Obligaties jan 2025, enige alternatieven en welke looptijden zijn aanvaardbaar ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Obligaties jan 2025, enige alternatieven en welke looptijden zijn aanvaardbaar ?
Finny, bedankt voor de waarschuwing, maar met uw ervaring, wat zie jij dan als grootste probleem of risico?
Re: Obligaties jan 2025, enige alternatieven en welke looptijden zijn aanvaardbaar ?
.
Ik heb het indertijd helemaal doorgelezen, maar heb daar nu geen tijd voor. Moet ook nog ergens hier op de site staan.
Maar lees het zelf eens uitgebreid, dat is zinniger en leerzamer.
Zo is het, maar dat heb je bij andere obligaties ook. Omdat Finny mij deed twijfelen, ben ik vandaag langsgeweest bij mijn personal banker bij een andere bank, en het product is vogens hem ok. Volgens hem is het grootste risico, dat je bij een vervroegde terugbetaling zal moeten herbeleggen aan een lagere rente, daar ze enkel vervroegd terugbetalen als de rente daalt. En omgekeerd, als de rente stijgt, zit je vast voor 7 jaar aan die 3,3%, maar dat is bij een termijnrekening toch ook.
Zozo, een personal banker nog wel die je het vroeg.Torro schreef: ↑27 maart 2025, 18:08Zo is het, maar dat heb je bij andere obligaties ook. Omdat Finny mij deed twijfelen, ben ik vandaag langsgeweest bij mijn personal banker bij een andere bank, en het product is vogens hem ok. Volgens hem is het grootste risico, dat je bij een vervroegde terugbetaling zal moeten herbeleggen aan een lagere rente, daar ze enkel vervroegd terugbetalen als de rente daalt. En omgekeerd, als de rente stijgt, zit je vast voor 7 jaar aan die 3,3%, maar dat is bij een termijnrekening toch ook.
Ik zou trouwens ook gen termijnrekening aangaan nu met al die wederzijdse 25% tarieven in het vooruitzicht.

Ok, neem jij het risico dan maar, ik hou het bij Duitse en Franse staatsobligaties.