obligaties
obligaties
Beste Rabobank.be
Proficiat met jullie initiatief om ook obligaties aan de man te brengen. Vooral in combinaties met een gratis effectenrekening is dit bijzonder interessant voor wie in kleine hoeveelheden wil aankopen.
Toch een paar vraagjes:
1. ik veronderstel dat jullie toch vooraf weten of jullie een obligatie gaan aanbieden? Kan de e-mail die de uitgifte aankondigt dan niet wat vroeger verstuurd worden, bvb. de avond voordien ?
2. De meeste uitgiftes zijn tegenwoordig in een uurtje uitverkocht. Snel reageren is dus de boodschap, doch dit laat niet voldoende tijd om de nodige euro's te versluizen naar de rabobank rekening.
Sommige banken laten toe een order te plaatsen zonder dat de nodige kredieten op de rekening staan, zolang deze op de uitgifte/betaaldatum maar aanwezig zijn.
Hanteren jullie ook dergelijke regel ? Of moeten de kredieten effectief op de rekening aanwezig zijn ?
Proficiat met jullie initiatief om ook obligaties aan de man te brengen. Vooral in combinaties met een gratis effectenrekening is dit bijzonder interessant voor wie in kleine hoeveelheden wil aankopen.
Toch een paar vraagjes:
1. ik veronderstel dat jullie toch vooraf weten of jullie een obligatie gaan aanbieden? Kan de e-mail die de uitgifte aankondigt dan niet wat vroeger verstuurd worden, bvb. de avond voordien ?
2. De meeste uitgiftes zijn tegenwoordig in een uurtje uitverkocht. Snel reageren is dus de boodschap, doch dit laat niet voldoende tijd om de nodige euro's te versluizen naar de rabobank rekening.
Sommige banken laten toe een order te plaatsen zonder dat de nodige kredieten op de rekening staan, zolang deze op de uitgifte/betaaldatum maar aanwezig zijn.
Hanteren jullie ook dergelijke regel ? Of moeten de kredieten effectief op de rekening aanwezig zijn ?
Re: obligaties
Nog een vraagje, gisteren las ik volgende opmerking van Paul, aangaande de obligatieuitgifte van Dieteren:
"Normaal zou je het vandaag nog bij Rabolbank.be moeten kunnen, ze hebben blijkbaar nog naar iedere klant een mail juist gestuurd"
Ik heb echter niets gekregen, hoe komt dit ?
Normaal krijg ik altijd de mails van rabobank en onlangs kreeg ik bij een andere obligatieuitgifte wel een mail.
Had wel degelijk interesse om in deze uitgifte in te tekenen.
"Normaal zou je het vandaag nog bij Rabolbank.be moeten kunnen, ze hebben blijkbaar nog naar iedere klant een mail juist gestuurd"
Normaal krijg ik altijd de mails van rabobank en onlangs kreeg ik bij een andere obligatieuitgifte wel een mail.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
NB het was vanmorgen ( ongeveer 10 uur )dat er een mail van Rabobank.be is aangekomen bij iemand. Ik stel ook vast dat niet naar alle rekeningen bij mensen die ik ken regelmatig mails door Rabobank.be worden gestuurd. Wel wordt men af en toe gebeld dat er geen mailadres gekend is, maar toch raakt het probleem niet opgelost zelfs met telefonische melding van het mailadres. Bovendien 'steekt' dat mailadres dan nog ergens in de algmene instellingen die men kan wijzigen.cp1234 schreef: Nog een vraagje, gisteren las ik volgende opmerking van Paul, aangaande de obligatieuitgifte van Dieteren:
Ik begrijp wel dat er af en toe wel ergens iets fout kan lopen.
Het is maar een algemene indruk, ik hou er geen boekhouding van bij van de mensen die ik ken wanneer en of ze al dan niet een mail ontvangen.
Zou ook kunnen dat mensen met een heel beperkt saldo geen mail daarover krijgen, omdat die inschrijving waarschijnlijk dan zowiezo niet kan.
Laatst gewijzigd door paul op 27 november 2009, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Er staat inderdaad bijna niets meer op de spaarrekening, maar dat ligt aan het rentebeleid van rabobank, zo moeten maar een deftige rente geven. Anderzijds is dat geld snel overgemaakt.paul schreef:NB het was vanmorgen ( ongeveer 10 uur )dat er een mail van Rabobank.be is aangekomen bij iemand. Ik stel ook vast dat niet naar alle rekeningen bij mensen die ik ken regelmatig mails door Rabobank.be worden gestuurd. Wel wordt men af en toe gebeld dat er geen mailadres gekend is, maar toch raakt het probleem niet opgelost zelfs met telefonische melding van het mailadres. Bovendien 'steekt' dat mailadres dan nog ergens in de algmene instellingen die men kan wijzigen.cp1234 schreef: Nog een vraagje, gisteren las ik volgende opmerking van Paul, aangaande de obligatieuitgifte van Dieteren:
Ik begrijp wel dat er af en toe wel ergens iets fout kan lopen.
Het is maar een algemene indruk, ik hou er geen boekhouding van bij van de mensen die ik ken wanneer en of ze al dan niet een mail ontvangen.
