Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Wat kán België doen? Moeten we onze para’s sturen om tegen de Russen te gaan vechten?
Fout, zoals ik al eerder poste was er tot nu toe nog geen enkele acties van de NATO die de invasie van Rusland ook maar een beetje kan verantwoorden. Dat poetin zich bedreigd voelde omdat meer landen bij de NATO willen behoren is een drogreden.Het is niet dat de NATO Rusland zou aanvallen.
Hij(en de personen achter de schermen) hebben het nooit kunnen verkroppen dat de sovjetunie niet meer bestaat. Zoals gewoonlijk gaat het weer over leiders die meer macht en roem willen.
Je zei eerder dat het volk voor poetin had gekozen, wat ook weer fout is. Het volk heeft juist niks kunnen doen.Elke benoemenswaardige tegenstanders werdt uitgeschakeld. En je ziet het nu weer hoe communistisch Rusland is. Er zijn verschillende mensen uit hun huis genomen omdat ze kritiek uiten op sociale media. Vredelievende betogers die worden opgepakt en die waarschijnlijk niet meer zullen worden terug gezien. Rusland begint stilaan meer te lijken op Noord-Korea.
Wel nog veel succes met je Russische aandelen. Ik blijf ervan want die economie gaat nog meer klappen krijgen. Sinds de maatregelen sinds 2014 was er nu al amper groei. Het is erg dat een "leider" met hoogheidswaanzin zijn eigen bevolking opofferd.
Ik hoop op een groep verstandige officieren in Moskou zoals Von Stauffenberg indertijd!
Of inspiratie uit Roemenië die tot de val van Ceausescu leidde.
Of inspiratie uit Roemenië die tot de val van Ceausescu leidde.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Volgens mij is één van de belangrijkste beweegreden voor Poetin geweest om Oekraïne binnen te vallen het afleiden van zijn eigen falend binnenlands beleid. De Russen hebben het economisch niet goed (behalve een kleine minderheid van miljonairs, waaronder Poetin zelf, zijn familieleden en getrouwen), de mensenrechten staan onder druk, ...
Met een oorlog kan Poetin de Russen afleiden van de binnenlandse problemen en het nationalisme opnieuw aanwakkeren. Jammer genoeg is Oekraïne daar nu het slachtoffer van (maar het had net zo goed Georgië of de Baltische staten kunnen zijn).
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Ik weet dat zo nog niet. Willy Claes zegt dat ja. Maar eerst was er corona, vele mensen werden besmet na hun derde booster en nu is Corona ineens weg. De inflatie is hoog en Poetin valt aan. Wie speelt hier met wie zijn voeten? Met de gewone mensn hun voeten?VincentVega schreef: ↑25 februari 2022, 12:26Volgens mij is één van de belangrijkste beweegreden voor Poetin geweest om Oekraïne binnen te vallen het afleiden van zijn eigen falend binnenlands beleid. De Russen hebben het economisch niet goed (behalve een kleine minderheid van miljonairs, waaronder Poetin zelf, zijn familieleden en getrouwen), de mensenrechten staan onder druk, ...
Met een oorlog kan Poetin de Russen afleiden van de binnenlandse problemen en het nationalisme opnieuw aanwakkeren. Jammer genoeg is Oekraïne daar nu het slachtoffer van (maar het had net zo goed Georgië of de Baltische staten kunnen zijn).
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Te gek voor woorden ...JosVDB schreef: ↑25 februari 2022, 12:29Ik weet dat zo nog niet. Willy Claes zegt dat ja. Maar eerst was er corona, vele mensen werden besmet na hun derde booster en nu is Corona ineens weg. De inflatie is hoog en Poetin valt aan. Wie speelt hier met wie zijn voeten? Met de gewone mensn hun voeten?VincentVega schreef: ↑25 februari 2022, 12:26
Volgens mij is één van de belangrijkste beweegreden voor Poetin geweest om Oekraïne binnen te vallen het afleiden van zijn eigen falend binnenlands beleid. De Russen hebben het economisch niet goed (behalve een kleine minderheid van miljonairs, waaronder Poetin zelf, zijn familieleden en getrouwen), de mensenrechten staan onder druk, ...
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Een rus aan het woord, Alexey Navalny enkele jaren geleden:
https://www.youtube.com/watch?v=1u6XTUvaDBM
https://www.youtube.com/watch?v=1u6XTUvaDBM
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Waarom Vincent, Leg uit.
Laatst gewijzigd door JosVDB op 25 februari 2022, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Corona ineens weg? Het gaat k*nkerhard in Rusland. Ze 'vierden' deze week naar schatting de miljoenste corona dode.JosVDB schreef: ↑25 februari 2022, 12:29Ik weet dat zo nog niet. Willy Claes zegt dat ja. Maar eerst was er corona, vele mensen werden besmet na hun derde booster en nu is Corona ineens weg. De inflatie is hoog en Poetin valt aan. Wie speelt hier met wie zijn voeten? Met de gewone mensn hun voeten?VincentVega schreef: ↑25 februari 2022, 12:26
https://telex.hu/kulfold/2022/02/24/csa ... dozat-fele
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
-
- Full Member
- Contacteer:
Je gaat het niet graag horen maar het wordt stevig tijd om met minstens 2 landen af te rekenen. Dat is China en Rusland. Vooral de leiders dan. Dat België daar nog handel mee drijft. Economisch misschien niet goed maar ik ben die zo beu als koude pap.
De Oekraïense burgers hadden niks te vrezen, zei Poetin. Zitten zijn tankbestuurders dan aan de Wodka? Ze spelen precies pacman met hun tanks. Zo jaag je de lokale bevolking nog meer in het harnas. Een propere oorlog bestaat natuurlijk niet, maar dit is oerdom natuurlijk. Als diezelfde lieden een atoomduikboot onder hun gat krijgen ... Russen:
Op korte tijd viel er veel geld te verdienen in Rusland en China. Rusland was al bijna ( nu allicht helemaal) passé. China blijft ook niet duren. Die afzetmarkten vallen dus weg. Dan gaan we hier anders piepen natuurlijk. Als die 2 landen dan hun grondstoffen aan woekerprijzen gaan verkopen, zijn we helemaal de sigaar. Lange termijn visie is oh zo moeilijk, hé. Het snelle geldgewin daarentegen ...robinvandyck schreef: ↑25 februari 2022, 13:20 Je gaat het niet graag horen maar het wordt stevig tijd om met minstens 2 landen af te rekenen. Dat is China en Rusland. Vooral de leiders dan. Dat België daar nog handel mee drijft. Economisch misschien niet goed maar ik ben die zo beu als koude pap.
Eens temeer om zo snel mogelijk de stap naar duurzame energie te zetten... en meer lokaal produceren.
Ik zou zeggen: DIY. Als het nu niet de moment is om zonnepanelen op je dak te leggen dan weet ik het ook niet meer. Verwacht niets van de politiek, die zijn gebonden aan de grote bedrijven en het grote geld. Mijn buur heeft bijv. gisteren besloten om zonnepanelen op zijn dak te leggen (en een thuisbatterij - die heb ik hem voorlopig afgeraden maar hij wil er perse een), beter laat dan nooit.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen