Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Via internetvriendin Olga, een belangrijke bron van informatie
Je mag zeggen wat je wil: hier kunnen en mogen we tenminste vrij onze mening uiten, ongeacht ons standpunt. In Rusland riskeer je 15 jaar gevangenisstraf (of “verdwijn” je plots).
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Niemand betwist het bestaan van censuur in Rusland
en die VPN wet werkt niet (he, in Rusland hebben ze wetten die niet werken, gelukkig hebben we dat in Belgie niet )
Kijk maar naar instagram, als je het niet gelooft, of is Meta nu ook al bestuurd door Rusland?
In al mijn discussies met Russen, heb ik maar 1 of 2 keer een link gekregen naar Rusissche media.
Meestal kreeg ik links naar The guardian, The independent, wat Franse kranten, en 1 keer naar een Belgische (ik geloof De Morgen)
Dus jullie claims worden gewoon niet ondersteund door de realiteit...
Dat zijn nochtans twee waarheden, het Westen tracht Rusland effectief te vernietigen (terecht!) door economische sancties en de uitsluiting van het internationaal monetair systeem en Oekraïne is geen echt land want de grenzen komen niet overeen (door annexatie van de Krim) met het gebied dat onder bestuur staat van de regering van Oekraïne
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Ze werken niet die Russische wetten maar als je pech hebt verdwijn je zomaar tot 15 jaar in de cel. Gewoon omdat je jouw mening geeft, over de oorlog in Oekraïne bijvoorbeeld. Oeps, het woord “oorlog” mag niet gebruikt worden in combinatie met “Oekraïne”. Gelukkig zit ik nu niet in Rusland …Aerolla schreef: ↑18 april 2022, 09:43Niemand betwist het bestaan van censuur in Rusland
en die VPN wet werkt niet (he, in Rusland hebben ze wetten die niet werken, gelukkig hebben we dat in Belgie niet )
Kijk maar naar instagram, als je het niet gelooft, of is Meta nu ook al bestuurd door Rusland?
In al mijn discussies met Russen, heb ik maar 1 of 2 keer een link gekregen naar Rusissche media.
Meestal kreeg ik links naar The guardian, The independent, wat Franse kranten, en 1 keer naar een Belgische (ik geloof De Morgen)
Dus jullie claims worden gewoon niet ondersteund door de realiteit...
En wat jouw discussies met Russen en die link naar De Morgen betreft. No offense, maar ik beschouw jou niet echt als een betrouwbare bron
Ik vind het wel grappig, je vindt mensen onbetrouwbaar omdat ze niet ter plaatse zijn, en als je informatie krijgt van mensen ter plaatse, vind je die ook onbetrouwbaar omdat ze ter plaatse zijn.
Het wordt tamelijk moeilijk he?
Het wordt tamelijk moeilijk he?
Als iedereen wat de ander zegt als fake afdoet is op den duur geen discussie meer mogelijk want waar kun je dan nog over praten?
Laatst gewijzigd door Yaris op 18 april 2022, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
https://trends.knack.be/economie/bedrij ... 40493.html
Ik vind dit nog altijd een van de betere interviews (wel van anderhalve maand geleden)
Maar die je toch toont dat ons beeld van Rusland niet helemaal juist is...
Ik vind dit nog altijd een van de betere interviews (wel van anderhalve maand geleden)
Maar die je toch toont dat ons beeld van Rusland niet helemaal juist is...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je bent een recente immigrant hier?VincentVega schreef: ↑18 april 2022, 09:35hier kunnen en mogen we tenminste vrij onze mening uiten, ongeacht ons standpunt.
Voorbeeld
Nog ééntje
Je kunt je ook houden aan de feiten, en het gespin errond tot een minimum beperken.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Verbannen Gebruiker
Aangezien zelfs Aerolla Putin niet steunt en de inval in Ukraine veroordeelt, moeten we daar niet meer over discussieren.
We kunnen ons dus verheugen in het feit dat Rusland traag maar zeker in een economisch moeras wegzinkt. Eerst zijn ze al in voorlopig default gegaan (definitief 4 mei), Moskva is gezonken, ze hebben de belegering van Kiev opgegeven, en nu hun olie:
Russia’s Oil Industry Is Suffering As The West Shuns Its Crude
Russia’s economically critical oil industry is getting battered as Western buyers shun the country’s crude.Moscow is struggling to replace lost sales in the West with sales in emerging Asian markets.Analysts are predicting that Russia will have to reduce output in the coming months, even suggesting that it could have a permanent impact on the country’s production potential.