Zou ook kunnen dat mensen met een heel beperkt saldo geen mail daarover krijgen, omdat die inschrijving waarschijnlijk dan zowiezo niet kan.
Trouwens bij die vorige obligatieuitgifte kreeg ik wel een mail en toen stond er hetzelfde saldo op de rekening.
Graag een antwoord van rabobank als het even kan.
Op mijn spaar- en zichtrekening staat er al heel het jaar 0 euro. Ik heb nog een termijnrekening van 100 euro en iets van 300 op mijn effectenrekening en ik heb de mail wel gekregen.
Dan doe ik het wel beter en ik heb dus niets gekregen.BartVW schreef: Op mijn spaar- en zichtrekening staat er al heel het jaar 0 euro. Ik heb nog een termijnrekening van 100 euro en iets van 300 op mijn effectenrekening en ik heb de mail wel gekregen.
Hopelijk weet ik maandag waarom als de moderator terug van de partij is.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
1. Bij een publiek aanbod van een obligatie bestaan strenge regels over de communicatie die een bank daarover mag voeren. Om de markt niet te verstoren (de aankondiging van de uitgifte van een obligatie zou er bijvoorbeeld voor kunnen zorgen dat de koers van een beursgenoteerd bedrijf hierdoor beïnvloed wordt) mogen de banken hier pas over communiceren van zodra de Commissie voor Bank-, Financie- en Assurantiewezen hier groen licht voor geeft. Dit is meestal het tijdstip waarop de obligatie 'in de markt wordt gegooid'. Het is dus helaas niet toegestaan om hier eerder over te communiceren.1. ik veronderstel dat jullie toch vooraf weten of jullie een obligatie gaan aanbieden? Kan de e-mail die de uitgifte aankondigt dan niet wat vroeger verstuurd worden, bvb. de avond voordien ?
2. Rabobank.be dient steeds de stukken tijdig te bestellen en bij het afsluiten van een inschrijvingsperiode dient het exact aantal aangekochte stukken te worden doorgegeven. Wanneer u over onvoldoende saldo op de rekening beschikt bestaat er geen garantie dat de stukken effectief betaald zullen worden. De bank dient bijgevolg de stukken al definitief te bestellen, maar heeft nog geen zekerheid over de betaling. Als er, om welke reden dan ook, niet tijdig voldoende saldo op de rekening wordt geplaatst, dan zit de bank met stukken die ze over heeft. Aangezien deze situatie voor Rabobank.be momenteel niet wenselijk is wordt de mogelijkheid om stukken aan te kopen zonder dat u voldoende middelen op de rekening heeft, voorlopig niet ondersteund.
Dat u geen mail van ons ontving kan twee oorzaken hebben:Nog een vraagje, gisteren las ik volgende opmerking van Paul, aangaande de obligatieuitgifte van Dieteren:
1. Wij proberen om onze klanten zo min mogelijk te overstelpen met mails over allerhande onderwerpen waarin zij niet geïnteresseerd zijn. Daarom worden bij het doorsturen van specifieke mails specifieke criteria gehanteerd voor de geadresseerden. Als u bijvoorbeeld al beleggende klant bent, over voldoende saldo beschikt op uw rekeningen of zelfs wanneer u in onze nieuwsbrief specifieke onderwerpen over 'beleggen' heeft aangeklikt, kan dit een criterium zijn om een bepaalde E-flash te ontvangen.
In de nabije toekomst zullen wij echter specifiek op onze 'Obligatie' pagina's een inschrijfmogelijkheid voorzien om u op de hoogte te houden van alle nieuwe uitgiftes, ongeacht of bepaalde criteria voor u van toepassing zijn of niet. Zo hopen we enkel de beleggers te bereiken die in bepaalde beleggingsproducten geïnteresseerd zijn en vermijden we dat een aantal van onze klanten mails van ons ontvangen waarin ze niet geïnteresseerd zijn.
2. Door de razendsnelle verkoop van de D'Ieteren obligatie waren onze mailservers nog volop bezig met de verwerking van uitgaande mails toen al het bericht kwam dat de inschrijvingen stopgezet dienden te worden omdat de obligatie uitverkocht was. Uiteraard hebben wij op dat ogenblik ook het versturen van de informatiemails stilgelegd. Het zou kunnen dat u hierdoor de bewuste mail niet ontving.
Laatst gewijzigd door Rabobank.be op 30 november 2009, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
"In de nabije toekomst zullen wij echter specifiek op onze 'Obligatie' pagina's een inschrijfmogelijkheid voorzien om u op de hoogte te houden van alle nieuwe uitgiftes, ongeacht of bepaalde criteria voor u van toepassing zijn of niet. Zo hopen we enkel de beleggers te bereiken die in bepaalde beleggingsproducten geïnteresseerd zijn en vermijden we dat een aantal van onze klanten mails van ons ontvangen waarin ze niet geïnteresseerd zijn."
Bedankt voor de deftige info, laat hier misschien via een post weten van wanneer we ons hierop kunnen inschrijven.
Bedankt voor de deftige info, laat hier misschien via een post weten van wanneer we ons hierop kunnen inschrijven.