Obligaties bij Bolero
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Obligaties bij Bolero
Ik wou zonet volgende obligatie aankopen via Bolero:
XS0933581802 - European Investment Bank (EIB) 3,25% 13/23
Echter, ik krijg volgende foutmelding:
MSH9184 - Orders zijn niet toegelaten voor dit effect.
Heeft iemand reeds dezelfde fout gekregen en weet iemand wat de reden hiervan zou kunnen zijn?
Heeft iemand reeds dezelfde fout gekregen en weet iemand wat de reden hiervan zou kunnen zijn?
-
- Verbannen Gebruiker
Als ik het probeer, en ik duw op de aankoop/verkoop knop, zie ik in elk geval het scherm om de details in te vullen.rolf604 schreef: ↑24 april 2023, 16:27 Ik wou zonet volgende obligatie aankopen via Bolero:
Heb je de vragenlijst ingevuld om te peilen naar jouw kennis over complexe obligaties?
Ja, de foutmelding verschijnt pas nadak ik op de knop "teken order" klik.
-
- Verbannen Gebruiker
Als je ze wilt aankopen kan dit telefonisch bij Bolero op de OTC markt. Je krijgt dan de maximale aan of verkoopprijs van de marktenzaal. Meestal is de aankoopprijs obligaties op deze markt interessanter dan deze op Frankfurt of Euronext.rolf604 schreef: ↑24 april 2023, 16:27 Ik wou zonet volgende obligatie aankopen via Bolero:
Merci voor de tip, toch allemaal minder straightforward dan aandelen die obligaties...
Daar ga je uw broek aan scheuren!
Onmogelijk om daar nu nog winst op te nemen. En dit vooral door de RV.
Onmogelijk om daar nu nog winst op te nemen. En dit vooral door de RV.
XS0933581802 vvd. 24/5/2023 EIB 3.25% in NOK.
Je zal inderdaad als je de aankoopkosten en de RV rekent verlies lijden.
Je zal inderdaad als je de aankoopkosten en de RV rekent verlies lijden.
Nog obligaties gekocht Jos? Misschien nog afwachten.karine schreef: ↑19 april 2023, 01:49Jos,
Je verliest zoveel tijd.
Je bent nu al maanden aan het zoeken en zoeken en je kan blijven zoeken.
In het topic "obligaties 3 jr" stonden/staan zoveel interessante voorbeelden maar of je op deze moment nog 3% gaat vinden met A ratings ?
Misschien dan nog maar eens een voorbeeld, geen A rating maar toch BBB+ is bv Volkswagen Financial Services AG 0,875% 31/01/2028 EUR.
Koers 86,23.
Stel dat je ze kan kopen aan 87.
Netto rendement nu +- 3,5%.
Overheden gaan binnenkort hun aangekocht papier
moeten slijten op de markt...
Ik heb al weken orders voor bij Bolero obligaties van Nestlé te kopen maar de ask-koers voor ALLE obligaties van Nestlé is te hoog voor aanvaardbaar netto-rendement te hebben.
Ik wacht wel en kijk uit naar de verwachte stijgende rentes voor termijnrekeningen aan te schaffen.
In het verleden heb ik de aanbevelingen over de depositorekening van de consignatiekas gelezen maar de aanbevelingen waren "te mooi om waar te zijn" en daarom heb ik gewacht voor in te tekenen![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Ik wacht wel en kijk uit naar de verwachte stijgende rentes voor termijnrekeningen aan te schaffen.
In het verleden heb ik de aanbevelingen over de depositorekening van de consignatiekas gelezen maar de aanbevelingen waren "te mooi om waar te zijn" en daarom heb ik gewacht voor in te tekenen
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Niet te lang wachten. Voor elke maand dat je wachtte heb je al zo'n 0,20% netto verloren.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Kijk eens op de beurs van Stuttgart voor deze obligaties. De prijzen zijn daar meestal meer realistisch.jos48 schreef: ↑25 april 2023, 23:14 Ik heb al weken orders voor bij Bolero obligaties van Nestlé te kopen maar de ask-koers voor ALLE obligaties van Nestlé is te hoog voor aanvaardbaar netto-rendement te hebben.
In het verleden heb ik de aanbevelingen over de depositorekening van de consignatiekas gelezen maar de aanbevelingen waren "te mooi om waar te zijn" en daarom heb ik gewacht voor in te tekenen![]()
Bij interesse in een bepaalde , koop deze offline bij Bolero op de OTC markt. Je kan niet systematisch telefoneren om enkel informatie van de mogelijke prijzen te vragen. Dit omdat de Bolero orderdesk steeds contact met de marktenzaal moet maken voor de maximale richtprijs. Niet vergeten de isin code op voorhand op te zoeken vooraleer te telefoneren.
Waarom juist deze van Nestlé ?
Omdat Nestlé een goede rating heeft en er obligaties zijn met verschillende resterende looptijden.Filip333 schreef: ↑26 april 2023, 06:22Kijk eens op de beurs van Stuttgart voor deze obligaties. De prijzen zijn daar meestal meer realistisch.jos48 schreef: ↑25 april 2023, 23:14 Ik heb al weken orders voor bij Bolero obligaties van Nestlé te kopen maar de ask-koers voor ALLE obligaties van Nestlé is te hoog voor aanvaardbaar netto-rendement te hebben.
In het verleden heb ik de aanbevelingen over de depositorekening van de consignatiekas gelezen maar de aanbevelingen waren "te mooi om waar te zijn" en daarom heb ik gewacht voor in te tekenen![]()
Bij interesse in een bepaalde , koop deze offline bij Bolero op de OTC markt. Je kan niet systematisch telefoneren om enkel informatie van de mogelijke prijzen te vragen. Dit omdat de Bolero orderdesk steeds contact met de marktenzaal moet maken voor de maximale richtprijs. Niet vergeten de isin code op voorhand op te zoeken vooraleer te telefoneren.
Waarom juist deze van Nestlé ?
Ik zal kijken naar obligaties op de beurs van Stuttgart.
Welk voordeel biedt de beurs van Stuttgart tov Frankfurt?
Niet slecht Jos.
Nestlé Finance International Ltd. 0,000% 21/26
XS2350621863
ASK 91,30
S&P rating AA-
Netto : 2,81%
Bij Bolero kunnen deze onmiddellijk online aangekocht worden trouwens.