Russia’s oil industry—a vital source of budget revenues—is already showing signs of slowdown as Western buyers shun Russian oil while Moscow struggles to replace lost sales in the West with sales in emerging Asian markets. The war Putin started in Ukraine is hitting home: storage capacity is full, infrastructure and shipping logistics prevent Russian from exporting all the oil unwanted in the West to China and India, refineries are cutting run rates as product storage is overflowing, and as a result, companies are scaling back crude production.
We kunnen ons dus verheugen in het feit dat Rusland traag maar zeker in een economisch moeras wegzinkt. Eerst zijn ze al in voorlopig default gegaan (definitief 4 mei), Moskva is gezonken, ze hebben de belegering van Kiev opgegeven, en nu hun olie:
Russia’s Oil Industry Is Suffering As The West Shuns Its Crude
Russia’s economically critical oil industry is getting battered as Western buyers shun the country’s crude.Moscow is struggling to replace lost sales in the West with sales in emerging Asian markets.Analysts are predicting that Russia will have to reduce output in the coming months, even suggesting that it could have a permanent impact on the country’s production potential.
Russia’s oil industry—a vital source of budget revenues—is already showing signs of slowdown as Western buyers shun Russian oil while Moscow struggles to replace lost sales in the West with sales in emerging Asian markets. The war Putin started in Ukraine is hitting home: storage capacity is full, infrastructure and shipping logistics prevent Russian from exporting all the oil unwanted in the West to China and India, refineries are cutting run rates as product storage is overflowing, and as a result, companies are scaling back crude production.
Duh.CarpeNoctem schreef: ↑18 april 2022, 10:03Je bent een recente immigrant hier?VincentVega schreef: ↑18 april 2022, 09:35hier kunnen en mogen we tenminste vrij onze mening uiten, ongeacht ons standpunt.
Voorbeeld
Nog ééntje
Zelfs op dit forum kun je niet vrij je mening uiten. Of waarom denk je dat het er hier zoveel afgebold zijn.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik vind jou niet betrouwbaar omwille van jouw eerdere uitspraken …
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Bwa, ik weet niet of we de redactie van SG mogen vergelijken met de Russische geheime dienst. Zijn Dean en co plots van de aardbodem verdwenen? Of zitten ze 15 jaar opgesloten in de gevangenis?
Ik weet ook niet of al hetgeen hier gepost wordt zomaar in Rusland zou zijn toegestaan of zonder gevolgen zou blijven. Oei, er wordt juist aangebeld … even gaan opendoen. Hopelijk niet de geheime dienst
Klopt, maar het is wel censuur.VincentVega schreef: ↑18 april 2022, 10:56Bwa, ik weet niet of we de redactie van SG mogen vergelijken met de Russische geheime dienst. Zijn Dean en co plots van de aardbodem verdwenen? Of zitten ze 15 jaar opgesloten in de gevangenis?
...
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
-
- Verbannen Gebruiker
Dergelijke opgeblazen rommel krijgen die arme russen te lezen.
Echte bombastische grootspraak met Trumpiaanse superlatieven. Echt 19e eeuws, de periode waarin Putin denkt te leven.
Medvedev:
"Russia’s default may entail Europe’s default, both moral and, quite possibly, tangible," he wrote on his Telegram channel, as, in his words, the European Union’s financial system is not very stable and people are losing confidence.
Moreover, the European Union’s authorities should expect "a strong gratitude from rank and file Europeans for the hyperinflation that cannot be blamed on vile Russians, for the lack of elementary foods in shops and for the influx of refugees, which will provoke a wave of force crimes," he wrote. "In this case, the people in Brussels will have to change their rhetoric. Otherwise, stinky fires of tyres will be burning in the streets of European cities in the glory of Maidan heroes."
Echte bombastische grootspraak met Trumpiaanse superlatieven. Echt 19e eeuws, de periode waarin Putin denkt te leven.
Medvedev:
"Russia’s default may entail Europe’s default, both moral and, quite possibly, tangible," he wrote on his Telegram channel, as, in his words, the European Union’s financial system is not very stable and people are losing confidence.
Moreover, the European Union’s authorities should expect "a strong gratitude from rank and file Europeans for the hyperinflation that cannot be blamed on vile Russians, for the lack of elementary foods in shops and for the influx of refugees, which will provoke a wave of force crimes," he wrote. "In this case, the people in Brussels will have to change their rhetoric. Otherwise, stinky fires of tyres will be burning in the streets of European cities in the glory of Maidan heroes."
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Spaarplan schreef: ↑18 april 2022, 11:11Klopt, maar het is wel censuur.VincentVega schreef: ↑18 april 2022, 10:56
Bwa, ik weet niet of we de redactie van SG mogen vergelijken met de Russische geheime dienst. Zijn Dean en co plots van de aardbodem verdwenen? Of zitten ze 15 jaar opgesloten in de gevangenis?
...
Zelf afbollen is geen censuur, verbannen worden wel …