nu is het héél wat minder en zit je beter bij een spaarrekening met een hoge getrouwheidspremie!
Dat kennen we, en straks verlagen ze de basisrente weer.
Dan liever een zeker rendement met een obligatie aan 2,5%.
Natuurlijk, maar de discussie ging over termijnrekening/spaarrekening.
2,5% netto betekent wel 3,57% bruto hé.
Laatst gewijzigd door evita op 30 oktober 2024, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Ging dit topic niet over obligaties ?
Hangt ook van je aankoopkosten en al dan niet TOB af.
Om geen TOB te moeten betalen moet je al naar een staatsobligatie gaan, en die vind ik zelfs totaal niet terug rond de 2%. Let wel, ik spreek over een termijn van 1 jaar minimum. Naar kortere looptijden kijk ik niet direct.
Kwa aankoopkosten zit ik wel wat duurder (Bolero), maar kijk voor schijven van 25k, dan valt dit procentueel gezien nog mee.
Kwa aankoopkosten zit ik wel wat duurder (Bolero), maar kijk voor schijven van 25k, dan valt dit procentueel gezien nog mee.
Bij de Giro maak je met een schijf van 25.000 euro een rendement van 2,54% netto (T.O.B. inhouden wel even uitschakelen!) op de DE0001141810.shuttle schreef: ↑30 oktober 2024, 11:59 Om geen TOB te moeten betalen moet je al naar een staatsobligatie gaan, en die vind ik zelfs totaal niet terug rond de 2%. Let wel, ik spreek over een termijn van 1 jaar minimum. Naar kortere looptijden kijk ik niet direct.
Maar is inderdaad niet voor een jaar. Maar ja, na een half jaartje zie je wel weer hoe de wereld er uit ziet.
De inflatie kan ook weer stijgen.
Net voor 40k Nestlé 2026 gekocht, 2,312 netto. Niet super vet maar vond niet veel beter op die looptijd.
Awel, omdat ik verwacht dat alles nog meer gaat zakken.
Ik was zelfs nog geneigd om op een termijn van vijf jaar of zo te kijken maar heb dat uiteindelijk niet gedaan.
Het blijft altijd een beetje gokken ook natuurlijk, mijn glazen bol is stuk.
Als ik zie dat we op een paar maand tijd reeds gezakt zijn van 3% netto richting 2% vrees ik dat de toekomst niet veel goeds brengt.
Ik was zelfs nog geneigd om op een termijn van vijf jaar of zo te kijken maar heb dat uiteindelijk niet gedaan.
Als ik zie dat we op een paar maand tijd reeds gezakt zijn van 3% netto richting 2% vrees ik dat de toekomst niet veel goeds brengt.
Het verleden is geen garantie voor de toekomst. En de inflatie loopt alweer op.shuttle schreef: ↑30 oktober 2024, 20:38 Awel, omdat ik verwacht dat alles nog meer gaat zakken.