Obligatie
TIP
Re: Obligatie
Ik ga voor een beperkt bedrag bij Rabobank toch proberen in te tekenen!
ikke niet, kosten baten balans helt over naar: nee
Udi, er zijn veel aandelen die een dividend bieden die merkelijk hoger is dan die 2,75 netto rendement.udi schreef:voor een beperkt bedrag... laat maar komen.
tenzij er hier iemand een beter alternatief weet (2,75% op 6 jaar vaste rente)
Socfinasia, Ageas, Elia, NBB, RTL group, Exmar, Melexis, Bois Sauvage, etc.
Alleen moet u dan de schommelende koersbewegingen van aandelen erbij nemen.
Voilà, deze obligatielening was wederom op een minimum van tijd uitverkocht zoals ik overigens verwacht had.Piper schreef:Inderdaad hoger dan gemiddeld risico. Ik twijfel nog. Netto actueel rendement bedraagt 2,75%.disterminator schreef:Absoluut geen aanrader overigens, die Vranken obligatie: 2.75% netto rendement op 6 jaar, voor een quasi achtergestelde obligatie, van een emittent met een hoge schuldgraad. Nee bedankt, wat mij betreft.
Toch verwacht ik dat die obligatielening op een minimum aan tijd zal uitverkocht zijn.
http://www.belegger.nl/nieuws/2638404/a ... aties.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De Belgische overheid komt met nieuwe staatsobligaties. Rente 1,35% bruto op 5 jaar.
Ik pas. Wellicht alleen voor angsthazen.
Ik pas. Wellicht alleen voor angsthazen.
Re: Staatsbon september 2013
Yaris, inderdaad wat meer dan de vorige, maar nog steeds zeer laag.
Ik pas.
Ik pas.
De inflatie bedraagt momenteel 1,60%.
Ik ben persoonlijk enkel geïnteresseerd in beleggingen/spaarproducten die minstens inflatie-dekkend zijn.
Ik ben persoonlijk enkel geïnteresseerd in beleggingen/spaarproducten die minstens inflatie-dekkend zijn.
De officiële, gemanipuleerde inflatie van de regering, bedoel je? Ik denk dat je eerder een rendement van 3% moet nastreven om de inflatie bij te blijven.
Jens_Dev, wellicht wel omdat het dure vastgoed en de hoge huurprijzen er niet in opgenomen zijn.jens_dev schreef:De officiële, gemanipuleerde inflatie van de regering, bedoel je? Ik denk dat je eerder een rendement van 3% moet nastreven om de inflatie bij te blijven.
3% rendement in huidige tijden is alvast niet gemakkelijk en voorstellen zijn altijd welkom.
De officiële index is inderdaad niet gelijk aan uw "persoonlijke index", en de officiële is toch wel wat getrukeerd aan de hand van electronicaprijzen en zo.
Als bijvoorbeeld de grootwarenhuis boodschappenkorf gemiddeld duurder wordt, maar je gaat persoonlijk de Delhaize al een keer ruilen voor de Aldi, dan ga je waarschijnlijk minder uitgeven dan het voorgaande jaar. Negatieve index?
Als bijvoorbeeld de grootwarenhuis boodschappenkorf gemiddeld duurder wordt, maar je gaat persoonlijk de Delhaize al een keer ruilen voor de Aldi, dan ga je waarschijnlijk minder uitgeven dan het voorgaande jaar. Negatieve index?
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Opvallend dat er de laatste tijd quasi geen nieuwe obligatieleningen uitkomen.
Lees ookPiper schreef:Udi, er zijn veel aandelen die een dividend bieden die merkelijk hoger is dan die 2,75 netto rendement.udi schreef:voor een beperkt bedrag... laat maar komen.
tenzij er hier iemand een beter alternatief weet (2,75% op 6 jaar vaste rente)
Socfinasia, Ageas, Elia, NBB, RTL group, Exmar, Melexis, Bois Sauvage, etc.
Alleen moet u dan de schommelende koersbewegingen van aandelen erbij nemen.
http://www.beursduivel.be/nieuws/264474 ... delen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zitten hier mensen die op regelmatige basis obligaties kopen?
Nu een obligatie van Hamon uit op 6 jaar à 5,50% bruto op de primaire markt aan 100%.
Vraag mij af wat obligatie-beleggers doen met hun liquiditeiten van de vervallen obligaties anno 2013 of 2014?
Nu een obligatie van Hamon uit op 6 jaar à 5,50% bruto op de primaire markt aan 100%.
Vraag mij af wat obligatie-beleggers doen met hun liquiditeiten van de vervallen obligaties anno 2013 of 2014?
Piper, is de uitgifte van die obligatie door Hamon al officieel ?