Obligaties bij Bolero
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Obligaties bij Bolero
Stuttgart geeft meer exacte prijzen als info voor mij om te beslissen deze al of niet offline via Bolero te kopen.
Ik koop of verkoop meestal op de OTC markt.
Ik koop of verkoop meestal op de OTC markt.
Waarom staan meerdere obligaties bij Bolero in het grijs? Je kan ze ook niet aanklikken in uw portefeuille.
zijn er behalve soms een betere prijs ook nadelen aan telefonisch aankopen via Bolero ?
Heb 0 ervaring met die OTC markt, tot nu toe al m'n orders online gedaan.
Als ik dan bij de opgebouwde posities kijk, zie ik ook overal 'buiten beurs Euro' staan ? Staan idd in het grijs zoals hierboven beschreven.
Tot nu toe alle aankopen obligaties onnline (met limiet) aangekocht. Steeds goed verlopen en je kan afhankelijk van de marktomstandigheden vlot de limiet aanpassen. Enige tijd geleden een paar keer gebeld om één of andere aankoopprijs maar leek mij nooit echt interessant. En ook moeilijk om à la minute te beslissen aan de telefoon.
Betlehem schreef: ↑30 april 2023, 06:52zijn er behalve soms een betere prijs ook nadelen aan telefonisch aankopen via Bolero ?
Heb 0 ervaring met die OTC markt, tot nu toe al m'n orders online gedaan.
Als ik dan bij de opgebouwde posities kijk, zie ik ook overal 'buiten beurs Euro' staan ? Staan idd in het grijs zoals hierboven beschreven.
OTC markt obligaties:
Dat is een onderhandse markt waarop de beroepslui de aankoop- en verkooporders naast elkaar leggen.
Als particuliere belegger in obligaties biedt het u verschillende niet te verwaarlozen voordelen indien uw financiële tussenpersoon ( Bolero/ KBC )uw orders op de OTC-markt plaatst.
De bedoeling is niet steeds te telefoneren om een prijs te vragen daar steeds de marktenzaal moet gecontacteerd worden.
De trader heeft dan een maximum prijs bij aankoop om zich in te dekken tegen plotse prijswijzing tussen het moment van de gegeven ( maximale )prijs en de telefonisch goedkeuring van de geïnteresseerde klant.
Het belangrijkste voordeel is dat de volumes die daar uitgewisseld worden ruim hoger liggen dan de volumes op de beurs. Dus veel meer liquide dan deze bv op Euronext of Frankfurt.
De verschillen tussen de kopers- en verkopersprijs zijn er over het algemeen dan ook minder groot en de mogelijkheid dat uw order uitgevoerd wordt is er groter, precies omdat het aanbod en de vraag er ruimer is.
Obligaties aangekocht online bij Bolero kunnen zowel verkocht worden online als op de OTC markt.
Het enige nadeel ,vindt ik , dat je niet met limietkoersen kan werken maar telefonisch onmiddellijk moet beslissen. De juiste aankoopprijs kan je normaal na 10 minuten online raadplegen. Al mijn aankopen op de OTC markt waren uiteindelijk goedkoper dan de ask prijs op Frankfurt.
Ik heb al ervaringen dat ik de ask prijs bij Frankfurt wil betalen en het order niet doorging omdat de tegenpartij ( tussenhandelaar) niet wil of kon verkopen. Als reactie verhoogde hij de ask prijs . Misschien had hij ze niet in bezit en moest hij ze eerst op de OTC markt aankopen met het risico dat ik mijn bod zou intrekken of veranderen.
Het enige nadeel ,vindt ik , dat je niet met limietkoersen kan werken maar telefonisch onmiddellijk moet beslissen. De juiste aankoopprijs kan je normaal na 10 minuten online raadplegen. Al mijn aankopen op de OTC markt waren uiteindelijk goedkoper dan de ask prijs op Frankfurt.
Ik heb al ervaringen dat ik de ask prijs bij Frankfurt wil betalen en het order niet doorging omdat de tegenpartij ( tussenhandelaar) niet wil of kon verkopen. Als reactie verhoogde hij de ask prijs . Misschien had hij ze niet in bezit en moest hij ze eerst op de OTC markt aankopen met het risico dat ik mijn bod zou intrekken of veranderen.
Correctie:
Je kan wel een limiet telefonisch doorgeven en de tijd bepalen dat het order geldig is.
Je kan wel een limiet telefonisch doorgeven en de tijd bepalen dat het order geldig is.