Obligaties jan 2025, enige alternatieven en welke looptijden zijn aanvaardbaar ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Obligaties jan 2024, enige alternatieven en welke looptijden zijn aanvaardbaar ?
in 2024: 1.020 euro per persoonpukkie007 schreef: ↑5 januari 2025, 20:16 - Wat bedoel je met obligaties jan 2024?
- 2% rendement is echt te weinig om obligaties te kopen.
- Een spaarrekening lijkt me dan de betere keuze.
- Rendementen van 2,4 tot 2,8% moeten momenteel toch wel te vinden zijn op de obligatiemarkt. Verschil met een spaarrekening is klein en dus enkel te overwegen bij hogere bedragen of diversificatie. Bij een spaarrekening word je boven de 1040 euro rente nog eens extra belast. Dat heb je (momenteel) bvb niet bij obligaties.
in 2025: 1.050 euro per persoon
Niet dat die 10 of 20 euro gigantisch veel verschil maakt natuurlijk maar juist is juist.
Re: Obligaties jan 2025, enige alternatieven en welke looptijden zijn aanvaardbaar ?
En meer risico blijft inderdaad meer rendement.
Rumänien, Republik 2,375% 17/27
ISIN: XS1599193403 |
2,6% netto.
Rumänien, Republik 2,375% 17/27
ISIN: XS1599193403 |
2,6% netto.
Re: Obligaties jan 2025, enige alternatieven en welke looptijden zijn aanvaardbaar ?
Dank voor de rechtzetting, Samsara. Ik zit er al minder ver naast als bij de recentste obli van de Gimv.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik loop er ook op vast. Zit sowieso al sterk in aandelen en dat relatief deel ga ik dus niet nog opdrijven. Spaarrekeningen vind ik ook geen uitweg. Die zijn immers maar beschermd tot 100K rekening dus dan moet je er een hele reeks gaan openen. En je aan het fiscaal vrijgestelde deel zit je meteen, dus je betaalt 15% RV op een al laag rendement.
Ik ben dus ook naarstig op zoek naar opties.
Je zegt het zelf al. Opties schrijven o.t.m. op je aandelen en puts op evt. defensieve aandelen liefst met dividend.kierkegaard schreef: ↑Gisteren 17:32 Ik loop er ook op vast. Zit sowieso al sterk in aandelen en dat relatief deel ga ik dus niet nog opdrijven. Spaarrekeningen vind ik ook geen uitweg. Die zijn immers maar beschermd tot 100K rekening dus dan moet je er een hele reeks gaan openen. En je aan het fiscaal vrijgestelde deel zit je meteen, dus je betaalt 15% RV op een al laag rendement.
Indien 2 kinderen kom je aan €4200 vrijstelling.kierkegaard schreef: ↑Gisteren 17:32 En je aan het fiscaal vrijgestelde deel zit je meteen, dus je betaalt 15% RV op een al laag rendement.
Is het dan voor het overige al niet beter in kortlopende obligaties van 2% te gaan in plaats van belasting op je spaargeld te gaan betalen ?
Heb je ook een vrijstelling voor kinderen? Dat wist ik niet. Ik dacht dat je de rente die je kinderen krijgen moest bijtellen bij de rente van de ouders, elke ouder voor 50%.karine schreef: ↑Gisteren 23:52Indien 2 kinderen kom je aan €4200 vrijstelling.kierkegaard schreef: ↑Gisteren 17:32 En je aan het fiscaal vrijgestelde deel zit je meteen, dus je betaalt 15% RV op een al laag rendement.
Is het dan voor het overige al niet beter in kortlopende obligaties van 2% te gaan in plaats van belasting op je spaargeld te gaan betalen ?
Inkomsten van minderjarige kinderen worden meeget3ld met de ouders; zonder extra vrijstellingen.karine schreef: ↑Gisteren 23:52Indien 2 kinderen kom je aan €4200 vrijstelling.kierkegaard schreef: ↑Gisteren 17:32 En je aan het fiscaal vrijgestelde deel zit je meteen, dus je betaalt 15% RV op een al laag rendement.
Meerderjarige kinderen hebben hun eigen belastingbtief.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ze moeten inderdaad wel meerderjarig zijn om volledig te mogen meetellen.
Dan "tellen ze niet mee". Dan hebben ze hun eigen belastingaangifte.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ok, ze tellen niet mee maar kunnen wel als buffer dienen.
Ik veronderstel van het moment je in die hogere range van vermogen zit je stilaan begint met dit ook te verdelen.