Obligatie 3 jr
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Obligatie 3 jr
Tuurlijk kan dat, Arkad.
Ik heb de gegevens die ik gepost heb, gebruikt. Ik reken wel van 91.65 naar 100 en niet andersom. Mss zit daar het verschil ?
Ik heb de gegevens die ik gepost heb, gebruikt. Ik reken wel van 91.65 naar 100 en niet andersom. Mss zit daar het verschil ?
@pukkie007
Mag ik uitleg over "Ik reken wel van 91.65 naar 100 en niet andersom"?
Ik begrijp niet hoe dat een ander netto-rendement van de Nestlé-obligatie kan geven
@pukkie007
Mag ik uitleg over "Ik reken wel van 91.65 naar 100 en niet andersom"?
Ik begrijp niet hoe dat een ander netto-rendement van de Nestlé-obligatie kan geven
Obligatie van Nestlé
ISIN: XS2263684180
Aankoopkoers : 92,70%
Coupon = 0
Netto-rendement = 2,817 %
Zou een "financiële goeroe" kunnen nazien of dat netto-rendement klopt?
Dankjewel
ISIN: XS2263684180
Aankoopkoers : 92,70%
Coupon = 0
Netto-rendement = 2,817 %
Zou een "financiële goeroe" kunnen nazien of dat netto-rendement klopt?
Dankjewel
@Gg70Gg70 schreef: ↑4 mei 2023, 19:33Ik weet het Jos,hoort niet bij dit topic,maar ckv-bankjos48 schreef: ↑4 mei 2023, 16:19 @pukkie007
Bedankt voor uw antwoord![]()
![]()
Ik heb de tool van spaarvarken ingevuld zoals pmu het uitgelegd heeft + een voorbeeld (met gele kolommen) ingevuld heeft (zie boven) en mijn netto-rendement verschilt.van uw netto-rendement![]()
Reeds eerder werd het netto-rendement van dezelfde obligatie berekend door een lid van spaargids en het resultaat was een netto-rente van 2,87% voor een aankoopkoers van 91,30![]()
Wie heeft er nu gelijk?
Graag uitleg hierover voor eea te verduidelijken en me duidelijk te maken waar ik bij de tool van spaarvarken eventueel een fout zou gemaakt hebben zodat uw netto-rendement hoger is dan het mijne.
heeft termijnrekeningen die ondertussen oplopen tot
3,25% bruto,ik ben al 10 jaar daar tevreden klant,ook geen bankkosten bij ckv, overwegen waard,zeker als goede huisvaderspreiding...
Wat is de rente van CKV voor termijnrekening op 1 jaar?
Bedankt
2,275% netto op 10 jaar
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
@karine
@Gg70
Voor de termijnrekeningen van 1 tem 3 jaar zijn er andere banken,die meer geven dan CKV
Kijk maar eens naar de termijnrekeningen op spaargids.
Momenteel hebben de termijnrekeningen op 8 jaar een hoger rendement dan de TAK 21.
De rente voor de Tak 21 is te laag!!!
@Gg70
Voor de termijnrekeningen van 1 tem 3 jaar zijn er andere banken,die meer geven dan CKV
Kijk maar eens naar de termijnrekeningen op spaargids.
Momenteel hebben de termijnrekeningen op 8 jaar een hoger rendement dan de TAK 21.
De rente voor de Tak 21 is te laag!!!
Rendement tot vervaldag is 2,9816 %
Looptijd = 2.581 jaar
rendement Is dus 0,15 % hoger dan wat jij zegt aan een koers van 92.70 % .
Opvallend dat de rendementen aan het dalen zijn.
Verschuiving van aandelen naar obligaties ?
Verschuiving van aandelen naar obligaties ?
Lap, nog ene die een andere uitkomst heeft!
De fout zit allicht in het gekozen aankoopbedrag.
Bij Bolero zijn de makelaarslonen voor in Duitsland noterende obligaties:
- 15€ bij aankopen tot 2500€
- 30€ per aankoopschijf van 10.000 euro én hoger dan 2500€ én lager dan 70.000€ CORRECTIE: maximaal 60€ bij aankoop 20.001 - 69.999€ Mijn excuses.
- 0,15% bij aankopen vanaf 70.000€
Dus die tool waarbij je 0,3% makelaarskost invult, is enkel correct bij aankopen van 10k, 20k, 30k, 40k, 50k en 60k !
Laatst gewijzigd door pukkie007 op 6 mei 2023, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
@pukkie007
@lop
Mijn berekening gaat uit van een aankoop van 10.000 euro en eenmakelaarsloon van 30 euro.
Wanneer lop een andere uitkomst bekomt voor de netto-rente van de Nestlé-obligatie zal het mogelijks komen door het feit dat hij een lager makelaarsloon rekent.
Bij mijn vraag had ik er moeten bijzetten dat het aankoopbedrag 10K was.
Sorry
@lop
Mijn berekening gaat uit van een aankoop van 10.000 euro en eenmakelaarsloon van 30 euro.
Wanneer lop een andere uitkomst bekomt voor de netto-rente van de Nestlé-obligatie zal het mogelijks komen door het feit dat hij een lager makelaarsloon rekent.
Sorry
Geen makelaarsloon gerekend . Dit is het rendement zonder enige kosten .jos48 schreef: ↑5 mei 2023, 16:27 @pukkie007
@lop
Sorry![]()
Bij de ene broker betaal je 30 € en bij een andere 3 €
Dat hangt dus af van de keuze waar je wil aankopen .
En heeft ook geen uitstaande met het rendement van de obligatie . Dit is een persoonlijke keuze .
Dit is Bolero dat je steunt , ik zou nooit zoveel betalen om obligatie aan te kopen als je 100 k zou kopen zit je 100 keer duurder dan bij een goedkopere broker
@loplop schreef: ↑5 mei 2023, 17:49Geen makelaarsloon gerekend . Dit is het rendement zonder enige kosten .jos48 schreef: ↑5 mei 2023, 16:27 @pukkie007
@lop
Sorry![]()
Bij de ene broker betaal je 30 € en bij een andere 3 €
Dat hangt dus af van de keuze waar je wil aankopen .
En heeft ook geen uitstaande met het rendement van de obligatie . Dit is een persoonlijke keuze .
Dit is Bolero dat je steunt , ik zou nooit zoveel betalen om obligatie aan te kopen als je 100 k zou kopen zit je 100 keer duurder dan bij een goedkopere broker![]()
U moet solliciteren bij Bpost
Wanneer ik het netto-rendement vraag van een obligatie dan is dat uiteraard rekening houdend met de makelaarskosten en met de beurstaksen.
Wanneer ik het netto-rendement bereken via de tool van spaarvarken dan moet ik toch de makelaarskosten en de beurstaks ingeven!!
Als verontschuldiging kunt u zeggen dat ik niet heb vermeld dat de aankoop zou gebeuren bij Bolero.
Sorry daarvoor
Welke broker kunt u aanbevelen wanneer ik "effe voor 100k obligaties" wens aan te kopen.
Bedankt voor de tip
Het rendement van een obligatie is overal gelijk jos , de kosten ben je zelf verantwoordelijk voor .
Bij Bolero betaal je 0,3 %
Bij de giro betaal je 3 €
Bij mexem betaal je 0,15 %
Het is niet omdat jij bij de duurste speler van de markt aankoopt dat het rendement van die obligatie plots daalt .
Uw persoonlijk rendement daalt maar dit staat los van de obligatie .
Daarom is er maar 1 correct cijfer .
Wat jij daarvan moet aftrekken qua kosten is volledig uw zaak .
Het is niet omdat jij bij de duurste speler van de markt aankoopt dat het rendement van die obligatie plots daalt .
Daarom schrijf ik ook altijd “nettorendement na kosten”. Wat mij betreft is dat ook het enige relevante. Qua brokers heb je trouwens niet altijd veel keuze. DEGIRO verkoopt deze obligatie niet. Interactive Brokers wel, al is de koers daar typisch iets slechter.
Je mag ervan uitgaan dat de berekening met dat Exceldocument correct is.
Je mag ervan uitgaan dat de berekening met dat Exceldocument correct is.
Wanneer ik vraag van het netto-rendement van een obligatie van Bolero na te zien dan wil ik weten of het netto-rendement klopt met hetgeen ik noteerde bij het invullen van de diverse kolommen van het Excelbestand van spaarvarken.lop schreef: ↑5 mei 2023, 19:50 Het rendement van een obligatie is overal gelijk jos , de kosten ben je zelf verantwoordelijk voor .
Ik wil weten of dat netto-rendement van de obligatie voor mij voldoende is met de de door mij vooropgestelde aankoopkoers dan interesseert het me niet dat Bolero een dure broker is.
pmu heeft de moeite gedaan van me duidelijk uit te leggen wat moet ingevuld worden bij de spaarvarken-tool om te weten wat het netto-rendement is REKENING HOUDEND MET DE ONKOSTEN.
Wanneer er iemand van dit spaargidsforum is die meent dat de berekening van pmu een verkeerde notitie geeft van het effectief netto-rendement van een obligatie moet hij dat zeggen